2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

BX diesel met caravan
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 maart 2005 11:50 PM
  [ # 16 ]
metro2005 schreef:

ligt het nou aan mij of zijn die turbodiesels bijna uitgestoven?
op autotrader vindt ik er wel 1 (!) wauw en dat is nog een break ook.
en op autotrack staan er 2 Confused

Waar staan er BX turbodiesels op autotrader dan? Ik vind er geeneentje?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 16 maart 2005 08:43 AM
  [ # 17 ]
karel schreef:
metro2005 schreef:

ligt het nou aan mij of zijn die turbodiesels bijna uitgestoven?
op autotrader vindt ik er wel 1 (!) wauw en dat is nog een break ook.
en op autotrack staan er 2 Confused

Waar staan er BX turbodiesels op autotrader dan? Ik vind er geeneentje?

je hebt gelijk, het is nog een gewone diesel ook Rolling Eyes

welke types bx hebben nu allemaal stuurbekrachtiging??

maar een 1.4 met caravan van 880kg is dat echt een probleem of rijdt het gewoon wat minder fijn en moet je vaker terugschakelen?
zit namelijk toch sterk naar de 1.4 te neigen vanwege de brandstofkosten en ook de kmstand! de 1.4 bxen zie ik nog wel met redelijke kmstanden te koop staan (tussen de 1 en 2 ton) de bx diesels en lpg wagens hebben echt allemaal tussen de 2 en 3 (soms zelfs 4) ton gelopen Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 16 maart 2005 12:44 PM
  [ # 18 ]

ik denk dat een 1.4i met een caravan erachter wel heel hard moet werken. het zou natuurlijk wel kunnen op papier mag die van mij 1000kg trekken.

verbruik van mij 1.4i ligt ergens rond de 1 : 14 Smile

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 maart 2005 01:33 PM
  [ # 19 ]
metro2005 schreef:

maar een 1.4 met caravan van 880kg is dat echt een probleem of rijdt het gewoon wat minder fijn en moet je vaker terugschakelen?
zit namelijk toch sterk naar de 1.4 te neigen vanwege de brandstofkosten en ook de kmstand! ?

Binnen NL heb je denk ik net genoeg aan de 14i met 880 kg. Wil je verder en de heuvels in, niet doen. Grote kans dat je bij de eerste de beste heuvel je motor in het rood jaagt.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 maart 2005 01:38 PM
  [ # 20 ]

op http://www.caravantrekker.nl/ kun je een berekening uitvoeren met een bx 14i en 850kg caravan. Dat komt er niet goed vanaf.

Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2005 01:47 PM
  [ # 21 ]
zandvoorta schreef:

op http://www.caravantrekker.nl/ kun je een berekening uitvoeren met een bx 14i en 850kg caravan. Dat komt er niet goed vanaf.

toevallig net gedaan, zag dat de ongeblazen diesel er beter vanaf kwam maar zelfs dat hield niet over.
aangezien turbodiesels schaars worden moet ik misschien toch maar voor een 1.6 of 1.9 tzi (jaja ik wil de luxe uitvoering dan Wink ) gaan.
alleen schiet ik er dan kwa kosten geen hol mee op tov de zx. brandstofverbruik en wegenbelasting ed zijn dan net zo duur, alleen zullen de onderhoudskosten ongetwijfelt wat hoger zijn bij de bx Confused
damn waarom produceren ze die bxen niet gewoon nog steeds Confused  Rolling Eyes

Profiel  

jebbers
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 572

Gepost: 16 maart 2005 04:28 PM
  [ # 22 ]

Ik kan je wel vertellen dat een Zx 1.4i met een vouwwagen erachter in de bergen al niet overhield. We moesten voor de Timmelsjoch (dat is een hele hoge steile pas) terug naar de 1 en mot 20 km/h omhoog!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2005 04:48 PM
  [ # 23 ]

http://www.autoonline.nl/cust/detail.asp?id=34948703&layout=2141322484&language=dut&mediacode;=&sc=EUR&make=0&pricefrom;=&priceto;=&zip;=

ben net gebeld door citroen dealer cor zwiers (in meppel) over deze auto.
ik kon in principe de zx daar inruilen en dan deze meenemen incl beurt en apk. de kosten die daarvoor bijkwamen werden dan niet gerekend.
zou ik dus rond de 2000 euro voor de zx terugkrijgen.
zit je alleen wel met een auto die 4 jaar ouder is en 50.000km meer heeft gelopen Confused
ergens druist dat toch flink tegen je gevoel in maar aan de andere kant, als de bx er zo mooi uitziet als op het plaatje…..
bovendien heb je dan weer verse apk en een auto die net is nagekeken terwijl mijn zx dit jaar aan de beurt is voor een grote onderhoudsbeurt.

help
________ Crying or Very sad

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 16 maart 2005 04:52 PM
  [ # 24 ]

Via rdw.nl

Datum aanvang tenaamstelling   i   15 januari 1999

Vervaldatum APK   i   17 januari 2006

APK zit er dus nog op. Fototje moet dan ook oud zijn want onderdeel van de APK zijn de nieuwe platen. Alleen de auto staat al 6 jaar bij de dealert, waarom zou dat zijn…. Er even vanuit gaande dat ie al zolang daar staat moet alles aan vloeistof toch wel vervangen worden.

