Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Wel even de motor steunen loshalen , motor omhoog krikken en dan valt het best goed te doen.
Moet je keienvanger niet vast gerot zitten o.i.d.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik had inderdaad geen zin om het zelf te gaan doen dus mocht de garage het voor me doen. Meteen beide pijpjes vervangen. Dan is dat de eerste tijd niet meer nodig. Hij was er 4 1/2 uur mee bezig geweest samen met de rest van de beurt. Is toch best redelijk?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mathijs schreef:Ik had inderdaad geen zin om het zelf te gaan doen dus mocht de garage het voor me doen. Meteen beide pijpjes vervangen. Dan is dat de eerste tijd niet meer nodig. Hij was er 4 1/2 uur mee bezig geweest samen met de rest van de beurt. Is toch best redelijk?
Niet verkeerd inderdaad 4,5 uur.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Motor loshalen is inderdaad een goede tip!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Motor loshalen is inderdaad een goede tip!
Heel soms heb ik een goede idee
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vandaag bezig geweest met de bumpers weer mooi te maken. Ik heb een verfföhn gekocht voor € 14,95 bij de praxis ofzo en heb het geval met heel veel geduld los gelaten op de, gedemonteerde, bumpers en daarna een laagje Valma plastishine er op gesmeerd. Ze zien er weer als nieuw uit! De originele kleur is weer helemaal terug zonder vlekken . De achter bumper had ooit een tik gehad en was gescheurd op de linker hoek maar ik had nog een 2ehands liggen dus die is opgeruild. De beugels van de 2ehands heb ik gewisseld met de originele beugels omdat de boutjes van de 2ehands waren doorgeslepen met een slijptol of zo. De originele waren zelfs niet eens geroest. Ik zal morgen wat foto’s maken van het geheel. Het ziet er super uit
Het is even wat werk maar wel een aanrader om de bumpers weer mooi te maken. Het licht grijs is nu weer heel donker antraciet en donkergrijs is weer zwart. Nu hopen dat het zo blijft.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Foto’s?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik moet de camera nog opladen. Zal ik vanavond even doen. Ik had al foto’s gemaakt met de telefoon maar die kan ik hier niet vertonen ops: slechte kwaliteit…
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Bij deze wat foto’s. Ze zijn niet heel erg mooi omdat het net te donker was en de auto is ook niet helemaal schoon maar het idee is er. De bovenste foto’s zijn de nieuwe die er onder staan de oude. Het verschil is goed zichtbaar.
My other car is a broomstick.
Dat ziet er mooi uit, Hopelijk blijft het ook een tijdje zo
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Dank je . Het heeft het in ieder geval al een week uit gehouden . Ik ga het in ieder geval wel 2 wekelijks bijhouden om het mooi te houden.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Omdat de GSA voor de keuring een te hoog co had is het terug gesteld. Daarom rijdt de auto niet helemaal soepel, licht inhouden enzo. Nu heb ik op aanraden van iemand loodvervanger bij euro 95 gedaan en wat schetst mijn verbazing, de motor draait super rustig rond en trekt zonder inhouden heel gladjes door. Ook geen gepingel op de autoweg. Normaal tank ik altijd super 98 zonder toevoeging en vooral met koude motor is het alsof er een ochtendhumeur onder de motorkap ligt Kan het kwaad dat er 95 met loodvervanger getankt wordt en gaat de voorkeur toch naar 98 zonder iets of kan ik dit gewoon door doen. Het is een 1129 cc blok.
Oja, de bumpers zijn nog steeds mooi!
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In loodvervanger zit ook een octaan-verhoger. Dat kan verklaren waarom de GSA met loodvervanger beter loopt.
Weet niet of loodvervanger het milieu extra belast…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DriverD schreef:In loodvervanger zit ook een octaan-verhoger. Dat kan verklaren waarom de GSA met loodvervanger beter loopt.
Weet niet of loodvervanger het milieu extra belast…
Hmmm, ik weet niet welke jij gebruikt…:
Wynn’s Loodvervangeris een additief voor benzinemotoren,
dat de kleppen beschermt en hun slijtage vermindert als
men loodvrije benzine gebruikt.
EIGENSCHAPPEN
• Vormt een beschermende smeerfilm op de kleppen en
klepzittingen, zoals deze gevormd door het lood in
loodhoudende benzine.
• Beschermt de niet geharde klepzittingen tegen
voortijdige slijtage als men loodvrije benzine gebruikt
(verhindert de vorming van micro-lassing).
• tast de katalysator niet aan.
• Is volledig oplosbaar in benzine.
• Is milieuvriendelijk.
• Heeft geen invloed op het octaangetal.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik schreef, dat ik niet wist of het spul milieu-belastend is. Er zijn wel loodvervangers met octane-booster.
Citroen!