Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik ben bezig om een eend te restaureren. De auto is inmiddels compleet kaal gemaakt. Op mijn website http://www.citroensite.nl kan je de foto’s zien, het gaat om de blauwe 2cv.
Ik heb echter wat vragen over de beste opties:
Chassis:
1. tectyleren
2. galvaniseren en tectyleren
3. anders
Koets
1. gewoon spuiten
2. galvaniseren
3. anders
Overige delen: deuren, spatborden etc
1. gewoon spuiten
2. galvaniseren en spuiten
3. kunstof gebruiken en spuiten
Verder zijn alle mogelijke tips welkom over de aanpak. Ik ben nog druk aan het denken en informatie te verzamelen.
Ik denk zelf aan het chassis galvaniseren en tectyleren, koets galvaniseren en spuiten, kunstofdelen gebruiken en spuiten.
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Het ligt er helemaal aan wat je wilt.
er zijn voor en nadelen van het galvaniseren. nadeel is dat het toch wat stijver en steviger wordt, het verandert de karakteristiek van het rijden iets.
Maar dat wordt door sommigen ook weer als positief ervaren, voordeel is nooit meer roesten en tectyleren hoeft dus eigenlijk niet.
Hetzelfde geld voor je koets, ik wil tzt mijn koets in ieder geval een keer laten galvaniseren, ik vind dat het geld wel waard!
overgens als je koets nog goed is en je kunt veel zelf doen, dan kan het galvaniseren al klaar zijn voor minder dan 2000 euro!
ipv 5000 voor een nieuwe koets.
Plaatwerk e.d. moet je zelf even overwegen of je het laat galvaniseren of niet.
Ik weet wel dat je met plaatwerk vaak wat spul krom kunt krijgen, maar dat zou je met Duck Service (of ander bedrijf die het doet) eens moeten overleggen hoe het eruit komt te zien.
Daarna zou ik alles laten spuiten, of zelf dapper een kwast ter hand nemen en het zelf doen, als je dan nog moet bezuinigen…
Zelf weet ik niet wat ik zou doen. Spuiten kost erg veel geld en gegarandeerd dat er snel een kras op zit oid, dus tja…
Maar voordat ik zover ben dat ik het ga laten uitvoeren met mijn eend zijn we denk ik alweer 2 jaar verder.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Ik bedoelde nieuwe koets in de vorm van een andere koets die al gegalvaniseerd was, maar volgens mij doet club cassis nog wat met nieuwe koetsen voor de 2CV…niet goedkoop!
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Overige delen: deuren, spatborden etc
1. gewoon spuiten
2. galvaniseren en spuiten
3. kunstof gebruiken en spuiten
Weet iemand waar ik die kunstof deuren etc zou kunnen kopen?
En is het handig om een RVS uitlaat te laten maken voor de eend, of toch een normale uitlaat nemen?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Weet iemand waar ik die kunstof deuren etc zou kunnen kopen?
Bestaan die wel dan?
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgens mij niet, en als ze wel bestaan, moet je je afvragen of je dat wel wilt. Ik vrees voor enorm flexibele dingen waar de verf niet lang op zal blijven. Maar wie weet!
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik heb ze gevonden bij http://www.hoffman.de
Iemand ervaring daarmee?
easternnl schreef:Ik heb ze gevonden bij http://www.hoffman.de
Iemand ervaring daarmee?
euhm ik zie geen kunstof deuren als ik op de link klik hoor
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Excuses, dat krijg je als je het denk te weten. Dit is hem:
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
HOffman levert volgens mij de deuren niet in kunstoff, maar weet dat niet zeker.
Maar als ze die al leveren dan zijn het speciale deuren voor de cabrio van hun, dus die gaan nooit passen denk ik.
Kunstof deuren heb ik verder nog niet gezien op de markt.
JE zou een RVS uitlaat kunnen plaatsen, maar waarom? Ga je er mee in de wintermaanden rijden? Een auto voor dagelijks vervoer, of wordt het een auto waar je lekker mee gaat toeren bij mooi weer? Gewoon goede normale deuren plaatsen en een normale uitlaat, dat gaat echt jaaaaren mee.
Je kunt het beter goed behandelt origineel gebruiken allemaal dan van allerlei exotische materialen te zoeken voor op de eend, gegarandeerd dat je veel meer geld kwijt bent en dat je veel meer ellende op je hals haalt.
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Duckservice verkoopt rvs-uitlaten voor een a-type. Komplete uitlaat kwam meen ik op dikke 400 euro, maar dan hoef je toch zeker 20 jaar niet weer…