Ik was eigenlijk van plan om binnenkort eens een echte auto te gaan kopen maar na een beetje rekenwerk stellen we dat nog even uit. Vervolgens werd ik gewezen op een 2-cylinder die geslacht zou gaan worden voor het motorblok. Dus die heb ik maar gekocht.
Hij ziet er niet uit, de lak is bijzonder dof en hij heeft wat gaten hier en daar maar niet op de cruciale punten. Hij rijdt als een zonnetje en het motortje klinkt erg fijn. Technisch is hij zeker voor een visa goed onderhouden en voorlopig moet APK geen probleem zijn.
Wat me wel opviel is dat hij meer moeite heeft met rotondes dan mijn 4cyl, hij gaat liever rechtdoor…
Paar vragen:
valt rembekrachtiger in te bouwen?
gewoon 98 geven of mag het ook 95 zijn?
Er zit een eendencarb op, wat is daar het voordeel/nadeel van?
Re: Visa club gekocht
Hoi!
Gefeliciteerd ermee! Is het een opvolger of meer een backup voor je huidige Visa?
Kijk eens of er S6 als milieucode op het kentekenbewijs staat. Voor zover ik weet mogen Citroens met die code op het kenteken euro95 benzine drinken.
Rembekrachtiger? Je zou even moeten kijken of je een aanslsuiting hebt op het spruitstuk of de carburateur of dat die makkelijk is te maken. Met een hoofremcilinder + koektrommel van een 205 of Visa moet je denk ik toch wel een eind kunnen komen. Meja, geen flauw idee of er verder praktische haken of ogen aan zitten.
Misschien dat iemand effe niks anders had liggen? Zit er nog verschil in merk (Solex of Weber) tussen?
Het is voor de afwisseling En mijn vriend heeft alleen een motor dus die pakt ‘m als het regent of koud is.
Gister even samen gereden maar jeetje die club heeft een kracht zeg! Hij is vanaf 70 sneller weg dan mijn visa totdat hij op de 120 zit en dan kom ik er weer bij. Van het weekend kijken of de lak een beetje op te frissen is, ik heb al een stukje gedaan en er is wel wat winst te behalen.
En even naar de choke kijken want dat is met een koude start een soort touwtrekken. Hij trekt ‘m zelf terug en op zich doet de eend dat ook maar die trekt ‘m niet zover terug dat ie vervolgens niet start.
Dat s6 klopt niet want dat staat er bij mijn visje bij en die moet toch echt 98 hebben. Is meer de aanduiding dat er rondom de carb wat extra slangetjes zitten.
Volgende keer stuur ik je wel een mailtje want volgens mij heeft er verder toch niemand interesse
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gaan we kattig doen? Een visa is altijd leuk, zeker een tweecilinder. Heb zelf mijn eerste kilometers met rijbewijs in een varkenssnuit gereden, deed het prima op rotondes (tot ie zo schuin hing dat ie geen benzine meer kreeg lol). Misschien dat de zwaardere viercilinder de boel wat beter op de weg houdt, daar heb ik geen ervaring mee.
Gek is dat met de S6. Hoe zeker ben je ervan dat de 11 super98 moet hebben? Gaat ie pingelen of rot lopen? Eigenlijk word ik wel wat tureluurs van welke citroen uit de overgangstijd nu welke benzine moet hebben.
Je kan het natuurlijk aanpakken zoals zowat iedereen lijkt te doen. Gooi er 95 in: gaat ie pingelen en slecht lopen dan weet je hoe laat het is. Onder lichte belasting zal het sowieso meevallen, maar probeer ook eens met teveel gas bij een laag toerental weg te rijden en kijk of het nog goed gaat.
Trouwens, ik wil wel eens in zo’n 2 cylinder rijden. . Wel grappig, dat prestatieverschil. Wellicht maakt de 2 cylinder meer toeren waardoor ie makkelijker meekomt tot de 120? Misschien geeft het ook wel aan dat juist de 4cyl. wat moe is geworden? Als de nokkenas echt is versleten (waar het wel naar klonk met die tik erin) dan heb je wellicht effectief ook nog maar een 3.5 of 3 cylinder over.
