1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Renate; CX 20 RE (1983)
renater6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- CX 2.0 RE
Gepost: 07 maart 2008 06:38 PM

“Lang gedacht, stil gezwegen. Niet verwacht toch gekregen”

Zo het is eingelijk zover.

Mijn Franse schone staat trots voor mijn deur de straat te sieren.
Een korte intoductie;

De 1e eigenaar woont in Rouen in departement 76 (Seine-Maritime)en het haar 21jaar vertroeteld
Om vervolgens door garage De L’est in 2004 naar nederland te worden gehaald, daar heeft ze bijna 4 jaar staan verpieteren. Ik kende de wagen al sinds ze bij De L’est staat, al vele malen in gezeten en omheen gelopen, omdat de financiele middelen lange tijd een beetje ontbraken heb ik 2 jaar geleden ook bij deze garage de jullie allen wel bekende R4 uit 1966 en de R6 uit 1969

De R6 kon niet echt goed tegen het buiten leven en die heb ik na een jaar aan een andere liefhebber overgedaan die haar weer helemaal in haar oude luister zal herstellen, ik mis haar nogsteeds.
De R4 staat nog steeds in volle glorie bij ons en het gaar heel erg goed met haar.

Maargoed De CX dus. Een aantal weken geleden maar weer eens bij Haar (de CX dus) langs geweest om te kijken hoe het met haar ging.
En wederom sloeg de vonk over, nu met meer gevolg, ik kon haar niet meer uit mijn hoofd krijgen.
Ik kon geen weerstand meer bieden maar om te voorkomen dat de hele straat vol zou staan met klassiekers, iets wat ik niet erg zou vinden maar de buren zijn een andere mening bedeeld.
Ik reed immers nog met een “tussen paus” rond deze dus, ik zal ‘t niet verder bij naam noemen.

Nadat ik met deze iemand anders heb blij gemaakt was de weg vrij voor de Dame (ja met een hoofdletter).

Oke dat was het in het kort, hier de voorlopige foto’s want het weer is niet al te best, zaterdag als de zon schijnt zal ik er een paar “volle glorie” foto’s bij maken.

Greetzzz Renate.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 maart 2008 06:50 PM
  [ # 1 ]

Welkom!!

Mooooi.  Very Happy

Profiel  

Gepost: 07 maart 2008 07:06 PM
  [ # 2 ]

Dat is nou een combinatie van auto’s waar ik hier thuis geen ruzie over zou krijgen Cool

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 07 maart 2008 08:24 PM
  [ # 3 ]

Lekker wijfie heb je daar Renate! Ik wens je er veel plezier van!

Animal triste post coitum

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 maart 2008 09:02 PM
  [ # 4 ]

In één woord: prachtig…

R4-tjes zie je nog wel, zij het het jongere model.
R6-jes worden zelfs in het thuisland een zeldzaamheid, hebben we het nog niet eens over hier in Ollanda…

Die MB wordt weer een veel geziene auto, blijkbaar worden er de laatste tijd veel geïmporteerd voor de ‘spek’-rijder (M/V).
Ik heb er ook nog eentje staan (200,W124 uit ‘87), maar die gaat weg.
Ben geen MB-man, dat mag duidelijk zijn.

Schitterende Cix, houdt haar netjes en mooi!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 07 maart 2008 09:25 PM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd

Hoi Renate,
Wat een schoonheid! Is haar kleur Gris Espadon?
Van harte, heel veel comfortabele jaren samen gewenst - ik hoop dat we haar bij de voorjaarsrit van de CX-club (6 april, vanaf Citroën dealer Le Velo in Den Haag) in het Echie mogen aanschouwen!

