Audio goed aanpakken in saxo.
MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 08 maart 2008 11:46 AM

Zoals ik al in een eerder topic heb verteld is het eerste wat er in mijn saxo gaat gebeuren een goede audio install…

nu heb ik gisteren mijn saxo ontvangen, en eergister de eerste lading speakers en de headunit,

De headunit zit er nu even tijdelijk in, nu de microfoon (hands free) nog en de eerste lading speakers monteren, samen met de subwoofer.

Nu ben ik tegen een probleempje aangelopen. Ik heb de speakerkapjes voor verwijderd, en nu zie ik een appart soort (schroef? Klem? Pin? Popnagel?) ik heb al even gekeken maar kan niet bepaald iets vinden waarmee ik hem los zou kunnen krijgen, het “gat” in het midden lijkt me nml. nogal rond…

Iemand enig idee?

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 maart 2008 03:09 AM
  [ # 1 ]

oke. speakers zijn eruit en vervangen voor mijn 13 cm infinity’s

waren inderdaad popnagels dus ben in de weer geweest met het boormachine.

verschil in speakers is duidelijk te horen, en ook te zien, magneet doorsnede standaard is +/- 6-7 cm. de nieuw is dus zown 10-11 cm…

geluid wat eruit komt is suppppperrrr!! nu eens kjken of die achterste ook te vervangen zijn (voor 10cm infinity’s) want deze kraken nu als ik hem iets harder zet….

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 09 maart 2008 05:05 PM
  [ # 2 ]

Oke dan…

vandaag in de weer geweest met het carkit gedeelte…

werkt ook allemaal!  Razz

echter zag ik vandaag dat de constante plus en de geschakelde plus in een kroonsteentje zitten…kan dit kwaad? gezien het verschil in draaddikte….

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 10 maart 2008 09:38 PM
  [ # 3 ]

vandaag weer even een nieuw epoging gedaan om de spannings kabel voor de versterker te leggen.

Met pijn en moeite is het me gelukt om de kabel door het rubber bij het gaspedaal te krijgen, zonder de stoelen of het intrieus eruit te halen.

nu word het toch echt rijd om een hoedenplank te vinden, dan kan die subwoofer er ook in Wink (heb me sub niet graag in het zicht)

morgen word het tijd om de remote kabel te leggen en alle kabels goed vast te zetten. ook even gaan kijken of ik overal de bekleding nog een beetje vast kan krijgen.

Zal ook proberen nog fotos te maken.

Nog een vraagje,

?Hoe kan je het makkelijkste en beste je bekleding netjes terug krijgen aan de zeikanten?

Ik probeer dit nu terug te “slaan” met een platte schroevendraaier.. maar op sommige punten wil dat niet zo..

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 maart 2008 07:50 PM
  [ # 4 ]

nadat gisteren mijn achterstespeakers begonnen te klappen (??) heb ik maar besloten om deze te verwijderen en nieuwe te plaatsen..

netjes even langs de citroen dealer gevraagd of die mij kon vertellen hoe..
nar 2 min. uitleg en eenmaal thuis aangekomen had ik 5 mins later de panelen los en de speakers eruit.. (1 kant) de andere kant kwam ik tot mijn verbazing dat een een speaker had die niet meer met zijn schroefjes vast zat omdat de plastic hoekjes zijn afgebroken

Dit was dan ook de speaker die ik hoorde klappen…

eenmaal de speakers eruit vond ik het geheel toch ietswat kaal klinken..
heb dezelfde middag nog even snel bij de locale mediamarkt een setje MTX THX402 op de kop getikt. mooie 10cm speakers met een 180w max, en ze klinken goed genoeg (als versterking van de hoofdsignalen van de infinity’s!)

het geheel klinkt nu eindelijk echt lekker, en ik ben dus voorlopig klaar met het geluid…

Nu word het tijd om mijn ICE project af te gaan sluiten (voor nu dan) en door te gaan met het body project.

Fotos van mijn geheel plaats ik A.S.A.P.

Malibu

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 04 mei 2008 12:54 AM
  [ # 5 ]

Mooi dat het gelukt is. Heb jij ook last ervan dat je hoedenplank gaat resoneren bij bepaalde toerentallen of als je je sub hard hebt staan?
Ik moet daar nog wat voor verzinnen Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 14 juni 2008 06:12 PM
  [ # 6 ]

zet je deur eens open met hetzelfde volume als er dan niets meer trilt is het je deur die met je slot aan het rammelen is.

Oplossing een rubbervoetje tussen deur een speaker plaseren.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook