ik ben op gezoek geweest bij Ceulen en Ko.
Jaap Koster geeft aan dat hij duidelijk is geweest in zijn verhaal, dat de klant een lange proefrit heeft gemaakt en lang onder de auto heeft gestaan. En dus een goede indruk en verhaal van/over de auto heeft gekregen. Hij is eerlijk geweest over het olieverbruik; hij wist niet hoeveel. Ik heb aangegeven dat ik 1 op 250 ook wel wat veel vond.
Jaap blijft bij zijn verhaal van de gegeven informatie over de staat van de auto. Laat ik duidelijk zijn, ik was niet bij het gesprek en de verkoop, zijn verhaal is voor mij plausibel. Daar komt dus bij dat ik hem vertrouw.
Blijft staan dat de xantia heel erg tegenvalt. Alleen heb je het nu, in mijn ogen, niet over ver- en wantrouwen van de verkoper, maar over de staat van de auto. En de vraag is dan of de verkoper bereid is om een helpende hand te bieden bij een auto van deze prijs.
Dat is een keus die elk bedrijf/verkoper gewoon maakt.
Dat je je als klant teleurgesteld voelt kan ik me voorstellen.
Ik kan me erg goed voorstellen dat dealers auto’s in deze prijsklasse niet willen verkopen. Deze gesprekken over verwachting en teleurstelling zijn niet leuk. Hoeveel geld 1700euro voor een ieder ook is, auto’s in deze prijsklasse zijn bijzaak en niet interessant voor een bedrijf. Je moet er veel tijd en energie instoppen om ze te verkopen en de kans dat ze niet aan een verwachting van een klant voldoen is erg groot. En dan door zowel voorziene als niet voorziene gebreken.
Sohail belde net dat hij ook kontakt heeft gehad met Jaap Koster. Met zwaar onderhandelen bieden ze aan een andere motor in te willen bouwen voor 300 euro. Dan moet de motor geleverd worden en komt dus nog boven de 300 euro erbij.
Als klant en net eigenaar van een net gekochte auto zou ik me hierbij niet prettig voelen. Er komen nog 300 euro plus kosten motor bij de aanschafprijs van de Xantia.
Maar als bedrijf zou ik het gevoel hebben met een goede zakelijke en klantvriendelijk voorstel te komen.
Kortom een kloten situatie.
Ik wil graag een aantekening maken bij de sfeer die ik een beetje proef in de reacties over Ceulen en Ko. Voor mijn gevoel wordt er erg negatief over de man gesproken in de sfeer van wantrouwen, handelaar in de negatieve zin van het woord, en wat een ##$@$%@#.
In mijn ogen is dit niet terecht. Wat je kunt zeggen is hoe de man met auto’s en kopers in deze prijsklasse omgaat. En eigenlijk verwacht ik dat dat elders niet anders is.
Daarbij komt dat Koster aangeeft duidelijk te zijn geweest.
Ik snap heel erg goed dat dit soort ervaringen allerlei emotionele reacties oproept. Ik heb me ook wel eens bekocht gevoeld na een voor mij “miskoop”. Maar ik heb al eerder aangegeven dat ik bevooroordeeld ben over dit bedrijf. Ik hoor er veel goede verhalen over, maar eerlijk is eerlijk, het gaat dan wel om wat duurdere auto’s.
Jaren geleden kocht ik er zelf steeds goedkope auto’s en daar had ik ook goede ervaringen mee. Vandaar mijn bevooroordeeld zijn in positieve zin.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Re: Xantia
M&M schreef:een garagist moet m.i wel weten of een auto een beetje olieverbruik heeft of OLIEVERBRUIK heeft , zit toch wel een verschil in ... blijft natuurlijk lastig inschatten , maar feit is dat ZX1.4i met de gebakken peren blijft zitten en de verkoper met € 1750,- , en een “slechte” Xantia minder , deze auto had voor loop of sloop verkocht moeten worden en dus aanmerkelijk goedkoper !!
Dit heb ik Jaap Koster ook duidelijk gemaakt, maar hij vind €1750 voor deze Xantia een loop/sloop prijs.
