Stand van de pedalen
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 04 maart 2008 06:48 PM

Ben ik de enige die last heeft van de stand van de pedalen? Alle drie mijn pedalen zitten in rust op dezelfde hoogte, waardoor ik een aantal malen moest zoeken naar de rem.

Bij andere auto’s zit normaal gesproken een hoogte verschil tussen het gas en de rem, om vergissingen te voorkomen.

Overigens kan ik nooit lekker mn plek vinden in de auto. Als ik uitga van een net niet gestrekt been bij volledig induwen van de koppeling, is mn gas-been volledig gebogen, en bij een relaxte lange afstand cruise stand voor het gaspedaal is de koppeling-been weer compleet gestrekt.

Wat gaat er fout?

Overigens, wel geïnspireerd door het koppelingspedaal draadje, maar ook bij mij geen slippen oid en ook het moment van aangrijpen is keurig onderin de gang.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 04 maart 2008 07:19 PM
  [ # 1 ]

Nu heb ik maar 2 pedalen, maar inderdaad rem en gas zitten even hoog.
Daar moest ik even aan wennen. In de file een paar keer op de rem terwijl ik gas wilde geven. Andersom gelukkig niet! Wink
Nu gaat het goed.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 04 maart 2008 07:29 PM
  [ # 2 ]
par eXeMple! schreef:

Nu heb ik maar 2 pedalen, maar inderdaad rem en gas zitten even hoog.
Daar moest ik even aan wennen. In de file een paar keer op de rem terwijl ik gas wilde geven. Andersom gelukkig niet! Wink
Nu gaat het goed.

Nou, als je een berg afrijdt bijvoorbeeld, of je laat je gas los en wilt even daarna remmen, dan is het wel lastig als je maar moet afwachten welk pedaal je hebt….

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 maart 2008 08:40 PM
  [ # 3 ]

Is dat niet gebruikelijk alle drie de pedalen op dezelfde hoogte. Nooit opgevallen. Ook nooit last van gehad eigenlijk…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 04 maart 2008 10:25 PM
  [ # 4 ]

Het valt me regelmatig op bij file rijden, dan laat ik m in de 1e of 2e versnelling stationair doorlopen. Als je dan wilt remmen, zit ik er wel eens naast.

Dat vind ik ook het voordeel van elektrisch verstelbare stoelen, in de file even naar voren voor beter bereik van de koppeling, langere stukken gaat de stoel naar achteren voor een relaxte houding van het rechter been.

Op een week na heb ik nu de xm diesel een jaar, en precies 50.000km gereden!

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 maart 2008 10:28 PM
  [ # 5 ]

gisteren de Xm een jaar. exact 40.000 km gereden Cool

Ik heb er eigelijk nooit last van. Wel merk ik soms dat m’n rechtervoet steeds meer richting rempedaal schuift en dat ik het pootje weer ff naar rechts moet halen.

Over de linkerpoot maak ik me soms wel eens zorgen. Bij een frontaaltje zou die knie regelrecht mijn dashbaord aan die kant beschadigen Confused

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 maart 2008 10:35 PM
  [ # 6 ]

MP & Gompie: Van harte. En electrische stoelen zijn idd best fijn. Je gaat wat gemakkelijker verzitten. En trouwens die pedalen naast elkaar is best handig voor de zg. heel and toe methode. Meen dat rally rijders dat gebruiken, gelijk remmen en gasgeven. Kan dus ook mooi met een XM!

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 10 maart 2008 03:05 PM
  [ # 7 ]

Je ziet bij veel auto’s dat het gaspedaal dieper zit dan de rem. Ik vind dat maar niets, als je plotseling moet remmen moet je eerst je voet een stuk omhoog halen dan pas opschuiven en weer intrappen. Das kost tijd. Ik heb verder mijn rempedaal harder gemaakt zodat je echt met druk remt. Je kunt bij mij het pedaal dan ook maat 1cm indrukken voor de abs in actie komt…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 maart 2008 04:34 PM
  [ # 8 ]

hoe heb jij je rempedaal harder gemaakt dan ?????

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2008 08:09 PM
  [ # 9 ]

Dempertje onder het pedaal gesloopt??

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2008 08:11 PM
  [ # 10 ]
XMTurboCT schreef:

MP & Gompie: Van harte. En electrische stoelen zijn idd best fijn. Je gaat wat gemakkelijker verzitten. En trouwens die pedalen naast elkaar is best handig voor de zg. heel and toe methode. Meen dat rally rijders dat gebruiken, gelijk remmen en gasgeven. Kan dus ook mooi met een XM!

Lijkt me niet te werken met ABS Bouke

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 12 maart 2008 06:27 PM
  [ # 11 ]

idd het dempertje volgestopt met zand. Wel eerst het veertje en rubber eruit natuurlijk! Dan doet die niets meer en kun je altijd nog terug. Maar wat gaat niet met abs? Die snap ik ff niet.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 10:02 PM
  [ # 12 ]

Heel and toe, hakketenen,
Dat gaat eigenlijk alleen lekker met een auto met voorwielaandrijving. Om de auto in een drift te krijgen geef je gas en je remt gelijktijdig een beetje terwijl je de bocht indraait.
De voorremmen doen dan nog niet zoveel tegen het vermogen dat je vanuit de motor op de wielen loslaat. De achterwielen blokkeren makkelijker en als ze dat doen breekt de auto aan de achterzijde uit. Als je dat goed oefent kun je driftend een bocht om met een oude Citroen. De nieuwere hebben ABS ik neem aan dat een en ander dan niet werkt omdat de ABS het blokkeren tegenwerkt. Ik denk dat je dan de ABS ECU af moet schakelen.

Trouwens, normaal gesproken kun je in een auto de handrem aantrekken om hetzelfde effect te bereiken. Bij de meeste Citroens werkt dat echter niet omdat de handrem aangrijpt op de voorwielen.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 maart 2008 04:53 PM
  [ # 13 ]

Oh, op die manier! Nee dat zal idd niet gaan met abs. Maar daar vind ik een xm ook niet echt de juiste auto voor… Leuk met een ax of bx…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 14 maart 2008 05:22 PM
  [ # 14 ]

Heel and toe ja, ik dacht dat de Zweedse rallycoureurs in Saab dat ontwikkeld hebben? Mooi is dat! Ik kan het niet, ben niet zo’n coureur, al pas ik het toe in mijn xm met steile hellingtrekken; mijn 3e been is niet groot genoeg om bij de pedaal van de handrem te komen…

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 14 maart 2008 08:41 PM
  [ # 15 ]

Schurk Razz

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook