Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goedgekeurd voor APK vertaalt zich zeker niet doodzakelijk in een “deugdelijk produkt”, zoals hij verplicht is dat te leveren. Dat hij verteld heeft dat hij olie verbruikt, zonder te vertellen dat extreem veel meer is dan toelaatbaar, kan ook echt niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Precies! (helaas).
Vroem
Een rechtszaak is zo te lezen niet echt een optie, dat gaat veel tijd en geld kosten en dat heb ik niet, ik werk net 4 weken bij mijn nieuwe baas. Dus veel ruimte en vrijheid heb ik nog niet, verder heb ik gewoon een auto nodig om naar het bedrijf te gaan waar ik werk, er komt geen openbaar vervoer in de buurt. Wat wel in de buurt komt is een eind lopen en rijd maar om het half uur
Nog een telefoongesprek heeft niet echt zin denk ik, hij houd nogal voet bij stuk. Of we moeten met zn allen gaan bellen en faxen om het hem zuur te maken.
Sep schreef:Dit staat op hun site:
Mijn garantietermijn van 6 maanden op mijn gebruikte auto uit 1996 loopt nog en nu constateer ik een olieverbruik van 1 liter op 3000 km. Kan ik mijn garagehouder hierop aanspreken?
Antwoord
Een ontoelaatbaar hoog olieverbruik is in het algemeen een gebrek, dat onder de garantie voor herstel in aanmerking komt. 1 Liter op 3000 km is een toelaatbaar verbruik bij de meeste merken. Wat wel of niet toelaatbaar is, hangt ook af van de leeftijd van de auto, de rijstijl en de rijomstandigheden. Vaak stelt ook de importeur/fabrikant een limiet.Dusssss ik zou het er toch echt niet bij laten zitten en dat er maar 1 oplossing is en dat is duidelijk de kosten zijn voor HEM!!
EXACT
Hier kun je hem dus al keihard mee om de oren slaan.
S
Ook de tip van iemand hier, om even naar een bureau voor Rechtshulp te stappen zou ik zeker niet in de wind slaan….zij kunnen je helpen met een juridisch goed geschreven brief aan die vent…...
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ja en daarbij hoeft het niet perse 4500 euro te zijn, dat is een beetje aan de garages wij geven vanuit onze garage al vanaf 3500 euro 6 mnd bovag garantie en daaronder geven wij motorische garantie.
ik zou idd die garantievoorwaarden uitprinten, er stond daar geloof ik niks over een bepaald bedrag dus dan moet je je garantie claimen en kan je mooi dat olieverbruik aankaarten als garantiepunt
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
oh laat maar dat van die 4500 euro niet goed gekeken sorry ops:
13. Deze garantie geldt uitsluitend indien BOVAG garantie is afgegeven door een bij BOVAG aangesloten autobedrijf voor een auto, waarvan de koopprijs tenminste bedraagt: 4500 EURO of indien het aankoopbedrag weliswaar minder bedraagt dan 4500 EURO maar wél meer is dan 35 % van de oorspronkelijke cataloguswaarde van de auto.
Toch is de mondelinge afspraak te goeder trouw afgesloten en heeft hij een olieverbruik opgegeven wat niet reël is. Een auto is in deze staat niet in verkoopstaat en dat heeft hij moeten weten.
Inderdaad neem is contact op met de rechtshulp of de autoweek ofzo waar die experts zitten in ieder geval succes!
citroenc2 schreef:is dit niks http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18174&item=4535439305&rd=1
Beetje nutteloze opmerking vind je niet? een ‘98 engelse xantia…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
hoezo deze motor kan er toch ook in of niet soms en dat het een engelse auto is maak toch niet uit
en de auto ophalen ook niet lijkt me gewoon een easyjet vlucht en rijdend terug
Ik denk dat een 98’er niet weggaat voor 56 pond. 8 dagen tot einde veiling is ook wat prematuur, vind je niet?
gewoon goed in de gaten houden
Heren heren, dit zijn nog eens creatieve oplossingen, maar helaas kan ik niet zoveel dagen vrij krijgen om het allemaal te regelen.
Ik maak me echt zorgen dat ik straks geen vervoer meer heb om naar mijn werk te gaan en dat zal mijn baas leuk vinden.
Ben een boze brief/email aan het schrijven naar Jaap Koster.
hmm, zo te horen bouwt ie carterdruk op, (je omschrijving van het effect als je de peilstok eruit trekt enzo).
Het kan zijn dat er een zuiger(veer) naar de kl#te is die zoveel olie verbruikt en carterdruk produceert dat de carterontluchting het niet verwerken kan, maar een verstopte c.q. verkeerd aangesloten carterontluchting kan ook carterdruk EN olieverbruik veroorzaken. Misschien iets om eens naar te (laten) kijken?
Of is dit mosterd na de maaltijd en staat het definitieve vonnis allang vast. Heb het misschien gemist maar hoeveel heeft ie gelopen?
En een 2.1TD motor is misschien wat overdreven zeker… die houden we mogelijk binnenkort over…
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Ha, hoe kom jij hier ineens terecht?
De motor heeft 195.000km gelopen.
Ik heb inderdaad ook het idee dat er carterdruk word opgebouwd, weet niet of dit aan de slangen ligt.
Een zuigerveer die naar de klote is meer voor de hand liggend denk ik, gezien het tok-tok geluid wat je hoort. Is de cylinderwand in zo een geval ook naar de klote? of volstaat het vervangen van de zuigerveren in dat geval?
Is ook een boel werk, maar goed arbeidsloon van jezelf kost niets