Ach ja.. ik weet niet wat het is met de feedback hier. Sommigen hier krijgen 2 pagina’s blije feedback als ze hun trekhaakdop opnieuw hebben ingevet en anderen zijn wat minder bedeeld. Hopelijk niks persoonlijks
Ik verwacht trouwens nog wel foto’s!
Ik heb (vanaf maandag: had) een Visa 2 cilinder (Club S6) en daar heb ik gewoon altijd euro 95 ingegooid - werkt prima. Nooit een hapering o.i.d.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Ik heb ook een visa 2 cilinder en die krijgt ook gewoon 95 hoor. Gaat prima. Maar die van mij is juiste helemaal niet snel naar de 120 toe. Dat duurt echt een eeuw, dat doet zelfs m’n Trabant sneller.
Van hieruit ook interesse maar inderdaad verwacht ik ook foto’s. ops:
Alvast veel plezier met de aankoop.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eendcarburateur???
Klinkt me bekend in de oren, volgens mij is het die blauwe??
Foto`s!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Gister heeft peter wat laswerk gedaan, we dachten dat het een gat was waar je mettertijd door naar binnen kon kijken maar het is een dubbele bodem bij de voetenbak. (hadden we kunnen weten) In ieder geval heeft hij een nieuw krikpunt gefabriceerd en dat ziet er uit alsof het de auto met een jaar of 100 gaat overleven…
Ik heb wel foto;s gemaakt maar die post ik morgen even, ga nu naar het onderdelen magazijn voor wat spulletjes voor visje.
Naamgeving blijft een soort lastig… visje is dus de 4 cyl en de 2 cyl heet voorlopig clubje. Zijn allebei rouge delage trouwens.
Voor de “kenners” clubje is van 123 ignition geweest.
Van Albert?
Sja, mooi rouge delage is geen lelijke kleur!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij de 2 cilinder ligt de motor voor de as, bij de 4 cilinder erboven/achter, dus het is niet vreemd dat de 2 cilinder meer rechtuit wil.
Heb je nu al genoeg reacties?
Citroen!
Maurice van Mourik schreef:Eendcarburateur???
Klinkt me bekend in de oren, volgens mij is het die blauwe??
Foto`s!!
Ik heb ooit een 2cv carburateur op een Visa gezet. Nog steeds heb ik daar hersenspinsels van: het werkte toch echt! De Visa liep uitstekend, ook op euro 95. Ondanks de vervroeging verdween, ja kan niet anders als je een carb van een 2cv er opzet, liep het dingetje uitstekend. Alleen jammer dat toen de bekabeling opfikte: zal nu ongeveer iets langer dan een jaar geleden zijn
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gaaf, een Clubje!! Ja sorry, ik ben al een tijdje niet zo actief op het forum, dus ik zie dit nu pas. Ik zag onder de link dat jouw Clubje van 1985 is, ik weet eerlijk gezegd niet beter dan dat de S6 versies pas vanaf 1986 in Nederland zijn geleverd. Wat brandstof betreft, ik gooide destijd in mijn Visa Special (is ook een 2 cyl.) gewoon euro 95. Hoe het dan zit met evt. loodbehoefte bij niet-S6-en weet ik niet, kan er ook niet direct iets over terugvinden.
De prestaties waren bij mijn Special overigens niet echt super, maar ze had ook al een zwaar leven achter de rug toen ze bij mij terecht kwam.
Ik geloof niet dat ik je veel wijzer heb kunnen maken dan je al was, maar in elk geval: gefeliciteerd!!
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Gefeliciteerd! tot op de visaclub dan?
alhoewel ik daar tot nu toe maar 1 keer per jaar te vinden ben.
Poetsen is kansloos maar als ie nat is ziet ie er erg goed uit