Hallo ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke ID/DS , bij een occasion handel in de buurt zag ik een mooie.
De verkoper vertelde dat de snoek helemaal goed is , alleen de achteras die zit niet goed onder de auto.
Er staat teveel spanning op de as , precies wist hij verder ook niet hoe dat kan.
Waarschijnlijk niet goed gegaan tijdens de restauratie.
Heeft iemand hier weleens van gehoord of komt dit vaker en is dit simpel op te lossen , of is dit meteen een dure grap ?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Achteras, onder een DS? DStechneuten aller lande, verklaar dit fenomeen! En help de topicstarter aan een goed advies natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DS? Kan nooit moeilijk zijn…
Ff serieus: Veerbol kapot? Kost je 30 euro.
Citroen!
Hallo citronela.
De DS heeft geen achteras. Wel twee draagarmen, in dit geval achter draagarmen.
Met die draagarmen gaat zelden iets mis.
Iedere draagarm wordt afgeveerd door een veerbol. Daar kan wel iets mis mee zijn.
Als de wagen (bij draaiende motor) achter niet goed veert, moet je het in deze richting gaan zoeken.
Overigens zie ik dat dit je eerste posting is en ik schat dus in dat je geen verstand hebt van een ds. Het is daarom raadzaam om lid te worden van de ds club, de aankoop brochure als pdf te downloaden en op dit forum je ogen goed de kost te geven, voordat je overgaat tot een aankoop.
groet,
Marten
id/ds club:
Zal wel een veerbolletje zijn ja…
DS’en zijn trouwens helemaal niet leuk hoor. Het is net als bloedmooie vrouwen met een vervelend karakter. Ik zou wel naar een andere garage gaan als je haar daar koopt:)
Succes!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Probleem met hoogteregelaar…
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wacht effe: er kán echt wel iets grondig mis zijn met deze Ds:
Indien het chassis ooit eens gelast is rond de ophangpunten van de achter-draagarmen dan is het goed mogelijk dat de boel niet goed zit. Dat kost een behoorlijk duit om in orde te maken.
Mijn advies: neem in godsnaam een échte Ds kenner mee die de auto goed kan bekijken VOOR je de auto koopt!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat is goede raad, luister er maar naar!
Citroen!
Misschien kan TS het kenteken plus type, kleur etc. even op het forum plaatsen. Niet uitgesloten dat anderen de geschiedenis van deze wagen kennen.
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Laat ‘m eerst eens uitleggen wat spanning op de as betekent. ops:
Ik vermoed dat het foute boel is en dat de verkoper zich op een -voor hem- zo voordelig mogelijke manier wil indekken tegen de mogelijke claim van verborgen gebreken.
Mogelijk was de boel moeilijk te monteren en draait het allemaal niet meer zoals het hoort.
Neem iemand mee en laat de verkoper (met de auto op de brug) het maar eens goed uitleggen.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Vorig jaar zomer werd ik door een bandenfirma gebeld met het verzoek te komen kijken naar “een probleem”. Er stond een rode ID op de brug, bouwjaar ‘70 of zoiets met een rechterachterband aan één zijde volledig tot op de draad versleten. Eigenaar had de auto toen onlangs gekocht bij een garage met nieuwe APK en nieuwe banden. Daarna nog geen 2000 km meegereden.
Vanaf de C-stijl was er van alles verlast en zo ook de draagarmophanging. Zelfs met een lasoog was het te zien geweest dat het schots en scheef zat.
Kennelijk is het de toenmalige eigenaar gelukt de auto weer in te ruilen bij het betreffende bedrijf want hij wordt weer te koop aangeboden een paar weken geleden werd ik gebeld door iemand om daar te gaan kijken naar een auto met een kwaal aan de “achteras”.
citronela?? waar blijf je?
Nou mensen ik heb gisteren en vandaag flink wat gelezen op diversen sites en op dit forum natuurlijk over de ID/DS.
En zomaar een snoek kopen als leek is echt niet te doen blijkt wel.
De ID/DS die ik gezien heb is donker rood van kleur , bouwjaar `70 , zwarte bekleding , 1.9 motor en lpg.
Apk tot mei dit jaar als ik het goed heb.
Lijkt heel erg op het verhaal dat Pierre beschrijft.
Het blijft een auto.
Met een beetje kennis van techniek, goede oren en ogen (en een beetje mensen kennis, = de verkoper te vertrouwen?)
kom je een heel eind.
voor weinig koop je weinig, loopt het in de papieren dan heb je bij elke aankop een tweede mening nodig lijkt me.
.komma
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Dirkman schreef:Het blijft een auto.
voor weinig koop je weinig, loopt het in de papieren dan heb je bij elke aankop een tweede mening nodig lijkt me.
Ook voor “weinig” zijn er DS’en te vinden, weliswaar met schoonheidsmankementen, die gemakkelijk nog een paar jaar veilig mee kunnen. Om de echte rotte appels er tussen uit te halen zal je kennis van de DS moeten hebben of iemand meenemen met kennis (of geluk hebben).
Je zal niet de eerste zijn die opgescheept wordt met een “eeuwig” project.
Ik heb zelf ook ‘zomaar’ een ds gekocht omdat ik het mooie auto’s vind, die was ook niet duur.
Inderdaad koop je voor weinig meestal weinig en dat heb ik ook gemerkt ops: . Maar daardoor krijg je wel een hoop kennis als je er veel aan moet doen. Een DS blijft altijd een eeuwig project, ik zie het als hobby.
Misschien is het juist wel een kans als je zo’n auto koopt waarvan je weet dat er wat mee aan de hand is. Afdingen en zelf repareren.