Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Komt er ook een facelift van de C4 of is dat nog niet voor nu??
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Er gaan wel geruchten dat er in september een facelift gepresenteerd zou worden maar die zijn nog niet van officiële wege bevestigd…(afwachten dus)

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
ronald1963 schreef:hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggenVergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…
IK vind men 2.0 HDI vlot genoeg, optrekken is er niet bij. Want dan is hij ronduit traag. Maar de hernemingen zijn voor mij vlot genoeg.
De 1.6 HDI vond ik echter ook iets te zwak uitvallen.
Dus ik ben best tevreden met men 2.0 HDI, mijn vader ( een echte snelheidsduivel) vind men picasso echter ook te traag. En de 1.6 HDI was voor hem zelfs ondergemotorisserd.
Ach ja, ieder zijn preferenties. Maar ik ben niet rouwig om het feit hij me liever een 2.0 HDI kocht
En blijkbaar ben ik niet de enige student met een Picasso.
Er zijn nog enkele die voor de rust en het comfort gekozen hebben.
Er staan toch minstens 5 andere studenten op de parking met hun picasso.
Wel allemaal 5pl
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
C4 2.0 HDI fan schreef:Ik rij zelf de 2.0 HDI in de berline en ik moet zeggen dat is een zeer goede combi! Ik denk dat het gewicht van de C4 Picasso en belangrijke rol speelt waardoor die zo slap aanvoelt. In die van mij zijn de prestaties top: 0-100 km/u ruim onder de 10 seconden, top in Duitsland 220 op de teller en een gemiddeld verbuik van 1 op 16 (speciaal voor ice96: 6,25 l per 100 km)
Dank je, dank je (voor de omrekening)
Ik rij de laatste maanden rond op winterbanden en volgens mij net wat vlotter dan jij. Dus denk ik dat hierdoor mijn gem. verbruik uitkomt op 6.7 l/100km (of wel 1 op 15 )
En dus sluit ik me aan bij de mening dat 2.0HDI in C4 Berline heel goed doet (ondanks de wens/droom naar meer )

picassoke schreef:Er staan toch minstens 5 andere studenten op de parking met hun picasso.
Ik blijf het toch een apparte verschijning vinden: studenen met nieuwe auto’s in eigen bezit…
Het zal er wel aan liggen dat het in Belgie is

Er zijn enorm veel studenten die met een nieuwe wagen komen aandraven.
Waaronder het merendeel wagens zoals peugeot 207/308; citroen c4; vw golf/polo…
Er zijn echter ook auto’s van het type: BMW X5/3 coupe (zelfs 1 nieuwe M3) audi A6/A5; Porche cayman (2); iemand met een VW touareg 5.0 tdi; mercedes ML en zelfs 1 iemand met een C6 2.7 hdi.
Een korte prijsvergelijking leert me wel dat mijn wagen in nederland meer dan 9000 euro meer kost dan in belgie.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
picassoke schreef:Er zijn enorm veel studenten die met een nieuwe wagen komen aandraven.
Er zijn echter ook auto’s van het type: BMW X5/3 coupe (zelfs 1 nieuwe M3) audi A6/A5; Porche cayman (2); iemand met een VW touareg 5.0 tdi; mercedes ML en zelfs 1 iemand met een C6 2.7 hdi.Een korte prijsvergelijking leert me wel dat mijn wagen in nederland meer dan 9000 euro meer kost dan in belgie.
Nieuwe wagen voor studenten? Of ze hebben een goede baan naast de studie of pa en ma hebben veel centen over?
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5
C4 2.0 HDI fan schreef:picassoke schreef:Er zijn enorm veel studenten die met een nieuwe wagen komen aandraven.
Er zijn echter ook auto’s van het type: BMW X5/3 coupe (zelfs 1 nieuwe M3) audi A6/A5; Porche cayman (2); iemand met een VW touareg 5.0 tdi; mercedes ML en zelfs 1 iemand met een C6 2.7 hdi.Een korte prijsvergelijking leert me wel dat mijn wagen in nederland meer dan 9000 euro meer kost dan in belgie.
Nieuwe wagen voor studenten? Of ze hebben een goede baan naast de studie of pa en ma hebben veel centen over?
idd!

Ik ken natuurlijk niet de persoonlijke achtergrond van alle studenten.
Maar bij de meesten die ik ken zijn het de ouders die betalen.
En je zegt een nieuwe wagen, maar een 2ehands is niet altijd een even goede keuze.
Als ik overal direct door geraak en dus geen enkel jaar moet dubbelen dan zal er op het einde van men studies zo een 150.000 km op de teller staan (of nog meer). Dus tegen die periode is de beste tijd van de auto meestal al voorbij.
Er komen dan vele kosten op je af (Distributieriem, roetfilters, vering, andere technische zaken die tegen dan hun beste tijd gehad zullen hebben,...)
Meestal functioneren de auto’s de eerste 150.000 KM wel zonder al te veel problemen.
Dus de keuze was recente 2ehands of een nieuwe.
En meestal is een recente 2e hands ook relatief prijzig.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
picassoke schreef:Dus de keuze was recente 2ehands of een nieuwe.
En meestal is een recente 2e hands ook relatief prijzig.
Een recente tweedehands is thans altijd voordeleiger dan een nieuwe, een auto verliest immer het meeste van zijn waarden in zijn eerste levensjaar!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

knight-rider schreef:picassoke schreef:Dus de keuze was recente 2ehands of een nieuwe.
En meestal is een recente 2e hands ook relatief prijzig.Een recente tweedehands is thans altijd voordeleiger dan een nieuwe, een auto verliest immer het meeste van zijn waarden in zijn eerste levensjaar!
Een hele kleine correctie, knight-rider. Je bedoelt natuurlijk percentueel gezien verliest de auto het meest in het eerste jaar.
Ik weet overigens niet hoe het in Belgie is maar in Nederland hebben studenten een OV jaarkaart. Dit is niet altijd even handig maar zeker stukken goedkoper dan auto rijden. Bovendien gaat men veelal op kamers wonen en dan heb je ook al voldoende aan een fiets

Totaal aantal Berichten: 7842
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
fftopic
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ronald1963 schreef:hmmm… zou m’n Picasso zó willen omruilen voor exemplaar met 2.7 diesel V6
Want wat is die 2.0 HDiF een slap en traag reagerend blok zeg. Voordat in lagere versnellingen het koppel erin komt, zit je al bij 3000 tpm of zo, en dan is het theoretisch max. koppel al weer druk aan het afbouwen.
Zal wel aan de trutbo liggenVergelijk dat maar eens met een BMW of Alfa diesel…
Nou daar kan ik het niet echt mee eens zijn. Rij de 7pl Picasso en heb nog nooit het gevoel gehad met een ‘slap en traag reagerend blok’ op pad te zijn. Integendeel: gisteren nog met 3 personen erin: zonder enig merkbare inspanning steeds als eerste weg bij het stoplicht, tussensprintjes om in te halen gaan vlot etc. etc. Ik rij al jaren diesel (Volvo, Ford, VW, Skoda, etc) en dit is echt een van de smeuïgste die ik gehad heb, ondanks zijn hoge bouw en massa.
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Toch zou de 2.7hdi V6 er makkelijk inpassen, net zo als de benzine V6 overigens.
Lijkt me wel lachen, een V6 in een Picasso
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.