Accu lampje ZX
Bramm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 08 maart 2008 08:09 PM

Hallo

Ik had vanmiddag het probleem dat mijn auto niet wilde starten omdat ik de code niet kon intoetsen van de startonderbreker. Het kastje gaf geen piepjes meer opeens…
ANWB gebeld en de beste man heeft de startonderbreker er tussenuit gehaald. Ik kan de auto nu starten zonder eerst de code in te toetsen dus.
Alleen reed ik net weer naar huis en zag ik dat bij auto op contact het accu lampje niet brandt. En toen ik ging rijden brandde het lampje eerst zwak maar nu brand het lampje fel.
De auto start nog steeds goed.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken naar het probleem??

Profiel  

Henri1959
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36

Gepost: 08 maart 2008 08:17 PM
  [ # 1 ]

snaar van de dynamo of anders de dynamo zelf ik weet alleen niet of dit type een losen spanings regelaar heeft je kan ook nog even meten je moet meer als 12 volt meten bij rond de 3000 toeren 13,8 14,2
en wat ook nog kan zit een draatje op het d+ contakt nog wel vast

Profiel  

Bramm
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 maart 2008 02:50 AM
  [ # 2 ]

De snaar van de dynamo zat er nog op. En het lijkt er ook niet echt op dat de accu niet wordt bijgeladen.
De auto start namelijk wel direct…
Ik ga morgen maar eens met een multimeter aan de gang en kijken wat er uit komt.

Profiel  

Bramm
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 maart 2008 07:59 PM
  [ # 3 ]

Vandaag even gemeten met de multimeter.
Accu laadt bij, 14,4 volt gaf ie aan. Toen even gekeken naar het draadje dat de meneer van de ANWB had gelegd van de zekeringenkast onder het dashboard naar de brandstofpomp. Dit was om de startblokkering te omzeilen.
De zekering was een beetje losgekomen waar het draadje aanzit. Dit even goed vastgezet en het probleem is verholpen Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook