Ik ben mij aan het orienteren op een compacte 2e auto. Ik heb een paar leuke exclusive uitvoeringen gezien van de C3, maar schrik nogal van de negatieve recensies (van c3 rijders) op de verschillende sites. Bij mij bestaat nu het beeld dat dit een behoorlijk onbetrouwbare auto is met veel opkomende defecten. En dat vind ik jammer omdat het model mij wel aanspreekt.
Wat is jouw ervaring met de C3?
Zijn er misschien productiejaren/maanden van de C3 waarbij er veel storingen op kunnen treden?
Groet,
Berry
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
Nee hoor: zeer positief.
Sinds mei 2004 niets bijzonders meegemaakt.
1x per jaar naar de dealer voor versie olie etc en rijden maar.
Overweeg zelfs weer een nieuwe te nemen (maar twijfel: hij doet het goed dus waarom vervangen?).
Rittensport is een prachtige hobby.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Het probleem van internet…
Negatieve reacties worden altijd geplaatst. De positieve rijder laat niets van zich horen….
patrickvdeurzen schreef:Het probleem van internet…
Negatieve reacties worden altijd geplaatst. De positieve rijder laat niets van zich horen….
Mocht ik dit jaar een grand picasso aanschaffen (en/of een C3) dan zal ik een postieve recensie schrijven Tenminste, als mijn ervaringen positief zijn
C4 grand picasso Ambiance 1.8 Gris Aluminium, pack coffre, blue tooth, dakdragers, 17" velgen, Pack detection.
hoe tevreden kan ik zijn…
m’n voorveer van de X-TR breekt af, en nu blijken die dingen in back-order te staan tot eind maart
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Onze problemen met de C3 uit juni 2002:
defecte injector (was een gevolg van een ontwerpfout van de ruitensproeier, waardoor regenwater precies op een connector drupte)
heel veel vreemde electrische problemen, het gevolg van het niet goed repareren van de defecte injector
defecte benzinepomp
bedieningsknop van de cruisecontrol in het stuur springt spontaan in tweeen
laatste geintje: er gaat een alarm af in het dashboard, maar er zit geen alarm in de auto. volgens de garage is het de radio die spontaan ‘denkt’ dat ie in een andere auto zit….
Het blijft een leuk autootje. En de veerpoten zitten er nog onder
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ik heb van 07-08-2002 t/m 07-02-2006 een C3 (Exclusive, 1.6 16v) gehad en er 140.000 km mee gereden. Ik heb geen problemen met de auto gehad. Veel plezier van de auto gehad en hij heeft me altijd comfortabel van A naar B gebracht. Zelfs op Sicilië heeft hij me niet in de steek gelaten.
Ik rij rond met een C3 1.4HDI van 2002, op de veren na( die ondertussen wel vervangen zijn) en wat gerammel hier en daar in interieur eigenlijk niet veel te klagen van de auto. Als het heel warm is heeft hij wel al een paar keer geweigerd te starten, maar motorkap even open en hij start weer.
Ondertussen bijna 220.000km ermee gedaan en nu pas begint gelijk de koppeling/versnellingsbak wat raar te doen.
Turbo heeft het wel eens begeven, maar dat was volgens de garagist echt wel uitzonderlijk.
Blijft een zuinig wagentje dat me overal brengt waar ik moet zijn (heb eens meer dan 1100km op 1 tank gedaan)
Wij hebben een van de eerste C3’s in Nederland (ex-demo), nu ongeveer 60.000 km gereden en alleen een keer een nieuwe accu en het knopje van de cruise-control op het stuur vervangen (knopje werkte nog wel, maar was gebarsten). Het is een 1.6 16v, handbak. Rijdt as een trein! En dan te bedenken dat we ongeveer 20.000 km zonder olie in de versnellingsbak hebben gereden (was gewoon niet gevuld in de fabriek!), zonder schade! Schakelt sindsdien een stuk soepeler, dat wel…. Wat mij betreft dus het bewijs dat de C3 een degelijke wagen is!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Mijn vrouw heeft nu 12.000 km zonder problemen met de C3 gereden. Morgen, 3 maart 2008, moet ie wel naar de garage, Koelman in Maastricht, i.vm. de terugroepactie i.vm. de dynamo.
Vanwege de luxe wil ze niet meer minder! Hiervoor een Saxo gereden, ook zonder problemen, behalve 1 keer een nieuwe accu.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Re: "kwaliteit"C3
bjollie schreef:Wat is jouw ervaring met de C3?
Ervaring met “onze” C3 1.4 HDi na ongeveer 25.000 km in 9 maanden te hebben gereden:
- Afwerking is beroerd, goedkope materialen die er snel versleten uitzien, veel plastic
- Bij 112.000 km complete nieuwe achterremset (trommels met ABS!) erop, ze kraakten/piepten. Volgens onderhoudsboekje zijn blokken/schijven voor bij 66.000 vervangen
- Nieuwe voorbanden bij 112.000 km
- Nu bij 117.000 km op de teller een kleine koelvloeistoflekkage. Garage heeft vast het onderdeel in huis gehaald, bij grote beurt/APK eind mei gaat dat verholpen worden. Tevens komen er dan nieuwe achterbanden op.
- Auto wordt dagelijks gebruikt om 120 km over snelwegen en 20 km over provinciale wegen te rijden en doet dat prima, je zit comfortabel.
- Wel vervelend is de cruise control: die valt vaak uit. Koppelingspedaal schakelaar is al vervangen en de diagnosecomputer geeft verder geen storing aan…
Nog geen rare dingen meegemaakt zoals geknapte veren, maar aan gerepareerde schade te zien, is dat waarschijnlijk al eens gebeurd bij de vorige eigenaar!
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
Totaal aantal Berichten: 1419
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Mijn ma heeft een C3 1.4 16v exclusive gehad van maart 2005.
De digi km teller had er af en toe geen zin in en een spanrol maakte lawaai..
Verder vond ze het wel een prettige auto, en kreeg er toen tie 2,5 oud was heel veel voor terug als ze een 207CC zou kopen bij de peug dealert dus dat heeft ze gedaan..
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
Dilwar schreef:M’n C3 VTR is ondertussen iets meer dan 2 jaar oud.
Uit noodzaak heb ik een verlengde garantie (+3 jaar) genomen, want vanaf het begin had ik al het gevoel dat dit geen wagen is om lang mee te rijden, of beter gezegd: die lang zal meegaan.
Afgelopen jaar had ik hetvolgende voor:
- sensoren aan de pedalen voor de cruise-controle waren defect
- hitteschild was afgebroken, met een hels lawaai door de trillingen die deze plaat te verwerken kreeg.
- panoramisch dak werd volledig vervangen wegens ‘kraken’ bij het openen en sluiten. Dak ging af en toe niet meer dicht…Voor de rest ben ik niet te spreken over de rijeigenschappen en wegligging van de C3.
Als je uit een Xsara komt, of uit een veel oudere ZX, dan is de C3 een echte teleurstelling.
Zelfs met 195-50-16 Michelin banden slippen de wielen gemakkelijk door als je te snel optrekt, en dan moet het nog geen nat wegdek zijn.
De bochten toch iets trager nemen, want de auto ‘schommelt’ naar alle kanten.Zoals ex-mechanieker als zei: de C3, en zeker de topmodellen bevatten veel gadgets, en dat is mooi meegenomen, maar Citroën had beter wat meer aandacht aan de kwaliteit geschonken.
De hoge zitpositie is misschien wel interessant voor mensen kleiner dan 1m70, maar voor mij (1m78) stoort dit echt. Wel spijtig, want de sportzetels zitten wel vrij goed.
Voor mij dus geen C3 meer…
De c3 is natuurlijk niet tevergelijken met een Xsara of zelfs de ZX, geen woder dat je dan ontevreden bent over de zithouding, prestaties en wegligging. Ik vergelijk mijn C4 ook niet met de C3 van mijn vrouw maar wel met de saxo die ze hiervoor heeft gereden. Verder als ik in de c3 zit, ik ben 1.92, dan heb ik geen problemen. Ligt eraan met welk idee je in de auto stapt. Zo reed ik laatst in de C1 en kwam eruit met een big-smile, maar niet vergeleken met de C4 of C3!
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 29-11-2006
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
ex-mekanieker schreef:Wat de hele C3-ervaring tot een miskleun maakt is de stugge vering, die een positieve rijbeleving in de weg staat, de vering is abnormaal hard en draagt niet bij tot de wegligging.
Zijsteun heb je niet in de zetels ook al ogen ze wel zo.
Het hele C3 verhaal is één van net niet, zoals de meeste Citroëns.
Hoezo net niet? Waar vergelijk jij de Citroens dan mee? Met auto’s van meer dan 50.000 euro of zo? Ik hoop niet met een duitse auto want die zijn volgens mij “net niet” gezien de harde stoelen, stugge vering en het gebrek aan extra’s. Dat de C3 stugge veren zou hebben ben ik niet met je eens. Deze is juist zachter geveerd in vergelijking met een Corsa of Fiesta. De zijdelingse steun valt inderdaad tegen maar bij normaal gebruik geen probleem.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
ex-mekanieker schreef:Wat de hele C3-ervaring tot een miskleun maakt is de stugge vering, die een positieve rijbeleving in de weg staat, de vering is abnormaal hard en draagt niet bij tot de wegligging.
Zijsteun heb je niet in de zetels ook al ogen ze wel zo.
Het hele C3 verhaal is één van net niet, zoals de meeste Citroëns.
dat jij het niks vindt…. maar er zijn mensen zat die wel van hun C3 genieten.