Wasbord bij het remmen C15
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 02 maart 2008 08:06 PM

Vandaag een flinke rit gemaakt,en het remmen lijkt op een wasbordje,m’n remklauwen zijn nieuw, en remblokken zijn 20 duuzend KM oud,is eigenlijk niks aan te zien, de wielen lopen ook niet aan ofzo. de schijven zijn helemaal blank, en voelen even warm aan ná een flinke rit ( 300 km)
Misschien tóch de schijven????  Groet Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 03 maart 2008 12:00 PM
  [ # 1 ]

Goede tip, na een afdaling waarbij de remmen veelvuldig zijn gebruikt en dus warm zijn geworden NOOIT je voet op de rem houden wanneer je ergens moet stoppen.

Het zouden heel goed kromme schijven kunnen zijn ja.
Onze volvo (automaat) heeft er ook al last van zogauw er nieuwe schijven onder zitten, aleen met de originele schijven, aftermarket zooi niet…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 maart 2008 04:40 PM
  [ # 2 ]

Is daar moeilijk gereedschap voor nodig,om de schijven te controleren ??
De wielen lopen niet echt aan !! en de schijven zijn even warm.Zal ik maar meteen nieuwe schijven plaatsen,want de remmen van de C15 vind ik persoonlijk toch al niet zó.(en alles werkt naar behoren)

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2008 04:42 PM
  [ # 3 ]

Wiel er af, schijf ronddraaien en kijken of er slingering in zit, evt door te vergelijken met een vast punt, bv de remklauw.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 maart 2008 04:47 PM
  [ # 4 ]

Hoeveel mag dat slingeren ?? 1 mm ??Het is tijdens het fors remmen heel goed aan het stuur te voelen.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2008 05:06 PM
  [ # 5 ]

Geen idee, zo weinig mogelijk, een mm lijkt me wel acceptabel

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 maart 2008 05:14 PM
  [ # 6 ]
graddus schreef:

Geen idee, zo weinig mogelijk, een mm lijkt me wel acceptabel

Abssoluut niet. 0.2 mm is wel zo’n beetje de max. Je kan het controleren met een klokmicrometer t.o.v een vast punt.

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2008 05:27 PM
  [ # 7 ]

Zo zie je maar weer, als je maar iets flagrants fout roept, dan wordt je vanzelf verbeterd Cool

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 maart 2008 05:48 PM
  [ # 8 ]
graddus schreef:

Zo zie je maar weer, als je maar iets flagrants fout roept, dan wordt je vanzelf verbeterd Cool

Hihi, het kan de beste overkomen Wink Wellicht is zelfs 0.2 mm nog veel. Ik zat even te zoeken en kwam toen ook nog wat bronnen tegen die het over 0.1 of 0.15 mm hadden. Nja, weet je ong. in welke orde van grootte je moet denken.

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 03 maart 2008 06:52 PM
  [ # 9 ]

Ik zal het vanavond even checken,dus als ik het nu goed heb,mag er practisch géén slag(je) in zitten;zo ja moeten er nieuwe disks op!? Gr Claus

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 maart 2008 06:55 PM
  [ # 10 ]
I Claudius schreef:

Ik zal het vanavond even checken,dus als ik het nu goed heb,mag er practisch géén slag(je) in zitten;zo ja moeten er nieuwe disks op!? Gr Claus

Niet perse:

De naaf “kan” ook krom zijn.
Te dunne schijven leiden ook tot trillingen bij remmen
Soms kunnen versleten silentblocs ook leiden tot schudden.

Maar in de regel zijn het gewoon kromme schijven. Als ze nog vrijwel nieuw waren loont het nog om ze af te laten draaien. Maar als ze al behoorlijk gesleten zijn kun je ze beter vervangen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook