Mijn nieuwe C4 GP
Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 05 maart 2008 04:44 PM

Cool
Sinds een paar dagen in mijn bezit, een spiksplinternieuwe C4 GP 2.0 benzine EB6V ligne ambiance met pack detection, pack luminositee en blue tooth.  Cool

Was in december al besteld, dus best lange levertijd, maar het wachten was de moeite waard. Wat een auto. Genieten!!!  Very Happy

Paar vraagjes:
Is het echt onmogelijk om op het stuur een nummertje terug te gaan op de CD??? En is het ook niet mogelijk om bij MP3-cd’s een map naar voren of terug te gaan?

Is er een manier om in je telefoonboek een beginletter te selecteren? Ik scroll me nu suf…

Ik heb zo’n geurpatroon geinstalleerd, maar ik ruik eigenlijk niks, terwijl ik hem op max heb staan. Kan komen door mijn lichte verkoudheid, of het gegeven dat ik door 20 jaar roken (nu al 1 jaar gestopt) mijn reuk definitief heb verpest. Wat zijn de ervaringen van anderen. Ruikt het lekker?

De automatische ruitenwissers leiden een eigen leven. Weigeren soms lang terwijl het toch duidelijk regent, en stoppen niet terwijl het al lang weer droog is. Wat is jullie ervaring?

Anyway, ik ben superblij ondanks bovenstaande minor puntjes. Krijg steeds meer gevoel bij de EB6V, en de wagen zweeft lekker over de weg.

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  

R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 05 maart 2008 05:51 PM
  [ # 1 ]

Nou, van harte !

Je levertijd was net zo lang als bij mij en waarschijnlijk vele anderen. Zij uit de eerste series hebben bijna 2 maal zo lang moeten wachten. Deze onderwerpen zijn verdwenen uit de top 10 van dit forum, maar stonden lang bovenaan.
Nu is 8 tot 12 weken wachten redelijk normaal.

MP3/Cd een nummer terug op het stuur ? Volgens mij niet, maar mochten anderen dit wel weten, dan hou ik me ook aanbevolen.
Een map terug kan ook niet vanaf het stuurwiel, maar gaat prima op de radio met de toets “omhoog”. Verder kan natuurlijk ook met “omlaag”. Laughing

Het scrollen van het telefoonboek. Nee, dat wordt trainen met de duim, of uit de alternatieven kiezen (spraakcommando of vorige gekozen nummers)

Geurpatroon: Hier weet ik niets van omdat mijn partner dergelijke grappen niet wenst in de auto. Even wachten op de andere antwoorden.

De ruitenwissers vindt ik juist prima werken. Net als de eerdere C5 één tik naar beneden en verder de gehele rit geen omkijken meer naar. De door jou beschreven nadelen herken ik echt niet.

Veel plezier

R2FM

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 05 maart 2008 06:01 PM
  [ # 2 ]

Van harte proficiat met de schitterende wagen ! Kleur ?

Geurpatroon : mogelijks heeft het roken jouw geurwaarneming in de war gestuurd, maar misschien heb je toch iets fout gedaan. Zeker dat je er het standaard ‘blanco’ patroon niet in hebt steken ? Het ruikt zeker lekker, maar voor mij niet echt een must.

Ruitenwisser : er is al een en ander over geschreven, je moet maar eens de zoekfunctie gebruiken. Behalve dat ze meestal te snel of te lang werken, vind ik het jammer dat je de automatische ruitenwissers aanzet wanneer je één maal de hendel naar beneden duwt ; als ik dit doe, wil ik namelijk dat de ruitenwissers slechts één maal werken. Maar dit is een detail en alles went.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 05 maart 2008 06:02 PM
  [ # 3 ]

Kom ik nog effe op 3 puntjes terug:

Inderdaad heeft de eerste lichting veel langer moeten wachten. Ikzelf 20 weken, maar er zijn er ook die tot 24 weken hebben moeten wachten.

De sterkte van de geurpatronen is erg afhankelijk van welke geur je gekozen hebt. Ik heb er nu ook een in zitten die ik bijna niet ruik. Probeer eens een andere.  Wink

Ik kan het ook nog niet helemaal vinden met die automatische ruitenwisser. Ik heb het gevoel dat hij af en toe op hol slaat….

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 05 maart 2008 06:10 PM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd~! dance dance dance dance dance

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206

Gepost: 05 maart 2008 06:18 PM
  [ # 5 ]

Re: Mijn nieuwe C4 GP

Durovski schreef:

Cool
Sinds een paar dagen in mijn bezit, een spiksplinternieuwe C4 GP 2.0 benzine EB6V ligne ambiance met pack detection, pack luminositee en blue tooth.  Cool

Was in december al besteld, dus best lange levertijd, maar het wachten was de moeite waard. Wat een auto. Genieten!!!  Very Happy

Paar vraagjes:
Is het echt onmogelijk om op het stuur een nummertje terug te gaan op de CD??? En is het ook niet mogelijk om bij MP3-cd’s een map naar voren of terug te gaan?

Is er een manier om in je telefoonboek een beginletter te selecteren? Ik scroll me nu suf…

Ik heb zo’n geurpatroon geinstalleerd, maar ik ruik eigenlijk niks, terwijl ik hem op max heb staan. Kan komen door mijn lichte verkoudheid, of het gegeven dat ik door 20 jaar roken (nu al 1 jaar gestopt) mijn reuk definitief heb verpest. Wat zijn de ervaringen van anderen. Ruikt het lekker?

De automatische ruitenwissers leiden een eigen leven. Weigeren soms lang terwijl het toch duidelijk regent, en stoppen niet terwijl het al lang weer droog is. Wat is jullie ervaring?

