Heb een mooie BX CHIC zien staan bij autobedrijf samson te amstelveen. Wie kent dit autobedrijf en wat zijn de ervaringen?
Waar moet ik voor de rest goed op letten bij een aankoop van een BX.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
- Draagarmlagers: kijk of de banden l - l staan en niet /-\
- Controleer of de auto goed inveert als je hem voor en achter induwt, je moet hem ook niet TE ver in kunnen duwen dan is er iets niet goed, check op eventuele LHM lekkages.
- Controleer of de voorraadbol niet te vaak tikt bij de normale rijstand als hij op hoogte is.
- Uiteraard de standaard test door even tijdens de proefrit, het stuur loslaten op een rechte weg en controleren of hij niet naar de zijkant trekt.
- Check de eventuele onderhoudshistorie.
- Controleer het LHM pijl, zet hem in z’n hoogste stand en kijk of het indicatorbalkje tussen de 2 rode streepjes zit.
- Roest op de remschijven .
- Tikjes en kraakjes tijdens het rijden.
Suc6
gti_styling84 schreef:
- Controleer of de voorraadbol niet te vaak tikt bij de normale rijstand.
Te vaak = ééns in de paar seconden, en dan natuurlijk niet gemeten op het moment dat ‘ie de auto aan het oppompen is.
LHM pEIl checken met de auto in de hoogste stand.
Oliepeil controleren, zegt veel over de zorgvuldigheid van de vorige eigenaar…
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
geef ff een seintje waneer jullie gaan kijken, dan kan ik wellicht ook wel ff komen, want het is vlak bij mijn werk.
erik
Tikjes en kraakjes zijn heel normaal!
Zet de auto eerst in de laagste stand en daarna in de hoogste stand. Hij moet dit in een redelijk tempo kunnen pompen.
kijk bij de achterste uitlaatophanging of er een gat zit, of dat deze al behandeld is. Hier zit over het algemeen roest. Is moelijk te zien maar moet je kunnen voelen.
[quote author=“gti_styling84
- Uiteraard de standaard test door even tijdens de proefrit, het stuur loslaten op een rechte weg en controleren of hij niet naar de zijkant trekt.
toch effe wat over zeggen…..
aangezien een weg nooit helemaal vlak is, maar van het midden uit naar de buitenkant afloopt (ivm afwatering) kan het zijn dat de auto toch naar rechts “trekt”.....
dus of een hele vlakke weg uitzoeken, zijn er wel, of in het midden gaan rijden, als het verkeer het toelaat…:D
ongeveer 60 rijden in z’n 5 en dan het gaspedaal op de plank leggen. Als hij dan hogere toeren gaat lopen dan gebruikelijk, dan kun je er van uitgaan dat de koppeling op z’n eind is
In z’n 2 ong. 60 rijden gas in 1 keer loslaten en weer intrappen, gaat dit met problemen gepaard, dan kun je er van uitgaan dat de auto waarschijnlijk afgetrapt is. Wat bij BX’en over het algemeen wel meevalt.
Re: tips bij aankoop bx en wie kent autobedrijf samson
erwt schreef:Heb een mooie BX CHIC zien staan bij autobedrijf samson te amstelveen. Wie kent dit autobedrijf en wat zijn de ervaringen?
Waar moet ik voor de rest goed op letten bij een aankoop van een BX.
Moet ik eens voor je kijken ?
Ken het bedrijf overigens niet.
Aanvullend nog op het rijtje van GTI-styling :
Aandrijfassen controleren…..koppeling, geen lekke koppakking, olieverbruik vanwege de klepseals e.d…...enz.
Ruitenwisserasje…...kachelventilator (!) , stekkers van de achterruitverwarming nog heel…...enz.
ik wil er eigenlijk deze week ff heen om te kijken. Ik vind het een moeilijke keuze ook omdat de AX ws straks weer goed is. Maar wat doe je .. rijdt je nog een poos door met de AX totdat er weer wat mee gebeurt of koop je een andere auto die nieuwer is en een leuke km-stand heeft.
De CHIC is van jan-92 en heeft 142000 km gelopen. Distributieriem vervangen en LHM olie ververst bij 138000 km. Altijd dealer onderhouden. Kan eigenlijk niet beter. Aan de prijs te zien is er toch wat mee aan de hand lijkt me want hij kost maar 995 euro
Hier nog wat foto’s van de CHIC:
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
erwt schreef:ik wil er eigenlijk deze week ff heen om te kijken.
Oke….ook goed.
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hij ziet er netjes uit moet ik zeggen. Die chic’s zijn ook best wel ummm chic .
Ik ben benieuwd. Moeten we dan ZX1.4i’s ervaring nog een soort keuringscommitee oprichten?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De Chic…...heeft de heerlijke in hoogte verstelbare stoelen met lendesteun (dan wil je nooit meer wat anders).....2 electr. ramen….Stuurbekrachtiging…..deelbare achterbank….en soms een electr. schuifkanteldak.
(nu zit er volgens mij, op de foto te zien, een glazen kanteldak in)
Het mooie GTI-stuur….en als je een beetje geluk hebt….de originele armsteun voor.
(maar die kunnen ze er inmiddels uitgesloopt hebben)
WYD schreef:ongeveer 60 rijden in z’n 5 en dan het gaspedaal op de plank leggen. Als hij dan hogere toeren gaat lopen dan gebruikelijk, dan kun je er van uitgaan dat de koppeling op z’n eind is
In z’n 2 ong. 60 rijden gas in 1 keer loslaten en weer intrappen, gaat dit met problemen gepaard, dan kun je er van uitgaan dat de auto waarschijnlijk afgetrapt is. Wat bij BX’en over het algemeen wel meevalt.
eehhhh, als ik dat bij mij doe krijg ik een schok… bij het loslaten van het padaal, en tevens bij het intrappen (ik weet niet precies of dat bij 60 in z’n 2 is). Bij het loslaten vlieg ik een eind naar voren, bij het intrappen wordt ik in de stoel gedouwd…
nette chic trouwens, ik had em op marktplaats zien staan, op de foto’s op marktplaats lijkt er trouwens een deuk in het achterscherm te zitten (bestuurderszijde). Veel plezier ermee
Zijn dat de originele klepjes van de kofferbakcompartimenten links en rechts? Zijn wel gewilde accessoires
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
bx
Mooie bak zo te zien…
als je hem start… even rijdt end an uitzet en weer start gaat dat goed?
Waar zitie ergens samson ?
dit is hun site
http://www.autobedrijfsamson.nl/
volgensmij garantie tot aan de drempel en een of andere hobbiest of zo