Groetjes,
Jaco

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 maart 2008 09:45 PM
  [ # 6 ]
Pascal schreef:

R6-jes worden zelfs in het thuisland een zeldzaamheid, hebben we het nog niet eens over hier in Ollanda…

Zijn er niet inmiddels meer CX’en en DS’en in Nederland dan hier? Zo niet, nog een paar weekendjes wachten en het is wél zo. Elk weekend lees ik wel weer over een trip om hier het land leeg te trekken. Dus wie weet zijn er ook wel meer R6’en in NL dan in F.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2008 10:09 PM
  [ # 7 ]
Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 maart 2008 10:18 PM
  [ # 8 ]

Leuk! Veel plezier ermee! Cool

Citroen!

Profiel  

Gepost: 08 maart 2008 04:13 AM
  [ # 9 ]

Hoi Renate!

Tof dat je je hier hebt aangemeldt!
Veel comfie km’s teogewenst met deze prachtwagen!

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 08 maart 2008 10:48 AM
  [ # 10 ]
garagestmarien schreef:
Pascal schreef:

Zijn er niet inmiddels meer CX’en en DS’en in Nederland dan hier? Zo niet, nog een paar weekendjes wachten en het is wél zo. Elk weekend lees ik wel weer over een trip om hier het land leeg te trekken. Dus wie weet zijn er ook wel meer R6’en in NL dan in F.

Misschien moeten jullie daar de prijzen wat opvoeren als je de karren binnen de grenzen wilt houden, want het kost ook allemaal geen drol in F. Als je een nieuwe knipperlichtschakelaar nodig hebt, dan kan het al bijna uit om daarvoor een sloper uit F te halen Laughing

Ik heb iig al wel begrepen dat er gevallen bekend zijn van Fransozen die gerestaueerde DSen voor veel geld uit NL halen.

Animal triste post coitum

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 08 maart 2008 10:53 AM
  [ # 11 ]

Ik denk dat dat een Frans iets is. Fransen willen ook geen huizen kopen waar nog een hoop aan moet gebeuren. Opknapprojecten zijn hartstikke goedkoop en als het dan opgeknapt is, dan willen ze zo’n huis wel kopen, maar zelf opknappen is er haast niet bij. Net als met de auto’s misschien.

Sorry, beetje off topic, maar toch het vermelden waard.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 08 maart 2008 11:28 AM
  [ # 12 ]

Wat een mooie dame… love6

Veel zweefplezier!!

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 08 maart 2008 01:14 PM
  [ # 13 ]
garagestmarien schreef:

Ik denk dat dat een Frans iets is. Fransen willen ook geen huizen kopen waar nog een hoop aan moet gebeuren. Opknapprojecten zijn hartstikke goedkoop en als het dan opgeknapt is, dan willen ze zo’n huis wel kopen, maar zelf opknappen is er haast niet bij. Net als met de auto’s misschien.

Sorry, beetje off topic, maar toch het vermelden waard.

Ik heb wel eens begrepen dat een ‘bouwmarkt’ ook echt een nederlands fenomeen is, nergens leeft ‘doe-het-zelf’ zo als hier…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 08 maart 2008 07:04 PM
  [ # 14 ]

mooi en leuk en welkom!
Heeft het verpieteren nog veel gevolgen gehad of is ze er goed doorheen gekomen?

Profiel  

renater6
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- CX 2.0 RE
Gepost: 08 maart 2008 07:48 PM
  [ # 15 ]

Dank dank voor de complimenten.

De kleur is inderdaad Gris Espadon.

Orga nummer 2356 wat neerkomt op 22-4-1983.

De vraag of ze een beetje goed de afgelopen jaren is door gekomen,
ja en nee.
Ja omdat ze werkelijk kei en keihard is en ook heel byzonder géén schade nergens, en dat voor een auto uit Frankrijk.

Nee omdat geen enkele auto beter wordt van stilstaan. Je merkt goed dat de motor gewoon weer onieuw moet worden ingereden, ze is echt gewoon lui en onwillig. Morgen daarover meer want ik ga d’r even lekker goed uitlaten helemaal goed warm rijden en kijken of ze daar beter van wordt, ik weet het haast wel zeker.

To Be continued.

Nog een paar plaatjes van vandaag, geen mooie fotoshoot, die houden jullie nog tegoed

Greetzz Renate.

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook