Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
cx25gtit2 schreef:heeft john (in the beast) die ook ?
(Nog) niet, maar dat kan nog komen. Of er komt misschien een heel ander systeem in of het blijft zoals het is. Het is en blijft een dagelijkse zoektocht naar mogelijkheden, omdat er op tuninggebied natuurlijk niets van de plank te halen valt. En dat is natuurlijk de uiteindelijke uitdaging.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:CGAT vind ik wel cool vanwege de hoeveelheid moeite die in die motor is gestopt (motor is bijvoorbeeld geheel verchroomd), en de flip-flop lak op die auto is ook erg gaaf. Die is getuned met de standaard, compressie verlagen, grotere turbo, piggy back brandstof methode, en kan ook zeer hard, (schijnt 440pk te hebben)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat ziet er toch wel heel goed uit hoor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als ik een M25/666 was, zou ik het niet erg vinden om deze geimplanteerd te krijgen !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het duiveltje krijgt bling bling
SWEET!!!
hoever wordt de compressie verlaagd met deze nieuwe zuigers?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb toegezegd de geheimen van de zuigers zorgvuldig te bewaren… er wordt weinig veranderd aan de compressie in ieder geval, om een motor te krijgen die goed bruikbaar blijft. Deze zuigers zijn wel lichter dan de originele, en kunnen veel meer hebben…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Zie er goed uit!
Alleen:
sans-pareil schreef:... er wordt weinig veranderd aan de compressie in ieder geval…..
Als ik de hoogte van de zuiger zo bekijk, en dan bedoel ik de afstand pistonpen-bovenzijde zuiger, dan lijkt de compressie toch fors lager te worden. Of ga je ook andere drijfstangen monteren?
Gr Martijn
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is grotendeels gezichtsbedrog omdat de zuiger in z’n geheel korter is, houd er maar even een lineaal naast…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De compressie blijft hetzelfde, kijk maar:
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
bijna zonde om ze in een blok te stoppen.
maar,....
als je zuigerhemd korter is gaat de zuiger theoretisch toch eerder kantelen?
CX GTi Turbo 2 - All Black
kijkend naar die zuigerpennen bedacht ik me ff iets uit het verleden.
In m’n 4-takt bromertje destijds ops: heb ik de standaard zuigerpen toen vervangen door een model dat taps naar d euiteinden toeliep. Dus in het midden van binnen was het de normale dikte en die werd minder naarmate het verder aan het eind kwam.
Het swoppen van die pen leverde me behoorlijk meer snelheid en reactie op uit dat blokje.
Is dat hier niet iets dat toegepast kan worden? In kracht boe dje niet veel in en in gewicht scheelt het relatief veel.
zomaar ff een gedachte hoor.
Door dat filmpje van Wendela weet ik nu ook dat dat rare T symbool van een CX25 GTI TURBO1 is.. daar liggen dus nog LM wielen te verstoffen op een nijkerks adresje..
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:maar,....
als je zuigerhemd korter is gaat de zuiger theoretisch toch eerder kantelen?
Nee, dit zijn precisiezuigers die volledige gebalanceerd zijn.
@ Gompy. Een pen en een zuiger zijn samen deel van een lagering. Daar kan je niet zomaar dingen van weghalen. Daarbij, zoals gezegd, dit zijn precisiezuigers, waarbij het design zodanig is dat de zuiger zo licht mogelijk is en zo sterk als nodig. Er is in het gewicht niets meer vanaf te halen.