![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
Hoi
vanmorgen een mooie plas lhm onder de auto , ter hoogte van de voorste hydractief bol.
Daarna naar de garage gereden en op de brug gezet , maar niet meteen duidelijk waar de lekkage vandaan kwam.
Maar na enige controle blijkt het een lekkage aan het stuurhuis , of ja het gedeelte waar de klepjes in zitten die de stuurbekrachtigings cylinder aansturen .
Is dit gedeelte appart te vervangen of moet dan het hele stuurhuis vervangen worden?
En hoe veel werk is dat ongeveer?
gr bjorn
Kan je vertellen om welk type xm het gaat? Dirass, bedoel je daarmee diravi?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 24-08-2007
- ID/DS DS 21 Pallas BVH
nee geen diravi , dirass eenvoudig stuurhuis met losse werkcylinder voor stuurbekrachtiging. zoals een bx dat ook heeft
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4670.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
DIRASS= ‘direction assistée’, gewoon stuurbekrachtiging dus.
Eveneens ben ik tevens ook.
Je kunt de sealrubbertjes vernieuwen, maar als het huis al ettele tonnen achter de rug heeft, dan kun je beter een andere stuurhuis uit een benzine-exemplaar trekken die een keer 150dkm gedraaid heeft. Linksom of rechtsom moet het stuurhuis er iig uit en dat doe je door het subframe te laten zakken en het huis vervolgens via de rechter wielkas eruit te trekken. Een ontzettende schijtklus waar ik zelf al zeker 1,5 jaar geen zin in heb. Inmiddels moet ik al 1 liter LHM in de 2 week bijvullen, dus ik denk dat het er binnen nu een een aantal maanden maar eens van moet komen…...
Animal triste post coitum