cilinderkop xm 2.0 16v zelfde als xantia 18i 16v??
marcfuhren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-08-2007

Gepost: 08 maart 2008 05:19 PM

Hallo,weet iemand of de kop van een rfv motor van een xm 2.0i 16v uitwisselbaar is met die van een xantia 18i 16v??
Uiterlijk lijken ze hetzelfde.Heb namelijk dringend een kop nodig voor mijn xm.

marc

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 08 maart 2008 08:59 PM
  [ # 1 ]

De cilinderkoppen op zichzelf zijn identiek. Het enige verschil zit hem in de nokkenassen. Die 1.8 16v heeft dus 2 andere nokkenassen als de 2.0 16v. Deze even wisselen, en het zou zo moeten passen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
marcfuhren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-08-2007

Gepost: 09 maart 2008 12:26 AM
  [ # 2 ]

kopbouten

Ik zag in H-base dat de kopbouten van een 1.8 i langer zijn als van een 2.0 i. maakt dit dan verder niks uit?

marc

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 maart 2008 02:38 AM
  [ # 3 ]

Dat verschil in lengte van de kopbouten heeft weer te maken met de onderblokken. Ik geloof dat de 2.0 16v een gietijzeren onderblok heeft, en de 1.8 16v een aluminium onderblok. Dit weet ik echter niet zeker. Ik weet wel zeker dat de cilinderkoppen van de 1.8 16v en 2.0 16v hetzelfde zijn op de nokkenassen na. De klepdiamters ed zijn gelijk.

Ik hoop dat iemand mijn verhaal nog een keer kan bevestigen of verbeteren indien nodig.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
marcfuhren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-08-2007

Gepost: 09 maart 2008 12:27 PM
  [ # 4 ]

dat is super.Dus dan moet ik gewoon de bouten gebruiken die bij het onderblok horen.Moet ik die vernieuwen of kan ik de oude weer gebruken?

alvast bedankt

marc

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 maart 2008 01:39 PM
  [ # 5 ]

Altijd de kopbouten vernieuwen!!! Dit zijn rekbouten, nadat ze los zijn gehaald is de rek er dus meestal uit. Dit betekent dat de kans op breken veeeel groter word. Vernieuwen dus!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook