Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Nou ze staat bij de garage… Ik ga er morgen wel weer ff langs want ze hadden weinig tijd meer…
Maar ik ben iig aangekomen en het biertje smaakte goed!
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik heb het treitergeval een keer vervangen op een sleuteldag, nog in Bemmel. Was eigenlijk best vlot gebeurd. Komt natuurlijk ook door alle ervaring die daar daar rond loopt te hangen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Is inderdaad niet zo moeilijk.
Bij mij was het inderdaad treiterslang in de beruchte binnenbocht.
Het ene einde zit aan de HD regelaar enhet nadere einde onder voorraadvat. Makkelijkste is tunnel demonteren en dynamo eruit.
Ik heb het al gedemonteerd maar zal morgen enige foto’s nemen en later ook van montage.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
DriverD schreef:Schamen hoeft niet hoor! Je bent vrij nieuw in de DS-wereld, toch? 5 km moet wel lukken, neem extra LHM mee, als je kan.
Je kan ook zelf een stuk benzineslang als treiterslang monteren.
Is dat geschikt als permanente oplossing? En kan zo, door de slang iets langer te nemen, de beruchte scherpe bocht vermeden worden?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of het eeuwig goed blijft, weet ik niet. Bij mijn DS zit de slang er nu bijna een jaar op.
Ik wilde geen dure, oude slang met een knik erin waarop ie altijd gaat lekken. Dus: langere slang genomen en in een ruime bocht gelegd.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
De “standaard” retourslang blijft dus blijkbaar ook niet eeuwig goed blijkt heh
Ik heb van Citroclaziek nog een DS pretpakket gekregen omdat ik de eerste dag al de pech had dat er een leiding klapte, daar zat oa een nieuwe retourslang in, Ik heb nog even gebeld en dat is ook een ruim stuk benzine slang, volgens hun ervaring houd die het langer dan de originele slang.
Die heb ik nog afgegeven bij de garage, ben benieuwd wat dit geintje me gaat kosten
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ted.kampen schreef:Volgens mij ben ik ook aan de beurt. Op de snelweg zag ik wat rook achter me. Bleek dat heel mijn onderkant vol LHM zat. Stopknop lichtte op toen ik weer voorzichtig naar huis wilde rijden: LHM niveau te laag!
Gelukkig LHM bij me, bijgevuld en ze staat nu veilig in de garage. LHM lekkage komt uit de buurt van de HD regelaar…...
yep! of een lekzak voor!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
woutersmits schreef:Ik heb het treitergeval een keer vervangen op een sleuteldag, nog in Bemmel. Was eigenlijk best vlot gebeurd. Komt natuurlijk ook door alle ervaring die daar daar rond loopt te hangen!
ja bij een DSpecial….
Neem maar eens een ds21 ie halfautomaat op gas met airco!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ongelukkig voorbeeld Boogaard!
Bij dat model zit de HD-regelaar nu net voor op de versnellingsbak!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pierre schreef:Ongelukkig voorbeeld Boogaard!
Bij dat model zit de HD-regelaar nu net voor op de versnellingsbak!
Ow shit. Maar was dat niet alleen op de 2300?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Als jij het je afvraagt wil ik wel twijfelen ivm het verschil in aanwezigheid van de oliekoeler op een 2300. We zoeken het op!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pierre schreef:Als jij het je afvraagt wil ik wel twijfelen ivm het verschil in aanwezigheid van de oliekoeler op een 2300. We zoeken het op!
Juist daarom was die HD regelaar toch verplaatst? Niet dat ik gelijk wil krijgen hoor….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
OK, ik heb benzineslang gekocht en zal e.e.a. er vanavond eens inknutselen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
ID Super schreef:4-bak is oliekoeler
5-bak is HD-regelaar op ‘oude’ plekSuper ID zonder oliekoeler
Ha leuk: De ‘wel of geen oliekoeler’-discussie!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
DS staat weer voor de deur! 2 uur werk geweest voor de garage.. En ik ben eigenlijk toch wel blij dat ik het niet zelf gedaan heb… ops: