@art; ja leuk ik wacht het wel af
@Wenela; Je schema’s zijn binnen. Helemaal TOP.
Greetzzz Renate.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Erg mooie CX! Ook onder kap ziet het er zeer netjes uit. Veel plezier er mee!

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wel mooi om te zien hoe de min of meer zelfde motor uit mijn DS hier op de goede manier in lig

- CX 2400 GTi
Ja, maar het is eigenlijk een compleet andere Renault motor Maar je opmerking geldt zeker wel voor een eerdere CX 2000.

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:Ja, maar het is eigenlijk een compleet andere Renault motor
Maar je opmerking geldt zeker wel voor een eerdere CX 2000.
Nou ja, Renault. Dat klopt ook weer niet helemaal. De Douvrin motor werd gebouwd door Compagnie Française de Mécanique, een joint venture van Peugeot/Citroen met Renault.
Maar inderdaad het is zeker niet het oude DS blok. Die vind je in de oude 2000 en 2200 en 2347 (ook wel bekend al 2400) en tenslotte 2500i in doorontwikkelde vorm.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 1422
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Oww sorry, ik dacht dat het DS blok langer gebruikt was..
Maargoed.. ze hadden dat blok in de DS ook zo dwars erin moeten leggen.. niet dat dat gepast had.. maar toch

Totaal aantal Berichten: 753
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
CLL Martin schreef:Oww sorry, ik dacht dat het DS blok langer gebruikt was..
Maargoed.. ze hadden dat blok in de DS ook zo dwars erin moeten leggen.. niet dat dat gepast had.. maar toch
Is het ook, in de 2500i en afgeleiden. Dus tot 1991. Die komen voort uit het 23i blok van de DS.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

- CX 2400 GTi
CLL Martin schreef:Oww sorry, ik dacht dat het DS blok langer gebruikt was..
Misschien was dat vanaf de Traction een iets te grote denkstap…
Hartstikke mooie auto Renate.
Ik las net ook op autoweek over je CX, en weet je…....ik heb ook een CX van “83 met een 2.0 motor, en zou niet een andere willen hebben….(speciaal gezocht naar een 2.0, gewoon omdat hij technisch veel eenvoudiger, dus betrouwbaarder is).....is echt snel zat.
Ik heb hem in Frankrijk gekocht en zelf terug gereden….een gemiddelde van 140 a 150 aanhouden is geen enkel probleem en ze voelde veel sneller aan dan ik verwacht had.
Veel succes en ik hoop dat mijne net zo mooi word als die van jou…..
Citroën CX GTi turbo (hobbyauto)
Audi 100 (hobbyauto)
Lexus GS430 (gezinsauto)
Daihatsu Sirion 1.3 (stadsauto)
Thx Rik.
Ik heb er vandaag een productief dagje van kunnen maken, door aan de Dame maar eens een diepere inspectie, onderhoud en reparatie uit te voeren.
Zo heb ik de bougies eens bekeken, die zagen er perfect uit, zijn bij de aflevering net als de D-riem, de verdelerkap en rotor vernieuwd. De carburateur kon wel een schoonmaak beurtje gebruiken dus die heeft het dan ook gekregen. De remmen zijn nog in meer dan voldoende staat en niet “verglaasd”. Bandjes kunnen ook nog wel even al wil ik ze wel binnenkort vervangen.
Verder heb ik nog een stuk of wat rammeltjes verholpen. Erg leuk om te doen allemaal temeer daar de wagen waar je ook kijkt in topconditie is, ik zou haast zeggen in concoursstaat.
Zeker als ik vertel dat de “grootste” schade bestaat uit; 2 scheurtjes in de deur panelen van ong. 10cm, een scheurtje in het tapijt van de bijrijder, mevrouw van de vorige bezitter droeg waarschijnlijk regelmatig naaldhakken.
En de buitenkant is behept met enkele goed bijgewerkte steenslag plekjes.
Mensen wat een geweldige wagen, Renate is een heel blij mens.
Greetzz Renate,die net bedenkt dat de rechter deurspeaker het nog niet doet.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gefeliciteerd Renate!
Hier word ik een beetje week in de knieën en bijzonder hebberig van! Een zeer smakelijke CX….
Wat denk je, zou mijn huidige dame jaloers worden als ik zo’n lekker ding naast haar zou zetten?
Ey Par; zeker weten dat ze jalours zal worden.
Greetzz Renate.
even een wintersplaatje.
Nee niet rond kerst maar 2de paasdag.
En ik heb nog een vraagje.
Ik heb in het verleden een BX eerste type gehad.
en ook nog 2 CX en in de tijd dat je er nog geld bij kreeg.
Een athéna en een reflex, helaas geen foto’s van.
Als ze stil staan zakken ze natuurlijk op een gegeven moment in.
Nu was het zoals ik het vaak zag bij anderen maar ook bij mij, dat de achterkant het eerst omlaag ging. Ik ging er vanuit dat dat normaal was, hoewel je dat qua gewichtsverdeling niet logisch zou kunnen vinden.
Mijn huidige CX blijft voor zeker 10 uur op hoogte wat ik best netjes vind, maar als ze dan toch begint in te zakken is dat geheel gelijkmatig, voor en achter dus gelijk op. Hoe is dat eigenlijk bij jullie?
Greetzz Renate.
weer even een update.
De laatste dagen gebruikt om weer een paar leuke klusjes aan de wagen te doen.
bijvoorbeeld de luchthoorn er maar eens op gebouwd, zo horen ze me tenminste aankomen.
En ja die losse draden worden nog in een mooie sok weggewerkt.
Nog een paar hele zware reparaties als;
rechter deurspeaker, oorzaak stekkertje los.
Achteruitrijverlichting, oorzaak los stekkertje op de versnellingsbak.
Prachtig al die typisch Franse mankementen.
Vrijdag een afspraak met Chyparse om mijn veerbolltejtes eens te laten bekijken, en e.v.t. te laten vullen danwel vervangen.
Ik heb het idee dat ze niet geheel werken zoals ze dat zouden moeten doen. Later daarover meer.
Verder ook nog wat non citroën klusjes, zoals de gepoedercoate wieltjes weer onder de Renault4.
En de bus weer klaar gemaakt voor komende week. Lekker even weg naar de Elzas onze wijn voorraad weer op pijl brengen.
Hier nog even onze “winst” van vorig jaar.
Tot de volgende ronde.
Greetzz Renate.
wat een prachtige dame heb je zeg
allereerst gefeliciteerd met je aanwinst. ik heb niet de hele riedel gelezen maar ik neem aan dat je ook lid bent van de cx club.
want dan kan ik haar daar een keer aanschouwen. ben zelf ook in het bezit van een 2.0 tre. in de buurt van lyon opgehaald. (zie ook cx ophalen in frankrijk). vanaf mei gaan we haar rijden.
Heeeel veeeel plezier er mee
enjoy life drive CITROEN
http://picasaweb.google.nl/kostertjes