Hoi,
mijn vader heeft vorig jaar een DS 23 Pallas uit 1973 gekocht. Hij reed in het begin nog wel maar we kwamen er snel achter dat er nog veel aangedaan moest worden. De vorige eigenaar had het bodywerk voor handen genomen dus dat is klaar. Alleen motorisch moet er nog een hoop aangebeuren.
Een paar maand geleden kwamen we erachter dat de stuurbekrachtiging het niet deed en nog nooit gedaan heeft ook. Heel soms ging het sturen heel soepel maar die momenten waren sporadisch. Dus wij zoeken hoe dat kan. We hebben de hele linkervoorkant van de auto eraf gehaald en daarna de stuurbekrachtiging.
Enfin, de auto moet 3 mei voor de keuring dus hebben we alles snel er weer opgezet en klaar maken voor de keuring (stuurbekrachtiging doet het nog niet). De eerste dag hebben we er nog mee gereden maar de volgende weigerde de snoek om omhoog te komen en we hoorden de hydraulische pomp ook niet meer pompen.
Nu is mijn vraag, is de pomp stuk oid?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: DS komt niet meer omhoog
Is het systeem goed ontlucht? Voldoende vloeistof? Ook de juiste vloeistof gebruikt?
Re: DS komt niet meer omhoog
Handjes schreef:Is het systeem goed ontlucht? Voldoende vloeistof? Ook de juiste vloeistof gebruikt?
Er zit voldoende vloeistof in en ook de juiste want er is net nieuwe ingegooid. Of het systeem goed ontlucht is dat weet ik niet. Hoe kan je daar achter komen of hoe doe je dat?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Domme vraag wellicht, maar de hogedrukpomp wordt toch aangedreven door een dubbele V snaar? Slipt die snaar wellicht/ staat die op de juiste spanning?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Waarschijnlijk lucht in je pomp. LAAT DE MOTOR DAAR NOOIT MEE DRAAIEN! haal het groene filter uit je vat. houdt het onderste boven en giet het vol met LHM. wacht tot het niveau niet meer daalt. Pomp is nu vol. Met een snelle pols beweging mik je nu het filetr weer in zn plaats in het vat.
Zet de ontluchtings schroef op de hoge druk regelaar een slag open en start de motor. Als je door de vuldop in je vat kijkt moet je een straaltje LHM zien. Nu de schroef weer dicht en je auto moet omhoog komen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er zat inderdaad lucht in de pomp. Maar we hebben de motor wel laten draaien in de onderstelling dat de lucht er vanzelf wel uitging. Na een poosje kwam de auto ook weer omhoog maar hoorden we vreemde (soort klikkende) geluiden bij de pomp.
Maar wat zijn de consequenties als je de motor laat lopen met lucht in de pomp?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dan mol je de pomp. De LHM smeert de pomp namelijk!
Maar waarschijnlijk was ie niet helemaal droog gelopen en doet ie het nog.
Keep the fingers crossed!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>