Mulder schreef:Roken en stinken, maar o zo gaaf. Ach had ik em nog maar…
Sja, en dat heb je tegenwoordig ook met trabantjes. Maar dat zijn natuurlijk ook behoorlijke stinkorgels.
Ik snap niet dat ze bij brommertjes ook niet over gaan op 4-takt. Prettiger geluid (laag geronk ipv dat geknetter), rustige vermogensopbouw, niet ontkolen, geen 2 takt olie bijmengen. schone(re) uitlaatgassen. veel zuiniger.
Nadeel van 4takt is dat ze duurder zijn om te produceren, minder specifiek vermogen hebben (al is dat met 50 cc geen probleem, want je kunt genoeg vermogen krijgen voor een brommertje) dat je evt. weer kleppen moet stellen EN dat je olie moet verversen.
Maar goed: die bromfietsdiscussie staat een beetje parallel aan dit topic.
Toch zou de overheid (of Europa) dit moeten forceren, want als zij dat niet doen gebeurt er niks… De autofabrikanten maken de auto’s ook niet schoner omdat ze dat nu zelf zo leuk vinden.
4 takt komt steeds meer bij brommers tegenwoordig. Als je nu een brommer koopt is het zelfs al bijna altijd een 4 takt.
En je kunt ook nog electrisch gaan rijden. (dat overweeg ik )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Voor de verandering eens een Engelstalig artikel, dat gisteren verscheen in The Amsterdam Times:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zolang het nog kan .........
Gisteren met de A112 een rondje gereden en ook maar een stukje binnen de ring (Rai - Berlagebrug - Gooiseweg).
Rittensport is een prachtige hobby.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
In het NRC van vandaag op pagina 6 een stukje dat onze minister van verkeer en waterstaat tegen de amsterdamse plannen is. Dit mede door het argument dat een nieuwe SUV misschien wel vervuilender is dan een kleine old-timer uit 1970.
Hij denkt ook dat de plannen juridisch niet houdbaar zijn.
Waarschijnlijk is het ook wel op internet te vinden.
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, dan ook maar het linkje erbij…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nou, dat zet ook zoden aan de dijk:
Daarnaast plaatst hij vraagtekens bij de juridische houdbaarheid en handhaafbaarheid van de Amsterdamse plannen. „Oude auto’s zouden viezer zijn, maar het kan heel goed mogelijk zijn dat een slurp-SUV minder vervuilend is dan een zuinige kleine auto uit 1970”, zei hij vanmiddag in een debat in de Tweede Kamer.
welkom in lelystad
ieder jaar de oltimer dag
en gelukig hoef ik bijna nooit in amsterdam tezijn
en als recht geaarde ex rotterdamer mijd ik die stad nu ook als de pest door de parkeer tarieven
en ja als je van oude auto’s houd dan is dit heel vervelend even goed tilburg wilde de pc hooftstraat shoppers verbieden niet gelukt kan wetelijk niet en nu gaan we de lol van een andere groep mensen verzieken
warom jullie rijden gewoon de pc hooftstraat shopers in de weg
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
ambijajance schreef:Nou, dat zet ook zoden aan de dijk:
Daarnaast plaatst hij vraagtekens bij de juridische houdbaarheid en handhaafbaarheid van de Amsterdamse plannen. „Oude auto’s zouden viezer zijn, maar het kan heel goed mogelijk zijn dat een slurp-SUV minder vervuilend is dan een zuinige kleine auto uit 1970”, zei hij vanmiddag in een debat in de Tweede Kamer.
Ja, dat las ik gisteren ook toen ik de link gevonden had. Daarna nageken in de krant, en daar stond precies hetzelfde. Het moet bijna wel een redactionele fout zijn, anders staat de zin volledig buiten de context van het berichtje.
Hoop ik.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nou was er gisteren iemand bij de BX club ALV, die vond dat de BXclub een brief moet sturen om te protesteren tegen de Amsterdamse plannen…
Alleen ben ik ‘t daar helemaal niet mee eens, ik vind ‘t een prima idee. Je hebt met een auto in Amsterdam helemaal niks te zoeken, sowieso is Amsterdam eigenlijk niet geschikt om in te wonen. Als je dat dan toch zo nodig moet, weet je dat je sommige dingen moet accepteren.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Harm schreef:Je hebt met een auto in Amsterdam helemaal niks te zoeken, sowieso is Amsterdam eigenlijk niet geschikt om in te wonen. Als je dat dan toch zo nodig moet, weet je dat je sommige dingen moet accepteren.
Ach, als je in Vugt woont doet jouw mening er gelukkig helemaal niet toe.
Jij hebt geen sociaal leven in Amsterdam, jij hebt geen baan in Amsterdam, jij hebt geen huis in Amsterdam…..
De opmerking dat je in Amsterdam niet kunt wonen…. ha ha ha… Nee, wij Amsterdammers geven alles op, zoeken even een andere baan, verkopen even ons huis, verlaten vrienden en familie.. omdat je in Amsterdam niet zou kunnen wonen?Omdat je in overal in Nederland werken kunt? Omdat je overal geboren en getogen bent? Hou nou toch op man….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Harm schreef:Nou was er gisteren iemand bij de BX club ALV, die vond dat de BXclub een brief moet sturen om te protesteren tegen de Amsterdamse plannen…
Alleen ben ik ‘t daar helemaal niet mee eens, ik vind ‘t een prima idee. Je hebt met een auto in Amsterdam helemaal niks te zoeken, sowieso is Amsterdam eigenlijk niet geschikt om in te wonen. Als je dat dan toch zo nodig moet, weet je dat je sommige dingen moet accepteren.
Ik kom ook niet voor mijn lol in Amsterdam, maar voor mijn werk moet ik regelmatig binnen de ring zijn dus het zou onder andere voor mij erg lastig worden als dit suffe plan doorgaat. Beetje kort door de bocht dus
Eveneens ben ik tevens ook.
net als in tilburg geeft dit aan waar de mensen op hebben gestemd op dom dus
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor we hier op in gaan wil ik graag opmerken dat een politieke discussie niet gewenst is.
tja gemeente raad neemt tog een beslising die wij ongewenst vinden das tog polietiek of vergis ik me nu
even goed in lelystad zijn oltimers welkom we gooien zelfs een dag per jaar een heel stuk van de stad er voor dicht zo dat iedereen de ruimte heeft een rond rit door de stad woord door de hermandat beglijd zo dat de overige weg gebruikers die niet hinderen
en zo zijn er meer plaatsen in nederland waar de waarde van history woord in gezien in amsterdam ziet alleen maar de volgede stok om mee teslaan helaas is het de politiek die hier in beslist zelfs londen met de strengste regels van europa waacht zich hier niet aan het gebrek aan een vertegenwoordiging die de politiek duidelijk maakt dat mensen die oltimers rijden dit doen om dat ze daar aan een genoegen beleven is eerder het probleem helaas dat is polietiek
dat het wettenlijk onmogelijk is vergeet men even voor het gemak dat het geen vermindering van de vervuiling op levert ja als je het niet probeert weet je het niet
dat er geen enkel raport is waar uit blijkt dat het zo is dat geeft niet
dat een 1300 cc motortje wat aan de wetelijke eisen voldoed minder uitstoot heeft dan een 6 liter v8 dan niet van belang
en weet je waar om niet om dat de burgermeester die zelf rijd
en als hij die wil blijven rijden en parkeren dan moeten die lelijke oude auto s die maar geparkeerd staan weg uit het straat beeld
want het geld de vriendjes van de politiek moeten blijven rijden