Anyway, ik ben superblij ondanks bovenstaande minor puntjes. Krijg steeds meer gevoel bij de EB6V, en de wagen zweeft lekker over de weg.

Gefeliciteerd!

Stuurbediening
Op het stuur kan je inderdaad niet terug.

Telefoonboek
Met de toetsen op de radio blader je in het telefoonboek telkens een scherm verder. Gaat sneller en het drukken is meer ‘natuurlijk’ dan het scrollen.

Geurpatroon
Gebruik ik niet.

Regensensor
Ik heb vier maanden een VW Plassat als voorloper gehad, 3, 5 jaar een C5 en nu al bijna een jaar een C4, allen met regensensor en allen zaten ze er wel eens naast. Bij de Plassat kon je de gevoeligheid instellen, maar dat is nog lastiger. Zat je weer per rit telkenmale de gevoeligheid te regelen…

Dit zijn nu éénmaal de gebreken van het systeem welke ik bij alle drie de auto’s bemerk.

WOF very good

WOF lovecitro

De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  

Casey
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 167

Gepost: 05 maart 2008 06:18 PM
  [ # 6 ]

Tja dan zal ik ook maar ff reageren…

Selecteren uit telefoonboek: om het vele scrollen te vermijden gebruik ik toch maar de toetsen op de radio. 3 x de 5 duwen om op de L te komen en zo… Lastiger, maar wel veel sneller… Werkt ook veel lekkerder bij het ingeven van een adres in de navidrive.

Mappen met MP3’s: ik heb recentelijk de ‘List’ knop ontdekt en gebruik die nu veelvuldig om snel een album te selecteren (zowel op MP3 CD’s als op de Jukebox/vaste schijf). Ik ken niet alle features van jouw versie uit mijn hoofd maar… kun je geen spraakbesturing gebruiken. Dat maakt het nog makkelijker!

Aut. Ruitenwissers: heb ik ook gemengde gevoelens over. Aanzetten gaat idd gemakkelijk. Over het algemeen is het wisgedrag prima, soms een extra tikje tegen de hendel om ff extra te wissen. Maar uitzetten: dan moet je dus de hendel naar boven doen, maar staat ie gelijk in de interval stand. En die moet je dus ook weer uitzetten door een tikkie naar beneden te geven Twisted Evil  Twisted Evil

En geurpatronen: daar heb ik niks mee! Mijn auto hoeft niet te ruiken als een toilet waar de geurspuit net iets te enthousiast gebruikt is   Surprisedops:

Maar verder natuurlijk gefeliciteerd met je voiture! En heel veel plezierige kilometers toegewenst!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 05 maart 2008 06:30 PM
  [ # 7 ]

Ik herken iets van het ruitenwisserprobleem, niet echt storend hier vind ik, Hij werkt altijd zoals het moet, soms als hij hard heeft moeten werken, blijven ze soms beetje lang nawissen, op zich niet slecht in bepaalde omstandigheden vind ik persoonlijk. Wat wel is, als je ze aanzet, en de auto is erg koud (tegen 0-punt bijvoorbeeld), gaan ze inderdaad soms wissen terwijl het niet nodig is, ik heb de indruk dat het iets met de kou te maken heeft, misschien is het damp op de sensor bij zo’n temperaturen? eens de auto 2 minuutjes draait, beginnen ze enkel te wissen wanneer nodig. Je hebt in zo’n geval nog altijd de manuele stand Wink .

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Durovski
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 06 maart 2008 12:42 PM
  [ # 8 ]

Bedankt allemaal voor de reacties.

De kleur is noir onyx. Twisted Evil

Door het telefoonboek navigeren met de cijfertoetsen op de radio lijkt me helemaal prima. Iets wat ik inmiddels zelf had bedacht was dat via het “laatst gekozen nummers” menu ik er ook snel kom, want ik gebruik maar een paar nummers intensief. Idea

List functie ga ik zeker uitproberen voor mp3-cd navigatie! Razz

De ruitenwisser en ik moet misschien onze draai nog vinden…
Confused
Het is opvallend hoeveel mensen mij aanspreken en feliciteren met de auto. Iedereen is helemaal verbaast over alle snufjes, de afwerking, het panoramadak, het gemak waarmee je de 3e zitrij in- en uitklapt, het comfort van de stoelen, en bovenal, de geweldige wegligging! Zelf ben ik met name bezig met de EB6V, en die bevalt uitstekend al moet ik bepaalde zaken nog verder uitproberen.

Cool

Vroeger: ZX 1,8 Aura, Xantia 1.9 diesel, C2 VRT
Nu: C4 Grand picasso, 2.0 benzine EB6V, ligne ambiance, pack detection, pack luminosite en bluetooth.

Profiel  

Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

Gepost: 06 maart 2008 10:07 PM
  [ # 9 ]

Re: Mijn nieuwe C4 GP

Regensensor
Ik heb vier maanden een VW Plassat als voorloper gehad, 3, 5 jaar een C5 en nu al bijna een jaar een C4, allen met regensensor en allen zaten ze er wel eens naast. Bij de Plassat kon je de gevoeligheid instellen, maar dat is nog lastiger. Zat je weer per rit telkenmale de gevoeligheid te regelen…

Shocked het zelfde liedje bij mijn regensensor/ruitenwisser… de dealert gaf aan dat er aan de kast geen parameter voor bijgesteld kan worden. Schijnt bij de oude Picasso’s wel het geval te zijn… Wellicht komt hetnog met een software update…

Ps een olifant….... dié heeft passat Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook