1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Bestemming loshangende retourslang…
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 21 februari 2008 02:59 PM

Voor het eerst de BX stuk!

Kan iemand mij vertellen in welk gat het retourslangetje op de foto thuishoort? Daarmee zou waarschijnlijk een heleboel lekkage verholpen zijn Smile.

Voor de duidelijkheid: we kijken hier naar een opgekrikte BX, de foto is genomen langs de achterzijde van het linker voorwiel. Foto 1 toont het losse slangetje, foto 2 de herkomst ervan.
Ik heb twee uur onder de auto gelegen maar zag, letterlijk, geen opening…

Hartelijk dank alvast!

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 21 februari 2008 04:43 PM
  [ # 1 ]

Stuurbekrachtiging of rem misschien?

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 21 februari 2008 10:19 PM
  [ # 2 ]

Nee, volgens mij niet. Ik ben met veel zoeken ietsje verder gekomen: het slangetje lijkt, als ik het allemaal goed begrijp, afkomstig te zijn van de veiligheidsklep? Dat helpt me overigens nog niets verder, want vooral de andere kant is raadselachtig… Een DS ken ik op dit punt toch ietsje beter.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 24 februari 2008 01:42 PM
  [ # 3 ]

Opgelost… uit een drieweg-verbindingsstuk geschoten. Paste er gelukkig ook weer strak in, dus ik rijd weer.

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 01 maart 2008 12:00 AM
  [ # 4 ]

Goed, weer vele probleemloze kilometers gewenst

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 01 maart 2008 12:58 AM
  [ # 5 ]

thanx, ook voor je behulpzame reactie!

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 01 maart 2008 01:49 PM
  [ # 6 ]

Ik wil je niet teleurstellen, maar de kans dat de slang weer los schiet is groot. Meestal schieten retourslangen los omdat de druk te hoog is dus te veel retour LHM op de slang. Oorzaak is meestal een versleten onderdeel zoals een veerpoot.
Misschien eens kijken hoeveel de lekretour is van de voorveerpoten. Als deze hoog is dan zijn ze versleten en heb je meteen de oorzaak gevonden.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 01 maart 2008 02:13 PM
  [ # 7 ]

Hoi Eric,

Dank. Ik reken me inderdaad nog niet rijk. Je trekt een logisch verband waar ik zelf nog niet zo aan gedacht had; zo slaat ook de pomp véél te frequent aan. Bovendien maken de voorpoten onder sommige omstandigheden nogal onheilspellende geluiden.

Ik zal inderdaad de retourstromen eens bekijken. Een voorpootje vervangen schijnt nou niet het einde van de wereld te zijn, las ik in een ander topic…

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 03 maart 2008 03:00 PM
  [ # 8 ]

Helaas, de woorden van Eric bleken profetisch. Natuurlijk net met de herkeuring van de APK was de retourslang opnieuw losgeschoten. GZD mocht ik hem er van de keurmeester weer opduwen, helaas had ik wel een keurig overhemd aan. Nou ja, een extra poetsdoek is altijd handig…

Nu even voor de diagnose: het is NIET de slang van de poot maar van de veiligheidsklep, althans dat vermoed ik. Zie foto’s hierboven. De pomp draait zo om de twee seconden inmiddels, hoewel de auto goed functioneert. Is er een handigheidje om de retourstromen goed te beoordelen? Of zeggen jullie uit ervaring dat ik inderdaad aan de voorpoten moet denken, omdat andere zaken veel minder voor de hand liggend zijn?

Corrosion sympa!

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 03 maart 2008 07:01 PM
  [ # 9 ]

Met de juiste steekwoorden en de zoekfunctie iets verder gekomen…

Mijn voorraadbol moet nodig vervangen worden. Kan ik daar het probleem te pakken hebben, al zit het bewuste slangetje daar een heel eind vandaan?

Corrosion sympa!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 maart 2008 09:11 PM
  [ # 10 ]

Als de drukregelaar vaak tikt dan kan je voorraadbol goed de boosdoener zijn. Je zegt dat het slangetje ver van de bol af zit maar het slangetje komt aan de voorkant toch uit op de drukregelaar, waar de voorraadbol opgeschroefd zit?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Freek1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006

- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Gepost: 03 maart 2008 09:30 PM
  [ # 11 ]

Het slangetje komt (als ik het goed heb) van de veiligheidsklep, zit dan in een y-stuk (of driewegstukje) en verdwijnt vervolgens in een huls over het subframe. Daar hield het speurwerk tot nu toe op…

Misschien moet de strategie zijn, om met die voorraadbol te beginnen. Die moet nl. toch beslist…

Gaat dat trouwens vaker zo? Dat je pas écht lol in je BX krijgt als de LHM je over de ellebogen gutst? Wink

Corrosion sympa!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 03 maart 2008 09:33 PM
  [ # 12 ]

Je hebt eigenlijk nog niet echt een BX gehad als je nog geen LHM over je ellebogen hebt gehad Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 03 maart 2008 09:58 PM
  [ # 13 ]

Mijn overall zat onder de LHM, maar een BX heb ik nog niet gehad Rolling Eyes Het kwam trouwens wel van een BX….

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 maart 2008 10:12 PM
  [ # 14 ]

En je punt is?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 03 maart 2008 10:59 PM
  [ # 15 ]

Laatst ontlucht iemand mijn remmen en toen spoot de lhm vol tegen een
muur aan , na 2 meter overbrugt te hebben, hahahah wat een festijn was het Razz

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook