Vandaag een flinke rit gemaakt,en het remmen lijkt op een wasbordje,m’n remklauwen zijn nieuw, en remblokken zijn 20 duuzend KM oud,is eigenlijk niks aan te zien, de wielen lopen ook niet aan ofzo. de schijven zijn helemaal blank, en voelen even warm aan ná een flinke rit ( 300 km)
Misschien tóch de schijven???? Groet Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Goede tip, na een afdaling waarbij de remmen veelvuldig zijn gebruikt en dus warm zijn geworden NOOIT je voet op de rem houden wanneer je ergens moet stoppen.
Het zouden heel goed kromme schijven kunnen zijn ja.
Onze volvo (automaat) heeft er ook al last van zogauw er nieuwe schijven onder zitten, aleen met de originele schijven, aftermarket zooi niet…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Is daar moeilijk gereedschap voor nodig,om de schijven te controleren ??
De wielen lopen niet echt aan !! en de schijven zijn even warm.Zal ik maar meteen nieuwe schijven plaatsen,want de remmen van de C15 vind ik persoonlijk toch al niet zó.(en alles werkt naar behoren)
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wiel er af, schijf ronddraaien en kijken of er slingering in zit, evt door te vergelijken met een vast punt, bv de remklauw.
Hoeveel mag dat slingeren ?? 1 mm ??Het is tijdens het fors remmen heel goed aan het stuur te voelen.
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Geen idee, zo weinig mogelijk, een mm lijkt me wel acceptabel
graddus schreef:Geen idee, zo weinig mogelijk, een mm lijkt me wel acceptabel
Abssoluut niet. 0.2 mm is wel zo’n beetje de max. Je kan het controleren met een klokmicrometer t.o.v een vast punt.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo zie je maar weer, als je maar iets flagrants fout roept, dan wordt je vanzelf verbeterd
graddus schreef:Zo zie je maar weer, als je maar iets flagrants fout roept, dan wordt je vanzelf verbeterd
Hihi, het kan de beste overkomen Wellicht is zelfs 0.2 mm nog veel. Ik zat even te zoeken en kwam toen ook nog wat bronnen tegen die het over 0.1 of 0.15 mm hadden. Nja, weet je ong. in welke orde van grootte je moet denken.
Ik zal het vanavond even checken,dus als ik het nu goed heb,mag er practisch géén slag(je) in zitten;zo ja moeten er nieuwe disks op!? Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)
I Claudius schreef:Ik zal het vanavond even checken,dus als ik het nu goed heb,mag er practisch géén slag(je) in zitten;zo ja moeten er nieuwe disks op!? Gr Claus
Niet perse:
De naaf “kan” ook krom zijn.
Te dunne schijven leiden ook tot trillingen bij remmen
Soms kunnen versleten silentblocs ook leiden tot schudden.
Maar in de regel zijn het gewoon kromme schijven. Als ze nog vrijwel nieuw waren loont het nog om ze af te laten draaien. Maar als ze al behoorlijk gesleten zijn kun je ze beter vervangen.