Dit is misschien een brutaal postje,
maar ik heb vaak gelezen dat het moeilijk schijnt te zijn de bougies
te vervangen bij een gs. Nu wilde ik weten, wat er zo lastig aan is.
Ik ben geen goede klusser gebleken, maar dit klusje koste me slechts 5 minuten. Het is toch een kwestie van een dopsleutelset met bougiekopje hebben? Als volgt monteren: bougiedop - koppeling - verlengstuk - ratel.
Het is dan net zo makkelijk als bij iedere andere auto, zonder te bukken of in een bocht te wringen te doen?
gs(a) groet,
Niels
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Als je het goede gereedschap hebt is het inderdaad goed te doen. Als je zoals ik alleen een ratel hebt zonder dat tooltje waarmee je om de hoek kan sleutelen en alleen verlengstukken hebt moeten de koplampen er uit. Dan ben je er ongeveer 15 minuten mee bezig.
Mijn ervaring met sleutelen aan een GS/A is dat je domweg gedult moet hebben voor de dingen die je zelf kan doen, dan kom je een heel eind, en de lastige dingen laten doen door een ervaren monteur.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op een clubbijeenkomst in Twello heb ik wel eens gezien dat een amateur een vastzittende bougie afbrak in een GS. De ongelukkige eigenaar kon op 3 pitten naar huis…
Citroen!
mee eens… makkelijke dingetjes doe ik zelf, de rest laat ik doen, anders heb je er een dagtaak aan. Kun je beter wat extra werken om de garage te betalen
En ook oppassen dat je de bougie er niet scheef in draait want dat is zo gebeurd met dopsleutels die je onder een hoek kunt gebruiken en dan ben je de pisang Eerst zoveel mogelijk slagen met de vingers draaien en dan pas een dopsleutel gebruiken
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ik heb het vervangen van de bougies afgelopen zomer niet echt als lastig ervaren, gewwon met een goede passende bougie dop, kort verlengstukje en een kleine ratel.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)