Dat het toch bijna 4000 gulden is dat doet hem blijkbaar niets
Re: Xantia
M&M schreef:ZX1.4i schreef:Dit heb ik Jaap Koster ook duidelijk gemaakt, maar hij vind €1750 voor deze Xantia een loop/sloop prijs.
Sorry , alle goede bedoelingen van JHV ten spijt t.o.v dit bedrijf ... wat een gelul !! , dit moet je dan ook zeer duidelijk maken bij de verkoop ... ik neem niet aan dat dit vermeld is :
Verder erg lastig inschatten ... Suc6 Sohail , ik zal opletten voor een “goede goedkope” 1.9D motor ....
Dat olie verbruik is pas toegegeven toen ik zei dat ik het van JHV had gehoord, tegen hem heeft hij dat bij het eerste telefoontje wel verteld.
Hij probeerde mij ook duidelijk te maken door de telefoon net dat ik eigenlijk de auto niet had moeten kopen, want er zou een lampje bij mij moeten gaan branden bij de combinatie koppakking/olie-verbruik.
Ik heb 2 adressen gevonden in Frankrijk, net over de grens, ga ze eens bellen, in Frankrijk heb je zat dieselmotoren.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als die Jaap Koster wist dat die auto in deze staat was moest hij dat vermelden en niet doen alsof er nog een goede kans is voor de auto. Als je weet dat er alleen maar ellende met een auto komt breng je die auto naar de sloop en verkoop je die niet voor 1750,-
Je mag het noemen zoals je wilt maar ik noem dit klanten oplichten.
Een sloopauto voor 1750,—dan is zijn inkoopbeleid ook niet echt super. Hij zei ook dat ze de auto als huurauto hebben gebruikt en dan met dat olie verbruik klopt ook niet.
Nou ja ik weet in ieder geval welke garage ik niet meer hoef te bezoeken
Succes ermee, ik kan ook wel voor je kijken ik ken wel wat handelaren via mijn werk of ik iets tegen kom
Re: Xantia
ZX1.4i schreef:
Hij probeerde mij ook duidelijk te maken door de telefoon net dat ik eigenlijk de auto niet had moeten kopen, want er zou een lampje bij mij moeten gaan branden bij de combinatie koppakking/olie-verbruik.
Als hij dat met zoveel woorden gezegd heeft is dat inderdaad niet helemaal netjes. Dan had ie vantevoren moeten vertellen dat er dit en dat met de auto aan de hand was en dat de prijs er daarom ook zo naar was.
Dit stinkt toch wel
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik sluit me geheel aan bij Sep en Thijs .......het is in en in triest dat ik dit eerder al aanvoelde op 2 maart jl. (in het andere draadje.
ZX1.4i schreef:Heb imiddels van JVH van XC vernomen dat het onderhoud en de staat van de Xantia wel goed zit.
De auto verbruikt olie sinds de koppakking vervangen is zegt de verkoper, dat heeft de vorige eigenaar ook eerlijk verteld aan de verkoper.
Wat kan dit zijn? een verkeerd gemonteerde koppakking?
Ik zit te twijfelen of ik het nou wel of niet moet doen :
Mijn *gevoel* zegt…...: LATEN STAAN !
Koop liever een TD met een *eerlijke stand*.....waar je een flinke proefrit mee maakt ........ik heb zo mijn bedenkingen over deze auto.
Omdat je ook niet de echte historie kent uit de tijd in Frankrijk.Er staan er zat te koop…..ik durfde het een jaar geleden zelfs aan om een 94’er Xantia TD te kopen met 371.000 km op de teller….en heb daar 4 maanden mee gereden en er aardig wat km’s mee gemaakt.
Er mankeerde werkelijk niets aan, dan alleen mijn ontevredenheid over de stoel.
Vraag me toch af of je niet onmiddelijk naar de BOVAG moet lopen en de zaak daar aankaarten…..laat die sjaggeraar in Groningen maar even voelen dat je dit niet pikt.
