Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eeehh Citro Power… Zou je zo goed willen zijn?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Eeehh Citro Power… Zou je zo goed willen zijn?
Haha, eerst 37,50 overmaken naar de GS/GSA vereniging!
Je kan het ook nog via Chevronics bestellen, maar dan heb je het zeker niet voor a.s. weekend in huis.
Overigens, als de keerring nog soepel is en de bronzen bus niet uitgesleten hoeft het niet. Maar het ziet er allemaal dermate teer en gammel uit dat ik me niet kan voorstellen dat het veel langer mee gaat dan de koppeling. Bij mijn GS gaf het toplager door middel van luid gieren bij ontkoppelde motor al aan dat het ding er genoeg van had.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hmm mijn auto heeft gekoppeld zowel als in zn vrij het zelfde geluid.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bogaard77 schreef:Eeehh Citro Power… Zou je zo goed willen zijn?
Je hebt p.b.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nou….. GRRRRRR de hevel is gescheurd….Dus toch!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:nou….. GRRRRRR de hevel is gescheurd….Dus toch!!
Ga nou een nieuwe halen!!!! Dan gaan we vanmiddag fijn effe verder beunen in de regen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijd voor een paar foto’s van de koppelings-actie
Het front was d’r zo uit, zonder afbrekende boutjes
Na 3 kwartier sleutelen ligt ‘t blokkie er al naast:
De boosdoener
Bogaard is nú naar ‘t club magazijn om spullen te halen, en dan kunnen we vanmiddag weer verder als ‘t meezit
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Jeetje…. Die vent kent zijn krachten niet! Veel succes met klussen vanmiddag!
Da’s vlot eruit gehaald! Ervaring loont hier natuurlijk wel. Ik bleef maar zoeken naar “dat laatste boutje” waarmee de keienvanger vast zat. En ook helemaal niet verkeerd dat je geen last had van afbrekende boutjes.
Veel succes met in elkaar schroeven!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dit heb ik nog nooit gezien of gehoord bij de GS/A.
Maar 1 moet de eerste zijn.
Als alles gangbaar is is het goed te doen binnen het uur. Moet er inderdaad niets tegen zitten.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Suc6 nog verder vanmiddag. Poeh in 3 kwartier een blokkie eruit. Alsof het de normaalste zaak vd wereld is.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanmiddag zijn we een paar uurtjes verder gegaan; Bogaard had effe zooi geroggeld bij het Gs clubmagazijn
Hij had ook een nieuwe bronzen bus waar de prise-as in gelagerd is. Dat is het toplager bij een gs. Die moest effe vervangen worden, net als de keering die daar bij hoort. Die keering lag d’r zo uit, maar die bronzen bus zat behoorlijk vast in de krukas, achter het vliegwiel. Uiteindelijk heb ik die met een tap uitgeschraapt, en toen met een beitel de bus los kunnen rossen.
Nu zit de nieuwe hevel gemonteerd, met nieuw druklager en de koppeling zit ook weer op het vliegwiel.
Ook hebben we de keering van de stroomverdeler vervangen en meteen een duccelier verdeler gemonteerd.
Komende week weer verder
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wel gemakkelijk dat het magazijn open was. Schijnt niet zo gemakkelijk te vinden te zijn…. dat magazijn bedoel ik he!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Wel gemakkelijk dat het magazijn open was. Schijnt niet zo gemakkelijk te vinden te zijn…. dat magazijn bedoel ik he!
Ja, dat hoorde ik ook
Volgens J.B. stonden er vooral brakke benzen in dat dorp…. Na veel zoeken zag ie één Gs…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ghoi dan ben je behoorlijk brak vandaag denk ik sleutelen en ook nog naar het club magazijn. Dat ligt niet bepaald in de buurt
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven