Ik wou een krik gaan lenen bij een ‘‘monteur’’ en die zij dat ik deze klus niet alleen moest doen kunnen we beter samen doen zij hij. Hij zij dadelijk krijg je problemen en moet je alles gaan ontluchten ik dacht van ik moet toch zoeizo de ontluchtingsnippels open draaien dus ik snap het probleem niet. maar hij gebruikt een andere manier om de lhm te vernieuwen zoals al eerder beschreven. Kan ik hier echt problemen mee gaan krijgen of licht dit aan de methode ik wou toch die gebruiken die hier staat beschreven. Kan ik het toch best zelf doen of kan ik hier echt problemen mee krijgen. ik ben misschien wel eigenwijs maar ik doe het liever zelf.
En de ontlastschroef ik denk dat ik hem heb is het de schroef die net boven de drukregelaar zit waar 2 slangetjes in komen.
Ik ben dan heel benieuwd welke methode hij hanteert, want zoveel variaties zijn er niet te bedenken. En wat je eerder aangaf was volgens mij ook deel van het standaard plan. Een monteur die je bang probeert te maken zou ik niet zo snel vertrouwen; kan hij het zelf dan wel goed?
Als je stap voor stap handelt dan zie ik niet in waarom je er lucht in zou krijgen of waarom je dit met z’n 2en moet doen. Als het een 1e keer is, en bij deze auto, moet je vooral goed oppassen met de achterremnippels. Gebruik daar zoals aangegeven echte goede dunne kruipolie (bijv. IMAL, maar zeker geen WD40 of andere smeermiddelen die als pseudo-kruipolie gebruikt worden) voor, en geef dat ruim de tijd om (na schoonborstelen) in te werken. Dat scheelt je een hele hoop werk aan het vervangen van de remklauw of uitboren van de resten.
Ich bin ein Breaker
Oke ik ga het dus toch zelf doen maar ik hoop dat ik de goede bout voor ogen heb voor het ontlasten daarom nog maar effe een fototje is dit de goed die iets links van het midden van de foto zit.
Verder heb ik denk ik nog een probleem met de kloelvloeistof ik heb er na 1,5 maand een halve liter bij moeten gooien. Is dit normaal of veel en wat kan de oorzaak zijn
Ja dat is hem, als je de slang van het reservoir volgt dan kom je de pomp tegen dat is die met de v riem en de andere slang komt inderdaad uit bij de drukregelaar, dit is de retourslang of kleine oktopus vlak bij het reservoir komen er nl twee slangen bij, die komen van de hoogteregelaars heel voorzichtig behandelen die zijn nogal kwesbaar. dan weet je dat ook weer.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Na aandringen van de monteur en mij ouders toch maar besloten om de lhm niet zelf te vervangen. Toch bedankt voor al de antwoorden op mij vragen.
Maar dan heb ik nog een paar dingen die gekontroleerd moeten worden en ik weet niet hoe ik dit moet controleren.
-vrije slag koppeling of hoogte koppelingspedaal. ik kan hem omhoor halen moet dit ook nog een bepaalde afstand zijn ?
- versnellingsbakolie pijlen. hoe kan ik dit doen?
- Waar kan ik aan zien dat leidingen niet meer goed zijn als er schuren in zitten zijn ze niet goed maar wanneer kan ik een scheuring aan zien komen.
- Controleren speling fussee-stuurkogels. Is dit het stuur een kant op draaien en dan kontroleren of er geen speleing op de wielen zit?
-staat aandrijfriem moet ik deze gewoon controleren of droogtescheurtjes?
- De v-snaar wil wel eens piepen als ik snel optrek en de koppeling nog niet hellemaal op heb laten komen en dan gas geef moet ik deze ook spannen of is dit zo goed.
-staat stofhoezen ik weet eigelijk niet goed wat dit zijn en waar dit zit.
- moet ik de koelvloeistof ook aftappen en verversen want ik heb er zo maar een merk bijgegooit en weet niet wat de vorige eigenaar erin had zitten.
Probeer of je eens met die monteur mee mag kijken als hij met je auto bezig is; met zoveel vragen is het lastig dit over een forum uit te leggen.
Zo heb ik het ook geleerd…
Ich bin ein Breaker
Ik heb probelen met de lhm het spuit er uit als ik hem omlaag zet ook in de middelste stand. ik heb het net ververst wat kan het probleem zijn de oranje vlotter staat tussen de rode streepjes.
als het uit het vat komt zit er veel te veel in, je mag alleen naar het peilglas kijken als je de auto op zijn hoogst heb staan. anders gooit hij alles er weer uit in de normale stand, of als de auto na een dag is ingezakt.
Nou hij gooit het niet uit het vat en het lhm niveau is inmiddels gezakt tot onder de rode streepjes nog steeds stroomt de lhm onder de auto uit als ik hem een stand omlaag zet, ook als ik van de hoogste naar de een naar hoogste ga. Het komt er dus gewoon onderuit gelopen net achter de motor recht daar komt het vandaan. kunnen het lekke leidingen ofzo zijn.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een losse of lekke retourslang.
Eveneens ben ik tevens ook.
LHM die achter het blok eruit spuit is meestal een teken dat de octopus aan vervanging toe is. Da’s nou niet iets om eventjes zelf te doen, ook niet om ‘m voor naar de doorsneel garage te brengen. De Hegru in Veldhoven is er wel goed in om ‘t goedkoop te fixen.
Dat klinkt als minder goed nieuws. Er komt morgen iemand kijken wat het kan zijn. Als het de octopus blijkt te zijn zal ik dus waarschijnlijk naar de hegru moeten. Het stroomt er nu wel alleen maar uit als ik hem omlaag zet zou ik er zo mee naar veldhoven kunnen rijden dan want de olie spuit ook nog eens tegen de motor aan het is dus echt een straal die eruit komt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Als je er een beetje bij kunt, kun je hem tijdelijk fiksen met een stukje buis en twee slangklemmen.
Dan is het mogelijk de kleine octopus, of iets heel anders.
Ich bin ein Breaker
of iets heel anders
Karakter?