Nou ja ik weet in ieder geval welke garage ik niet meer hoef te bezoeken
Hij heeft een hele mooie Xantia break staan. Een 2 liter HDI. 110 pk…
€8000… (Bjr ‘99) Mijn vriendin vond het oké. Wilde nog even proefrijden en dan kopen.
MAAR NU KAN HIJ NAAR DE KLOTEN LOPEN!!!!!!!!!!!!!!
Bram schreef:
Vraag me toch af of je niet onmiddelijk naar de BOVAG moet lopen en de zaak daar aankaarten…..laat die sjaggeraar in Groningen maar even voelen dat je dit niet pikt.
BOVAG bemiddeld pas bij een occassion die duurder is dan 4500,- toch?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
1750,- is zeker geen loop of sloop prijs. Er kan zeker iets optreden wat verholpen moet worden en wat kost, want het is niet veel geld voor een auto, maar ik denk dat je kan stellen dat je mag verwachten dat er dan geen fundamentele problemen zijn met die auto. Ik zou zeggen doe nog een poging tot een redelijke oplossing, bijvoorbeeld dat jij een nieuwe motor regelt en dat hij die er kostenloos in zet, en doe anders een brief van je advocaat die kant op.
Als hij trouwens al wist waar hij je mee opscheepte, dan is ie helemaal nalatig. Rechtszaken waarvan de kans dat je ze gaat winnen erg groot is moet je niet uit de weg gaan. Geef hem nog een kans om het netjes op te lossen en maak duidelijk dat jij het anders oplost en hem verantwoordelijk houdt voor de schade. Lekker beslagleggen op die Xantia voor Weefje. Hij kan het nu goedkoop oplossen of straks mag hij ook de kosten van jouw advocaat betalen. Of je echt een rechtszaak doet moet je nog maar bekijken, maar als hij nu totaal niet meewerkt, is het de moeite waard om te overwegen wat heftigere middellen in te zetten.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Bovag garantie is inderdaad boven de €4500, die lui heb ik vandaag al gebeld en ze kunnen niets doen aangezien de auto goedkoper is.
Hoeveel zin heeft een rechtszaak, als hij vol blijft houden dat hij duidelijk is geweest en hoe lang kan zo een rechtszaak duren? Er is verder niets op papier geregeld, alleen Weefje is getuigen.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Weet je al welk onderdeel kapot is aan de motor waardoor die zoveel olie gebruikt, ben niet echt technisch ops:
en je moet ook niet akkoord gaan dat jij een nieuwe motor moet leveren het zou nog gekker moeten worden, je koopt een auto van 1750 euro en dan moet je zelf nog de motor leveren ook dan komt die auto al op 3000 euro endan is het maar weer afwachten.
Ik zou is contact opnemen met de rechtshulp ofzo iets.
Hoeveel zin heeft een rechtszaak, als hij vol blijft houden dat hij duidelijk is geweest en hoe lang kan zo een rechtszaak duren?
Vergeet niet dat ik kan bevestigen dat hij niet duidelijk is geweest. Jij (en ik) gingen er van uit dat het lekke slangetje de oorzaak was van het verbruik.
En zoals reeds gezegd: het olieverbruik is absurd hoog. Zijn woorden: “de auto verbruikt wel wat olie”, is een understatement van de hoogste catagorie!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Of een rechtszaak zin heeft blijft altijd een beetje een gok. Ik zou in elk geval een voorstel doen tot oplossing, en hem duidelijk maken dat je andere middellen in gaat zetten als hij niet wil meewerken. Punt is, nu heb je niets, dus je kan het je permitteren om wat hard te zijn. Weest zakelijk maar maak duidelijk dat het er niet bij laat zitten, en laat dat volgen door een brief van je advokaat.
En andere truc, die in dat andere topic staat vond ik ook wel grappig. Gewoon http://www.ceulenenco.nl en .com registreren en je ervaringen daar uiteenzetten. Het is natuurlijk een kwestie van hoe ver je wilt gaan ermee, maar je kan zijn leven legaal aardig zuur maken als je zin en tijd hebt. Je had 1000 euro zowiezo gereserveerd voor dingen. Als het voor dat lukt om een andere motor op de kop te tikken en in te bouwen, dan is dat misschien de “minst gezeik” optie. Maar de “makkelijke” dingen, hem een laatste telefonische kans geven en een brief van je advokaat zou ik zeker doen. Best mogelijk dat hij daarop reageert immers.
