Vandaag heb ik ook de linker er onder gehangen
McDean schreef:staat goed de skirts!
toch maar voor cituning gekozen?
Ja, want ik moet nog aan die BX Sport set beginnen, en er ligt ook nog een Xantia bumperlip en een gestraalde lm velg (reservewiel voor de GT) te wachten op opknappen/spuiten.
Dus voorlopig blijft die Sport set nog wel effe op zolder
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_3769.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Staat er goed onder hoor BB
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Het gaat weer lekker
Gisteren ging na het tanken m’n dagteller al kapot.
En daarnet is het controlelampje van m’n stadlichten ermee opgehouden.
....dus moet binnenkort het dashboard maar weer eens eruit
Kan ik meteen even m’n verstralers aan doorlinken
Die zitten nu op het grootlicht, maar ik wil ze op het stadslicht of gewoon op het contact.
Weet trouwens iemand misschien wat er kapot kan zijn aan de dagteller??? :
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het plastic lipje dat de beweging van het duwknopje doorgeeft aan de tellerrol breekt wel eens af.
Dat word dan een nieuwe teller, of even knutselen. Ik heb het opgelost met een metalen staafje ipv het plastic lipje.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:Het plastic lipje dat de beweging van het duwknopje doorgeeft aan de tellerrol breekt wel eens af.
Dat word dan een nieuwe teller, of even knutselen. Ik heb het opgelost met een metalen staafje ipv het plastic lipje.
Thanx,
Is het ook makkelijk te doen om wat een km.teller de tellerstand aan te passen??
Want dan kan ik zo een donorteller met m’n eigen stand erin gooien.
Anders moet ik idd. even gaan knutselen.
Vandaag de BX maar eens eventjes gewassen en meteen wat foto’s geschoten
Morgen ga ik denk ik weer wat stickertjes erbij plakken (als het weer het toelaat )
Niet alle foto’s zijn even goed gelukt, maar ach…....
BasisBIX schreef:
Thanx,
Is het ook makkelijk te doen om wat een km.teller de tellerstand aan te passen??
![]()
Anders moet ik idd. even gaan knutselen.
Als je een donorteller hebt, is het het makkelijkst om de tellerrol van je oude teller in de nieuwe te zetten. De rol met getalletjes van je km-stand, kun je gewoon los klikken en eruit pakken. Deze stop je dan in je donor teller. Als je de teller los hebt zie je het wel.
Km-stand verzetten is te doen, maar kost een avondje prutsen. Ik kon het, maar ben ondertussen vergeten hoe het moest (binnenkort maar weer eens proberen). Het was iets met een getal zo ver vooruit of achteruit draaien als je kunt, en dan de rest de andere kant in draaien geloof ik.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:BasisBIX schreef:
Thanx,
![]()
Anders moet ik idd. even gaan knutselen.Als je een donorteller hebt, is het het makkelijkst om de tellerrol van je oude teller in de nieuwe te zetten. De rol met getalletjes van je km-stand, kun je gewoon los klikken en eruit pakken. Deze stop je dan in je donor teller. Als je de teller los hebt zie je het wel.
Km-stand verzetten is te doen, maar kost een avondje prutsen. Ik kon het, maar ben ondertussen vergeten hoe het moest (binnenkort maar weer eens proberen). Het was iets met een getal zo ver vooruit of achteruit draaien als je kunt, en dan de rest de andere kant in draaien geloof ik.
Dan zal ik eerdaags maar eens eventjes de doos met tellers te voorschijn gaan halen
Bedankt!!!!
Wat een KL*TE weer, ik had gisteren al heel auto volgeplakt met stukje plakband bij beschadigde plekjes die ik bij wou werken.
Maar dat gaat dus niet door…...... grrrr
Ook ken ik nou natuurlijk geen stickers plakken…...
Ik denk dat ik er maar eens wat donor-tellers bij ga pakken
Effe lekker pielen
BasisBIX schreef:Wat een KL*TE weer, ik had gisteren al heel auto volgeplakt met stukje plakband bij beschadigde plekjes die ik bij wou werken.
Maar dat gaat dus niet door…...... grrrr
![]()
Ook ken ik nou natuurlijk geen stickers plakken…...![]()
Ik denk dat ik er maar eens wat donor-tellers bij ga pakken
Effe lekker pielen
Ja dat weer s*cks, had vandaag ook wilde plannen, velgjes opschuren en spuiten, audio in de saxo in orde maken, vergeet het maar, binnen zitten en toekijken meer was het niet vandaag.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
Tsja…..
Ik ben net met m’n donortellers aan de gang gegaan, maar voor mij zijn ze allebei onbruikbaar.
Van de ene is de dagteller zelf ook al kapot en van de andere is de snelheidsmeter kapot.
Dus moet ik maar weer eens even langs de sloop
BasisBIX schreef:Tsja…..
Ik ben net met m’n donortellers aan de gang gegaan, maar voor mij zijn ze allebei onbruikbaar.
Van de ene is de dagteller zelf ook al kapot en van de andere is de snelheidsmeter kapot.
![]()
Dus moet ik maar weer eens even langs de sloop
Je moet en beetje pille palle met dat spul, anders kom je maar langs maken we het samen ff klaar, is niet de eerste keer, maar wel moeilijk uit te leggen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
veertien E-tje schreef:BasisBIX schreef:Tsja…..
![]()
Dus moet ik maar weer eens even langs de sloopJe moet en beetje pille palle met dat spul, anders kom je maar langs maken we het samen ff klaar, is niet de eerste keer, maar wel moeilijk uit te leggen.
Ik weet allemaal wel hoe moet, maar ik heb alleen geen geschikte donorteller liggen die ik kan gebruiken
Dus die moet ik eerdaags nog even halen, daarna is het binnen een uurtje gefixt denk ik (= plus de andere dingen die ik aan/achter het dashboard nog wil doen )
Doordeweeks haal ik even een andere tellerbak en volgend weekend is het aan de buurt
BasisBIX schreef:veertien E-tje schreef:BasisBIX schreef:Tsja…..
![]()
Dus moet ik maar weer eens even langs de sloopJe moet en beetje pille palle met dat spul, anders kom je maar langs maken we het samen ff klaar, is niet de eerste keer, maar wel moeilijk uit te leggen.
Dus die moet ik eerdaags nog even halen, daarna is het binnen een uurtje gefixt denk ik (= plus de andere dingen die ik aan/achter het dashboard nog wil doen
)
Doordeweeks haal ik even een andere tellerbak en volgend weekend is het aan de buurt
plus de andere dingen ja, een paar lampjes die moet ik ook nog doen, en het abs lampje nog aan het olie lampje koppelen.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
En ik zit er ook nog over te denken om een oliedrukmeter, olietemperatuurmeter en watertemperatuurmeter in te bouwen