5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
La GS de Bogarde. verkocht!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 02:14 PM
  [ # 61 ]

Graag! Dat de motor eruit moet wist ik al… Heb jaaaren geleden veel koppelingetjes gedaan….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 maart 2008 07:00 PM
  [ # 62 ]

Lijkt me heel sterk dat de koppelingshefel krom is , nooit meegemaakt of gehoord.

Denk eerder aan de drukgroep.

Er is trouwens maar 1 type koppelingsplaten voor de GS/A geleverd , mocht je een nieuwe willen bestellen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 07:11 PM
  [ # 63 ]
citro-power schreef:

Lijkt me heel sterk dat de koppelingshefel krom is , nooit meegemaakt of gehoord.
.

Het pedaal kreeg langzaam, al koppelend/ontkoppelend steeds meer vrije slag. Ik verdacht de kabel. Heb een nieuwe kabel gemonteerd, toen werkte alles maar na drie keer koppelen weer een cm speling op de stelmof. Die weggesteld, twee keer koppelen, zelfde verhaaltje.. Wat is dan kapot aan de drukgroep? Je hoorde niks als je de koppeling bediende…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 maart 2008 07:21 PM
  [ # 64 ]

Is het pedalenstel ook niet verbogen? Dat wilde bij BXen (uitgezonderd type 3) ook nog wel eens gebeuren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 maart 2008 07:23 PM
  [ # 65 ]
mpostma schreef:

Is het pedalenstel ook niet verbogen? Dat wilde bij BXen (uitgezonderd type 3) ook nog wel eens gebeuren.

Nee. Bij waterman liep de as uit de pedalen er steeds uit, maar dat zit goed.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 maart 2008 10:20 PM
  [ # 66 ]
bogaard77 schreef:
citro-power schreef:

Lijkt me heel sterk dat de koppelingshefel krom is , nooit meegemaakt of gehoord.
.

Het pedaal kreeg langzaam, al koppelend/ontkoppelend steeds meer vrije slag. Ik verdacht de kabel. Heb een nieuwe kabel gemonteerd, toen werkte alles maar na drie keer koppelen weer een cm speling op de stelmof. Die weggesteld, twee keer koppelen, zelfde verhaaltje.. Wat is dan kapot aan de drukgroep? Je hoorde niks als je de koppeling bediende…

Zoals je denk ik wel weet is de drukgroep een soort van “veer vingers” op een rij.

Als daar de kracht uit gaat heb je op het laatst precies wat jij beschrijft

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2008 10:23 PM
  [ # 67 ]

Dat is ten dele waar: als de kracht uit de vingers ( eigenlijk gewoon één diaphragmaveer ) gaat, zal de koppeling ook gaan slippen. De veer drukt immers de plaat niet meer op het vliegwiel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 maart 2008 10:26 PM
  [ # 68 ]
waterman771 schreef:

Dat is ten dele waar: als de kracht uit de vingers ( eigenlijk gewoon één diaphragmaveer ) gaat, zal de koppeling ook gaan slippen. De veer drukt immers de plaat niet meer op het vliegwiel.

Klopt , maar omdat de GS niet erg veel power heeft merk je dat niet snel.

Of je moet een vlotte rijstijl hebben.

Ik gloof niet dat er iets verbogen is , niet de hefel of pedalenset.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 maart 2008 10:27 PM
  [ # 69 ]
citro-power schreef:
waterman771 schreef:

Dat is ten dele waar: als de kracht uit de vingers ( eigenlijk gewoon één diaphragmaveer ) gaat, zal de koppeling ook gaan slippen. De veer drukt immers de plaat niet meer op het vliegwiel.

Klopt , maar omdat de GS niet erg veel power heeft merk je dat niet snel.

Of je moet een vlotte rijstijl hebben.

Ik geloof niet dat er iets verbogen is , niet de hevel of pedalenset.

Ik denk ook dat er iets met de drukgroep is. We zullen zien, zaterdag halen de motor d’r eventjes uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 maart 2008 10:45 PM
  [ # 70 ]
waterman771 schreef:

Ik denk ook dat er iets met de drukgroep is. We zullen zien, zaterdag halen de motor d’r eventjes uit.

Tja , welke het van de beide ook is , de drukgroep of hefel , de motor zal eruit moeten.

Geluk dat het niet zo’n erg grote klus is.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2008 12:48 AM
  [ # 71 ]


Je zou met een lampje van onderaf wel moeten kunnne zien of de hevel en attributen nog op hun plaats zitten door het gat onder in het koppelingshuis.

Maar wat je ermee opschiet? Je weet al vast wat je moet inkopen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2008 11:26 AM
  [ # 72 ]

Ja, dat weet ik. De nieuwe set ligt al in de auto.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2008 11:58 AM
  [ # 73 ]
bogaard77 schreef:

Ja, dat weet ik. De nieuwe set ligt al in de auto.

Vervang gelijk het toplager met keerring. Deze zit in de krukas. Kost maar een paar euries, maar als het ding kapot gaat klinkt t echt niet sjiek meer.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2008 02:33 PM
  [ # 74 ]
mpostma schreef:
bogaard77 schreef:

Ja, dat weet ik. De nieuwe set ligt al in de auto.

Vervang gelijk het toplager met keerring. Deze zit in de krukas. Kost maar een paar euries, maar als het ding kapot gaat klinkt t echt niet sjiek meer.

fuk,
hoe kom ik daar nu weer op korte termijn aan…... Rolling Eyes  Crying or Very sad

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 maart 2008 03:04 PM
  [ # 75 ]
bogaard77 schreef:
mpostma schreef:
bogaard77 schreef:

Ja, dat weet ik. De nieuwe set ligt al in de auto.

Vervang gelijk het toplager met keerring. Deze zit in de krukas. Kost maar een paar euries, maar als het ding kapot gaat klinkt t echt niet sjiek meer.

fuk,
hoe kom ik daar nu weer op korte termijn aan…... Rolling Eyes  Crying or Very sad

Misschien wil citro-power je in zijn hoedanigheid van GS vereniging postorder service agent er “eentje” opsturen? Althans. toplager is bronzen bus en keerring.

Profiel  
 
 
5 van de 25
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook