Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Voor het eerst de BX stuk!
Kan iemand mij vertellen in welk gat het retourslangetje op de foto thuishoort? Daarmee zou waarschijnlijk een heleboel lekkage verholpen zijn .
Voor de duidelijkheid: we kijken hier naar een opgekrikte BX, de foto is genomen langs de achterzijde van het linker voorwiel. Foto 1 toont het losse slangetje, foto 2 de herkomst ervan.
Ik heb twee uur onder de auto gelegen maar zag, letterlijk, geen opening…
Hartelijk dank alvast!
Corrosion sympa!
Stuurbekrachtiging of rem misschien?
Ride to live, live to ride
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Nee, volgens mij niet. Ik ben met veel zoeken ietsje verder gekomen: het slangetje lijkt, als ik het allemaal goed begrijp, afkomstig te zijn van de veiligheidsklep? Dat helpt me overigens nog niets verder, want vooral de andere kant is raadselachtig… Een DS ken ik op dit punt toch ietsje beter.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Opgelost… uit een drieweg-verbindingsstuk geschoten. Paste er gelukkig ook weer strak in, dus ik rijd weer.
Corrosion sympa!
Goed, weer vele probleemloze kilometers gewenst
Ride to live, live to ride
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
thanx, ook voor je behulpzame reactie!
Corrosion sympa!
Ik wil je niet teleurstellen, maar de kans dat de slang weer los schiet is groot. Meestal schieten retourslangen los omdat de druk te hoog is dus te veel retour LHM op de slang. Oorzaak is meestal een versleten onderdeel zoals een veerpoot.
Misschien eens kijken hoeveel de lekretour is van de voorveerpoten. Als deze hoog is dan zijn ze versleten en heb je meteen de oorzaak gevonden.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Hoi Eric,
Dank. Ik reken me inderdaad nog niet rijk. Je trekt een logisch verband waar ik zelf nog niet zo aan gedacht had; zo slaat ook de pomp véél te frequent aan. Bovendien maken de voorpoten onder sommige omstandigheden nogal onheilspellende geluiden.
Ik zal inderdaad de retourstromen eens bekijken. Een voorpootje vervangen schijnt nou niet het einde van de wereld te zijn, las ik in een ander topic…
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Helaas, de woorden van Eric bleken profetisch. Natuurlijk net met de herkeuring van de APK was de retourslang opnieuw losgeschoten. GZD mocht ik hem er van de keurmeester weer opduwen, helaas had ik wel een keurig overhemd aan. Nou ja, een extra poetsdoek is altijd handig…
Nu even voor de diagnose: het is NIET de slang van de poot maar van de veiligheidsklep, althans dat vermoed ik. Zie foto’s hierboven. De pomp draait zo om de twee seconden inmiddels, hoewel de auto goed functioneert. Is er een handigheidje om de retourstromen goed te beoordelen? Of zeggen jullie uit ervaring dat ik inderdaad aan de voorpoten moet denken, omdat andere zaken veel minder voor de hand liggend zijn?
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Met de juiste steekwoorden en de zoekfunctie iets verder gekomen…
Mijn voorraadbol moet nodig vervangen worden. Kan ik daar het probleem te pakken hebben, al zit het bewuste slangetje daar een heel eind vandaan?
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als de drukregelaar vaak tikt dan kan je voorraadbol goed de boosdoener zijn. Je zegt dat het slangetje ver van de bol af zit maar het slangetje komt aan de voorkant toch uit op de drukregelaar, waar de voorraadbol opgeschroefd zit?
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Het slangetje komt (als ik het goed heb) van de veiligheidsklep, zit dan in een y-stuk (of driewegstukje) en verdwijnt vervolgens in een huls over het subframe. Daar hield het speurwerk tot nu toe op…
Misschien moet de strategie zijn, om met die voorraadbol te beginnen. Die moet nl. toch beslist…
Gaat dat trouwens vaker zo? Dat je pas écht lol in je BX krijgt als de LHM je over de ellebogen gutst?
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Je hebt eigenlijk nog niet echt een BX gehad als je nog geen LHM over je ellebogen hebt gehad
Eveneens ben ik tevens ook.
Mijn overall zat onder de LHM, maar een BX heb ik nog niet gehad Het kwam trouwens wel van een BX….
En je punt is?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Laatst ontlucht iemand mijn remmen en toen spoot de lhm vol tegen een
muur aan , na 2 meter overbrugt te hebben, hahahah wat een festijn was het