ice96 schreef:Even een vraagje aan iedereen die hier een melding maakt van het aantal afgelegde kilometers op 1 set banden… Houden jullie er ook rekening mee dat tussendoor winterbanden zijn gebruikt? Of gebruiken jullie gewoon geen winterbanden?
Ik gebruik ook geen winterbanden, hoewel het wel véél veiliger zou zijn, deze zitten niet in het leasepakket en moet daar appart voor bijbetalen.
25% bijtelling vindt ik al meer dan genoeg.
Het houdt een keer op!
GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Hoewel het maandelijkse leasebedrag hoger ligt door de winterbanden tellen deze volgens mij niet mee voor de fiscale bijtelling. Deze gaat uit van de cataloguswaarde plus accessoires.
Wat mij opvalt is dat iedereen tegenwoordig de mond vol heeft van de bijtelling, terwijl deze ‘maar’ 3% is verhoogd. De regering heeft (voor zichzelf) een goede zet gedaan door de bijtelling maandelijks op de loonstrook te zetten, waardoor deze veel zichtbaarder is geworden.

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik rij ook zonder winterbanden, omdat dit in Belgie eigenlijk niet gebruikelijk is.
Hier in Belgie rijd er zogoed als niemand op winterbanden, en degene die er dan wel gebruiken doen dit omdat ze op wintersport moeten.
Dit zijn gewoontes die van land tot land verschillen. Al is het wel een feit dat de voordelen van winterbanden niet meer moeten bewezen worden, en dat het zeker een bijdrage zou leveren tot het voorkomen van eventuele ongelukken.
IK weet echter nog altijd niet waarom men in Belgie deze goede gewoonte ook niet eigen maakt.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Sparks schreef:Wat mij opvalt is dat iedereen tegenwoordig de mond vol heeft van de bijtelling, terwijl deze ‘maar’ 3% is verhoogd.
van 21% naar 25% is bij mij een verhoging van 19%

: Da’s te diep voor mij
:

- C5 X Shine Hybrid 225
ops: oh ja; het was 22…..

Kan iemand het even voorrekenen dan, want ik snap het nog steeds niet.
Of ik heb er gewoon de kracht niet voor.

- C5 X Shine Hybrid 225
het is wel erg fftopic nu;
verhoging van 22 naar 25% is dus
(rekening houden met het uitgangspunt van 22% = 100. Dan is 25% = 113,6)
(25/22 x 100 = 113,6)
Dus een absolute verhoging van 13,6%
Zo, nu weer ON TOPIC !!!
picassoke schreef:
IK weet echter nog altijd niet waarom men in Belgie deze goede gewoonte ook niet eigen maakt.
Waarschijnlijk omdat men ervan uitgaat dat winterbanden een hogere kost betekenen - en tot op zekere hoogte is dat ook zo en zoals hierboven beschreven zeker voor Nederlandse leaserijders - maar dit kan je beperken door een setje stalen velgen te kopen, evt. tweedehands, waarop je de winterbanden laat monteren ; dan kan je de banden eenvoudig zelf wisselen.
En tijdens de wintermaanden verslijten de zomerbanden niet en omgekeerd.
Specifiek voor de auto’s met thuiskomertjes of vulsetjes : je hebt dan ineens een volwaardig wiel dat je kan meenemen. Is mij onlangs nog eens goed uitgekomen : lekke (winter-) band op autosnelweg, geen pechstrook en een paar 100 m moeten verder’rijden’ waardoor de band niet meer gerepareerd kon worden (en deze had nog maar 6000 km gereden) - 180 Euro voor een nieuwe

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
C4sohier schreef:En tijdens de wintermaanden verslijten de zomerbanden niet en omgekeerd.
He… :
Wat bedoel je met “... en omgekeerd”? Bij het gebruik van de winterbanden in de zomer slijten deze wel degelijk is zelfs veel meer dan de zomerbanden dat doen.
(of ik begrijp je zin echt niet…)

Ah sorry, nog een paar keer gelezen en ik heb het door. ops:
ops:
ops:
Het andere setje banden ligt ongebruikt thuis
ice96 schreef:Ah sorry, nog een paar keer gelezen en ik heb het door.
ops:
ops:
ops:
Het andere setje banden ligt ongebruikt thuis
![]()
![]()
klopt, ik kan ze niet alle 8 samen monteren
Twee weken geleden heeft mijn GP zijn 40.000 onderhoud gehad.
Hierbij heeft de garage 1 band (rechts achter) vervangen wegens (extreem ) schuine slijtage. De overige banden hebben nog genoeg profiel om nog een 10 tot 15 duizend km mee te gaan ......
C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB
rombout schreef:Twee weken geleden heeft mijn GP zijn 40.000 onderhoud gehad.
Hierbij heeft de garage 1 band (rechts achter) vervangen wegens (extreem) schuine slijtage. De overige banden hebben nog genoeg profiel om nog een 10 tot 15 duizend km mee te gaan ......
dan had ik die andere kant toch ook laten vervangen.
nu heb je aan 1 kant een nieuwe en aan de andere kant 1 die al 40000 km gelopen heeft.

Ronama, hier ben ik mee eens, dit is ook veiliger. Met 2 verschillende banden aan één “as” gedraagt deauto zich anders. Dit is vooral te merken in de bochten.
Sterker nog, het is bv in Duitsland verboden om 2 verschillende banden aan één as te hebben. En (voor zo ver ik weet) gaat het niet alleen om verschil in merk of model maar ook in slijtage.