De Xantia wilde pas na 6 keer proberen starten vanochtend en liep de eerste 20 a 30 sec heel beroerd op 2 of 3 poten.
Fantastische auto heeft u geleverd hoor meneer Jaap Koster van de firma Ceulen & Co
Als ik jou was zou ik proberen de koop ongedaan te maken…
Mocht hij aan een reparatie beginnen mag je maar weer hopen dat hij het goed doet
Alleen de veertjes vervangen heeft geen zin, de wanden moeten op z’n minst gehoond worden en mogelijk zelfs een overmaat zuiger erin. Om het goed te doen dan.
En dat bij minder dan 2 ton, die dingen horen makkelijk 4 ton te kunnen lopen…
Versleten zuigerveren tikken niet, maar een tok-tok geluid bij een diesel… dat kan pas ECHT van alles wezen.
Zo hoorde ik laatst een diesel lopen die klonk alsof ie elk moment kon exploderen… een keiharde tik alsof er elk moment een drijfstang naar buiten kon komen zetten. Wat bleek? Pomp afstellen en hij liep weer als een naaimachientje… het blijven rare dingen die diesels.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Kun je je niet op dwaling beroepen en de overeenkomst vernietigen? Ik volg een rechtenvak en dwaling heeft de volgende vereisten:
Lid 1 (positieve vereisten)——> Hier moet de dwaling aan voldoen
1. Een onjuiste voorstelling van zaken——-> Gigantisch olieverbruik, ipv een beetje
2. Causaal verband tussen de onjuiste voorstelling van zaken en het
verrichten van de rechtshandeling——> Als je dat had geweten (olieverbruik) had je die auto natuurlijk nooit gekocht
3. Een van de volgende dwalingsgevallen:
a) inlichting van de wederpartij———> verkeerd ingelicht, enorm olieverbruik
b) ongeoorloofd zwijgen van de wederpartij——> nvt
c) wederzijdse dwaling——> geeft hij nog ergens aan dat hij niet precies wist van dit olieverbruik? dan gaat dit misschien op.
4. Kenbaarheidsvereiste——> Hij moet ervan op de hoogte zijn geweest dat jij geen auto wilde die zoveel olie zoop, dat was ie denk ik wel
Lid 2 (negatieve vereisten)——> hier mag de dwaling niet aan voldoen
5. Geen uitsluitend de toekomst betreffende omstandigheid——> nvt
6. De dwaling komt niet voor rekening van de dwalende zelf, gezien
- de aard van de overeenkomst
- de verkeersopvatting
- de omstandigheden van het geval——> Gaan volgens mij allemaal niet op
Gevolg: overeenkomst is vernietigbaar (lid 1) !!!!!!
vernietigbaar wil zeggen dat de overeenkomst vooralsnog geldig is totdat jij (de dwalende) hem opzegt.
Disclaimer: Ik doe een vakje rechten en ben zeker geen jurist!
Heb net even contact gehad met consumentenbond, rechtshulp.
Daarna Jaap Koster gebeld en voorgesteld om of de auto terug of een andere motor, waarbij ik alleen de motor betaal, anders word het een juridisch getouwtrek waar de kans groot is dat hij aan het kortste eind trekt. Hij gaat akkoord met mijn voorstel dat ik een andere motor regelt en dat hij die erin zet.
Nu snel op zoek naar een andere motor en dan op naar Groningen.
Web heeft misschien een 2.1td motor! maar ja, dan moet er meer worden aangepast had ik van hem begrepen…
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als dat allemaal goed uitpakt, dan heb je daar denk ik een aardige deal aan. Enig idee wat hem zijn koers heeft doen wijzigen? Als ie dit netjes afhandelt dan is dit denk ik een mooie oplossing. Bart (H)Ebben heeft in elk geval 1.9D motoren met hele lage km standen, maar helaas hangen daar ook zijn standaard prijskaartjes aan (meer dan duizend euro is toch wat gortig voor en 1.9d motor ook al heeft ie maar 66 duizend km ofzo) weet je wel zeker dat het een goeie is. Past een ongeblazen d12 motor ook zonder problemen of is ie weer helemaal anders?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ZX1.4i schreef:Heb net even contact gehad met consumentenbond, rechtshulp.
