ken je de uitvoering? want het zit op de reinaard bx’en die ik gezien heb er allemaal op. vandaar dat ik het dacht.
wat is er mis met zwart dan?
ik vind een bx is een simpele vorm auto dus moet ook simpele kleur hebben. hierbij denk ik dus aan wit, grijs, rood of zwart. aangezien ik niet zo van lichte auto’s houd blijven rood en zwart over. rood is en blijft een lastige kleur om te spuiten en mooi rood te houden. dus kwam ik tot de conclusie van zwart.
ik vind beige in ieder geval vreeeeeselijke kleur voor een auto. maar als reinard nou een speciale uitgave is is het natuurlijk zonde hem over te spuiten.
en om terug te komen op het spuiten door een zwartwerken. dat is idd maar de zwartwerker die ik ken is 12 jaar autospuiter dus die zal het vast wel professioneel af kunnen leveren.
Bedankt voor de reacties mensen! leuk!
nog even een vraagje tussendoor.
wij hebben thuis (me ouders) een bx gehad. een rode uit ‘85 meen ik.
en daar stond aan de zijkant boven die roostertjes BX op. maar ik kan nergens een foto vinden op internet van een bx waar dat op staat…
is dit een bepaalde serie dat iemand weet of weet iemand waar ik het over heb?
Bedankt alvast!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Succes met het leuk maken van je BX, is erg goed te doen hoor!
zie mijn BX 1400:
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Thiezz schreef:
en om terug te komen op het spuiten door een zwartwerken. dat is idd maar de zwartwerker die ik ken is 12 jaar autospuiter dus die zal het vast wel professioneel af kunnen leveren.
Bedankt voor de reacties mensen! leuk!
Er is opzich niets mis met zwart Maar toen ik het las was ik een beetje in de veronderstelling dat je de auto gewoon buiten met een spuitbusje matzwart zou gaan spuiten, dat zou wel jammer zijn. Maar als de auto gewoon netjes zwart wordt gemaakt is daar niets mis mee.
Ik moet wel zeggen dat een zwarte auto met een bruin interieur me juist erg gaaf lijkt. Ik vind een bruin interieur zo heerlijk fout retro, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het maar een poepkleur vindt
Eveneens ben ik tevens ook.
Thiezz schreef:
is dit een bepaalde serie dat iemand weet of weet iemand waar ik het over heb?
Bedankt alvast!
Aha, die stickers die jij bedoeld, zijn een origineel accessoire, en dus niet verbonden aan een bepaald model.
Ze zijn wel erg zeldzaam en lastig te vinden.
EDIT:
DEZE bedoel je dus?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
to mcdean:
vette bx! dat is idd ook mijn bedoeling er zoiets van te maken. alleen waarschijnlijk de verbreding aan de voorkant laat ik weg. maar wel de skirts en de achterverbreding van bx sport. super gaaf! netjes gedaan trouwens!
to knäckor:
nee het zwart spuiten word door ervaren spuiter gedaan. ik vind het idd ook zonde om zelf te gaan kloten.
maar voordat ik er wat aan doe wil ik eigenlijk meer weten van dat reinard. stel dat het een aparte uitgave is vind ik het zonde hem te verbouwen. dan is het leuker als hij orgineel blijft.
idd zwart met bruin intrieur is lekker old skool
to BasisBIX:
die stickers bedoel ik idd! ik vind het leuk staan daar. jammer dat die stickers zo zeldzaam zijn…
bedankt voor de reacties!
Thiezz schreef:to BasisBIX:
die stickers bedoel ik idd! ik vind het leuk staan daar. jammer dat die stickers zo zeldzaam zijn…
Misschien dat je ze kan laten namaken bij een stickerboer.
Als je een groter aantal laat drukken, vallen de kosten dacht ik wel mee.
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
bx
Hoi Thiezz,
Heb net even je foto’s bekeken, en vind het een hele mooie bx. Persoonlijk zou ik de auto mooi zo laten, er een poosje in gaan rijden, en dan op zoek gaan naar iets wat je echt graag wilt. Gezien de km. stand en de staat van de auto is de auto best nog wel iets waard, en mijns inziens zonde om te verbouwen.
Groeten, Richard
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
ik heb nu tijdje in me bxje gereden en vind het echt geweldig. het rijd heerlijk. heerlijk die vering.
ben gelijk bx verslaafd
maar is er iemand die weet waar ik kan vinden hoe precies de vering in elkaar zit simpelweg? of iemand die het me simpel uit kan leggen.
wat gebeurd er als je hem in de lagere stand zet? en wat als je hem omhoog zet?
is veel gebruik van dit systeem schadelijk voor de veerbollen?
Bedankt voor je reacties alvast
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in een notendop:
- laagste stand-> drukloos maken -> niet mee rijden (leuke showstand op meetings)
- rij stand -> om mee te rijden
- of road stand -> om in een zandweggetje te baggeren (niet te hard rijden)
- hoogste stand -> voor het sleutelwerk en vervangne van banden, denk wel aan je veiligheid en zet er altijd wat onder als je er zelf onder gaat!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
hoogste en laagste stand = geen vering, misschien wel handig om te weten
Totaal aantal Berichten: 463
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
BasisBIX schreef:Thiezz schreef:to BasisBIX:
die stickers bedoel ik idd! ik vind het leuk staan daar. jammer dat die stickers zo zeldzaam zijn…Misschien dat je ze kan laten namaken bij een stickerboer.
Als je een groter aantal laat drukken, vallen de kosten dacht ik wel mee.
Ik heb connectie die stickers maakt.
Je kunt ze vinden via http://www.2cvplus.nl want diezelfde man maakt
ook stickers om een normale eend mee te Charlston-ificeeren.
Persoonlijk zit er over te denken om de Eminence Grise te ver-leaderen.
Is gris meteore eigelijk een Leader kleur geweest?
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
JanvB schreef:Is gris meteore eigelijk een Leader kleur geweest?
Volgens mij niet
beste BX liefhebbers
dit is een chammonix-uitvoering
was inderdaad de laatste serie bxen met 150(plat) blok
werden opgeleukt met een gt spoiler(zullen ze ook wel teveel gehad hebben) een reflectieplaat achterop, accecoire wieldoppen op de smalle velgen, en een striping
alleen voor autos uit voorraad leverbaar,4 weken later kwamen de eerste TU-motoren in de hollandse BXen
chammonix was dus een tijpisch hollands model
in ons dorp rijdt ook nog als het goed is zon erfstuk rond
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:beste BX liefhebbers
dit is een chammonix-uitvoering
was inderdaad de laatste serie bxen met 150(plat) blok
werden opgeleukt met een gt spoiler(zullen ze ook wel teveel gehad hebben) een reflectieplaat achterop, accecoire wieldoppen op de smalle velgen, en een stripingalleen voor autos uit voorraad leverbaar,4 weken later kwamen de eerste TU-motoren in de hollandse BXen
chammonix was dus een tijpisch hollands model
in ons dorp rijdt ook nog als het goed is zon erfstuk rond
Maar “Thiezz heeft een “reinard”.
Weet je daar ook iets over?