Een ding wat wel zo is is dat hij als verkoper verplicht is een deugdelijk produkt te leveren. bij een reschtszaak zul jij moeten bewijzen dat dat niet het geval is. Een paar “experts” zoals een aantal zeer ervaren monteurs ofzo kunnen denk ik wel aannemelijk maken dat zelfs al heeft hij gemeld dat de wagen olie verbruikt, hij bij 1 liter per 250km had moeten vertellen dat de motor zo veel olie verbruikt dat ie eigenlijk aan z’n eind is. Ik ben niet zeker of je dat aannemelijk kan maken voor een rechter. Als je eisen dan ook nog redelijk zijn denk ik dat je wel eens een aardige kans zou kunnen hebben een schadevergoeding te krijgen, maar ik zou dat met een echte advocaat doornemen. In de werkelijkheid lijkt mij een ding duidelijk, hij heeft aan zijn verplchting als verkopend bedrijf om een deugdelijk produkt te leveren niet voldaan. Of je dat in de rechtszaal kan hardmaken is natuurlijk lastiger, vooral omdat het wel wat zou kunnen kosten om het bewijs sluitend te maken. Let wel, dat zelfs als hij beweert dat hij nie top de hoogte was dat het olieverbruik zo hoog was, dit hem niet ontslaat van zijn plicht om een deugdelijk produkt te leveren. Toen jij hem na de aanschaf hierop attent maakte had hij dus een poging moeten doen tot een redelijke oplossing te komen. Dat heeft hij nog niet eens geprobeerd, en het is goed als je schriftelijk vastlegt dat hij jouw voorstellen om het op te lossen van de hand wijst. Begin met zoiets dat jij een nieuwe motor vindt en hij die kosteloos inbouwt. Neem gerust een telefoon gesprek met hem op, maar stel hem wel op de hoogte dat het gesprek opgenomen wordt. Als je er werk van wilt maken, kan je best een end komen, maar het gaat veel tijd en energie en misschien ook geld kosten, waarvan het niet zeker is dat je het terugziet. Mijn vriendin heeft een rechtszaak lopen tegen de universiteit leiden, en dit zit nu in z’n 3e jaar, maar ze hebben wel doorgeprocedeerd tot de raad van state. Lange adem dus gewenst…. maar dat geldt ook voor hem, en als je een sterk verhaal hebt voor de rechter wil hij misschien wel schikken, dus bewijs vergaren kan zeker geen kwaad.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dit staat op hun site:
Mijn garantietermijn van 6 maanden op mijn gebruikte auto uit 1996 loopt nog en nu constateer ik een olieverbruik van 1 liter op 3000 km. Kan ik mijn garagehouder hierop aanspreken?
Antwoord
Een ontoelaatbaar hoog olieverbruik is in het algemeen een gebrek, dat onder de garantie voor herstel in aanmerking komt. 1 Liter op 3000 km is een toelaatbaar verbruik bij de meeste merken. Wat wel of niet toelaatbaar is, hangt ook af van de leeftijd van de auto, de rijstijl en de rijomstandigheden. Vaak stelt ook de importeur/fabrikant een limiet.
Dusssss ik zou het er toch echt niet bij laten zitten en dat er maar 1 oplossing is en dat is duidelijk de kosten zijn voor HEM!!
gti_styling84 schreef:Weet je wat je kan doen? gewoon die wagen laten keuren bij het APK keuringsstation, en als die gast BOVAG heeft dan is ie helemaal de lul want als hij niet goed gekeurd wordt en er gebreken zijn is hij verplicht die te maken. Doet ie dat niet dan heeftie een probleem
Hoog olieverbruik is geen APK afkeurpunt. En als ik het zo lees is de auto verder veilig en zijn remmen, banden enz enz enz allemaal in orde.
Vroem