Daarna Jaap Koster gebeld en voorgesteld om of de auto terug of een andere motor, waarbij ik alleen de motor betaal, anders word het een juridisch getouwtrek waar de kans groot is dat hij aan het kortste eind trekt. Hij gaat akkoord met mijn voorstel dat ik een andere motor regelt en dat hij die erin zet.Nu snel op zoek naar een andere motor en dan op naar Groningen.
Oke…...het is jouw beslissing…...maar waarom zoek je dan niet een goede BX 1.9 D van bj 93 of 94…..die je regelmatig ziet voor 4 a 500 euro ?
Die kan zo overgebouwd worden, vraag het ander eens aan Marten Postma hier….stuur hem anders even een PB ?
Misschien dat hij je nog andere tips kan geven.
Ik had hem overigens hier al verwacht
ZX1.4i schreef:Heb net even contact gehad met consumentenbond, rechtshulp.
Daarna Jaap Koster gebeld en voorgesteld om of de auto terug of een andere motor, waarbij ik alleen de motor betaal, anders word het een juridisch getouwtrek waar de kans groot is dat hij aan het kortste eind trekt. Hij gaat akkoord met mijn voorstel dat ik een andere motor regelt en dat hij die erin zet.Nu snel op zoek naar een andere motor en dan op naar Groningen.
Ik zou toch proberen om gewoon je geld terug te krijgen maar als dat niet lukt is dat waarschijnlijk de beste optie ja.
Ik heb Marten al een email gestuurd….wellicht dat hij je nog tips kan geven.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, ik denk dat dit een oplossing is die voor jullie beide relatief interessant is. Alhoewel 1750,- veel geld is, is het niet duur voor een goede auto. Voor dat bedrag wil hij niet veel extras uit hoeven geven. Als je je geld terug wilt zit hij meteen met een auto waarvan hij nu echt weet dat ie hem kan gaan slopen (zo veel zal ie er niet mee gereden hebben). Deze oplossing is voor zx1.4i aardig (als hij een goeie jonge motor aanlevert heeft ie in een keer een wagen met een hele jonge dieselmotor, goed voor nog minimaal 3 ton. Het kost Jaap Koster alleen uren van zijn personeel die hij toch moet betalen.
Het is een aardige uitkomst. Zorg wel dat je een goede motor met garantie aanlevert (een slechtere motor zal moeilijk zijn, maar toch). Heb je de onderdelenlijn al geprobeerd, meestal krijg je dan wel 3 maanden garantie. Bij Bart Ebben weet je wel tamelijk zeker dat het goed is, maar je betaalt er wel de hoofdprijs voor, maar misschien wil ie wel onderhandelen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Re: Xantia
M&M schreef:Bram schreef:Oke…...het is jouw beslissing…...maar waarom zoek je dan niet een goede BX 1.9 D van bj 93 of 94…..die je regelmatig ziet voor 4 a 500 euro ?
Die hebben veelal astronomische km-standen ... ik neem aan dat mocht de Xantia gemaakt worden Sohail er weer ff tegenaan moet kunnen , zonder weer te moeten “hopen” hoe lang dit blok het uithoudt
Gewoon € 500, - bieden voor die Xantia ( zie pagina terug ) , en de rest verkopen in onderdelen ...
Oh…..en hoeveel heeft die 1.9 D van die Xantia dan gelopen ??
Is toch lood om oud ijzer….een 1.9 D uit een 93’er Xantia of uit een 93 of 94 (break) BX ?
Hahahahaha 1-0 voor Menno
De Negatieve publiciteit en de link heeft hij inmiddels al opgemerkt.
Ik heb afgesproken dat als alles rond is en de andere motor zit erin, dat dan de link en dit draadje worden verwijderd.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
waar een forum toch allemaal niet goed voor kan zijn.
Ik hoop dat het lukt, met de vervangende motor. hoeveel km mag het max zijn?