Tis dat ik er al wat heb, maar anders…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mmm, die 2e link lijkt mij meer een sloper hoor. Leuk als je wat onderdelen nodig hebt maar anders…
Het is iig wel een vaag verhaal die xm prijzen. Sommige vragen nog 3k voo reen xm met een lekke koppakking in een 16v met +200k op de teller. Zag er laatst ook een staan voor bijna 20 mille. Das voro een auto van dik 10 jaar toch wel heel erg veel. het is een klassieker in wording maar dat rechtvaardig de prijzen nu nog niet.
Vooral die deale rin Zwartsluis gaat wel erg ver. bijna 8k voor een gewone 16v sx….
Het jojoot flink heen en weer. Wat mij wel opvalt is dat de prijzen voor een tct break vrij constant blijven. Als je echt een rib uit je lijf wil uitgeven moet je eens op ebay kijken. Een 2,5 td met 125 (!) km voor 53.000 euro. Gelukkig wel de meest complete uitvoering.
Die tweede is meer een sloper, maar wel met de blokjes velgen, leer, etc.
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Die 2e is een raar geval, mijn Masterbase DVD zegt op basis van het kenteken “de geselecteerde wagen is niet geldig voor het actuele land”. Ook op Hbase en de Masterbase site kun je er geen onderdelen of info voor opzoeken, vreemd geval
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik zou denken dat dit ansich geen onaardige auto hoeft te zijn, maar dat de verkoper er zich geen buil aan wil vallen en zodoende zegt ‘voor loop of sloop’. In Duitsland zie je dit heel veel. Men zegt ‘het werkt’, maar toch bied ik `m aan als knutselauto of zelfs als ‘sloopauto’ aan…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:In Duitsland zie je dit heel veel. Men zegt ‘het werkt’, maar toch bied ik `m aan als knutselauto of zelfs als ‘sloopauto’ aan…
Zo werkt het daar, je kunt als bedrijf geen auto’s zonder garantie verkopen, alleen door ze als sloopwagen aan te bieden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Zelfs voor particulieren kan het verstrekkende gevolgen hebben als je dit niet doet… Ze gaan daar veel verder in dan in NL.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
bij duitse ads zie je ook vaak staan dat ze niet aan particulieren willen verkopen.
De belgische hebben er weer vaak bij staan dat er 12 maanden garantie op zitten.
Vandaar dat er in D vaak sprake is van een Bastler fahrzeug. Vind ze er meestal nog wel ok uitzien. Ze vragen ook nog wel een aardig bedrag voor een slopert…
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Volgens mij ligt het zo dat verkopers kijken naar wat de auto nieuw koste en wat hij allemaal biedt. Op basis daarvan willen ze een zo hoog mogelijke prijs en soms is er een gek die het ook nog biedt.
Mijn auto stond voor 1500€ te koop, een koopje volgens de verkoper, want eigenlijk wou hij er 2200€ voor hebben en zo stond hij ook in de boeken zei hij. Ik heb hem 800€ gegeven, door gewoon de standaard lijst met gebreken op te noemen en door het feit dat hij hem al ruim een half jaar had staan (RDW gechecked).
Eigenlijk is het belachelijk dat zo’n dure/luxe auto voor zo weinig verkocht wordt uiteindelijk, echter iedereen (die er weinig van weet) die ik vertel dat ik XM rijd, vraagt me of het geen problemen geeft ...
Gevalletje slecht in de markt/mond zeg ik daarom maar.
Nu C5 tijger…
TCT tijger schreef:
Gevalletje slecht in de markt/mond zeg ik daarom maar.
en dat ..........................is nou precies “onze” redding. je kan op mobile.de al een C6 aanschaffen voor beneden de 20.000 euro.
(de BPM niet meegerekend ops: ). denk dat ik over een jaartje maar eens een C6’je uit duitsland haal.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb mijn turbo geschorst omdat ik er veel te weinig mee reed, een heel fraaie auto zonder mankement, alles werkt zoals het moet. Kreeg een bod op MP van 900 euro, dus nu wacht hij op betere tijden. Hij staat op houten blokken in een verwarmde ruimte om de zoveel tijd gaat hij even gymmen en warm lopen. Ik zie wel wat er gebeurt.
Fantastische en heerlijke auto, ik vind het gewoon zonde en ik ga er wel weer eens mee rijden.
marktmechanisme: marktprijs wordt bepaald door de verhouding tussen vraag en aanbod. (dus niet door wat de productie/onderhoud/kosten enzo) zijn. Voorbeelden:
Een oude vw polo wil iedereen hebben (2e auto en goedkoop) en er zijn er ook redelijk veel van. Gevolg, een goede prijs.
Een oude xm zijn er redelijk veel van en bijna niemand wil ze hebben, gevolg;lage prijs.
Een ferrari zijn er weinig van, maar iedereen wil ze wel hebben, gevolg, hoge prijs.
Brood: iedereen wil het hebben, maar er is er ook heeel veel van, gevolg. lage prijs.
Daarom gaan overjarige modellen voor minder weg…er is minder vraag en de prijs zakt dan volgens de marktwet. de auto wordt zelf daar helemaal niks slechter van.Dit zegt dus helemaal niks over de kwaliteit van het product… dus doe er je voordeel mee.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
marktwerking he…
Wie koopt er dan een 16v sx voor 8k met 1,5 tot 2ton op de teller ?? Dan heb je het toch over een auto van rond de 10 jaar oud die, ff voor de ouderen onder ons, meer dan 15000 guldentjes moet gaan opbrengen..
nu vraag ik, wie koopt dat dan ????
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Er lopen nog altijd mensen rond die denken dat je door veel geld op tafel te leggen, de risico’s afkoopt. M.a.w. als ik 2x zo veel betaal als wat-ie werkelijk waard is, dan zal hij wel goed zijn.
Zolang er mensen zijn die dat denken, zijn er ook mensen die dat aanbieden. Is ook marktwerking, niewaar?
oooo, zoooo, nou, bij deze dan…
voor 6k bied ik mijn 16v aan. koopje want ze zijn er van 8k…
wordt geleverd met volle tank en poetsbeurt