Op zich een leuk alternatief alleen ik zou wel vragen om minstens 3 maanden garantie zodat eventuele gebreken die opduiken na 6 jaar stilstaan ook verholpen worden…

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2005 05:03 PM
  [ # 25 ]
T(h)ijs schreef:

Via rdw.nl

Datum aanvang tenaamstelling   i   15 januari 1999

Vervaldatum APK   i   17 januari 2006

APK zit er dus nog op. Fototje moet dan ook oud zijn want onderdeel van de APK zijn de nieuwe platen. Alleen de auto staat al 6 jaar bij de dealert, waarom zou dat zijn…. Er even vanuit gaande dat ie al zolang daar staat moet alles aan vloeistof toch wel vervangen worden.

Op zich een leuk alternatief alleen ik zou wel vragen om minstens 3 maanden garantie zodat eventuele gebreken die opduiken na 6 jaar stilstaan ook verholpen worden…

inderdaad ja, waarom staat zo’n auto al 6 jaar bij zo’n dealer Shocked
dan is er dus ook bijna 30.000 per jaar mee gereden, anders kan die kmstand niet Confused
hmm raar.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 16 maart 2005 05:04 PM
  [ # 26 ]

Misschien een leenauto. Ik zou eens vragen of ze geen recentere foto’s hebben voordat je naar Meppel rijdt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 maart 2005 05:20 PM
  [ # 27 ]
Bram schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik zou dan toch voor een Turbo gaan kijken…
..................
............
En verder zou ik geloof ik liever een handgeschakelde hebben als je toch zwaar moet trekken, maar goed ik weet het formaat en massa van je sleurhut natuurlijk niet…

Daar kan ik me bij aansluiten.

Als je nog een knappe TZD-turbo kan vinden met een 2.5 ton op de teller of zo, dan heb je er een fantastische auto aan….EN goede caravantrekker. Exclamation

En hij is niet alleen gunstiger t.o.v.  de Xantia (TD) met de WB maar ook qua verbruik.

Een Xantia-TD zit rond de 1 op 15…..een BX tzd-turbo rond de 1 op 18.
(en een heerlijke stoel) Wink

Installeer wel een termperatuurmeter want die diesels lopen ook met 2 fans geheid warm als je op een warme dag de motor flink laat sleuren. Soms zul je merken dat je echt rustiger aan moet doen dan de motor zou kunnen, maar dat ie anders warmloopt. En laat je thermocontact checken om er zeker van te zijn dat de 2 fans ook daadwerkelijk aangaan. Je hebt ze echt nodig. Zonder 2 fans (die bij de turbod wel standaard zijn) een caravan trekken is “zelfmoord”..

Verder zul je de turbodiesel flink op toeren moeten houden, want zonder turbo redt ie het niet. Echter, met genoeg toeren maken (tussen de 2500 en 4000 toeren) en goed erop letten dat ie niet te warm wordt en vooral DOOR laten rollen (dus gebruik de hellingen om wat vaar te maken) kun je eigenlijk alle hellingen wel bedwingen.

Reken niet op een goed verbruik. 1 op 10 is wel ongeveer het gemiddelde met sleurhut.

Eigenlijk zou ik aanraden als het alleen voor die ene keer op vakantie is om gewoon je huidige auto te blijven rijden. Als dat een 1.6 benzine is heb je er een redelijke caravantrekker aan. Wat nog beter is, is bijv. een 1.9 TZI of gti. Gewoon een lekker bullige 8 klepper met een gunstig koppelverloop. Die benzinemotoren lopen ook lang niet zo snel warm als de diesels.

Eigenlijk ben ik niet zo enthausiast over de turbodiesel als carvantrekker. Nja.. eigenlijk ben ik helemaal niet enthausiast over sleurhutten in het bijzonder. Pak gewoon een tent of een hotel en ga niet met zo’n ellendig hok rijden.

Gr,
Marten

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 16 maart 2005 05:34 PM
  [ # 28 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:
CitroenAZU schreef:

..................
............
En verder zou ik geloof ik liever een handgeschakelde hebben als je toch zwaar moet trekken, maar goed ik weet het formaat en massa van je sleurhut natuurlijk niet…

Als je nog een knappe TZD-turbo kan vinden met een 2.5 ton op de teller of zo, dan heb je er een fantastische auto aan….EN goede caravantrekker. Exclamation

En hij is niet alleen gunstiger t.o.v.  de Xantia (TD) met de WB maar ook qua verbruik.

Installeer wel een termperatuurmeter want die diesels lopen ook met 2 fans geheid warm als je op een warme dag de motor flink laat sleuren. Soms zul je merken dat je echt rustiger aan moet doen dan de motor zou kunnen, maar dat ie anders warmloopt. En laat je thermocontact checken om er zeker van te zijn dat de 2 fans ook daadwerkelijk aangaan. Je hebt ze echt nodig. Zonder 2 fans (die bij de turbod wel standaard zijn) een caravan trekken is “zelfmoord”..

Verder zul je de turbodiesel flink op toeren moeten houden, want zonder turbo redt ie het niet. Echter, met genoeg toeren maken (tussen de 2500 en 4000 toeren) en goed erop letten dat ie niet te warm wordt en vooral DOOR laten rollen (dus gebruik de hellingen om wat vaar te maken) kun je eigenlijk alle hellingen wel bedwingen.

Reken niet op een goed verbruik. 1 op 10 is wel ongeveer het gemiddelde met sleurhut.

Eigenlijk zou ik aanraden als het alleen voor die ene keer op vakantie is om gewoon je huidige auto te blijven rijden. Als dat een 1.6 benzine is heb je er een redelijke caravantrekker aan. Wat nog beter is, is bijv. een 1.9 TZI of gti. Gewoon een lekker bullige 8 klepper met een gunstig koppelverloop. Die benzinemotoren lopen ook lang niet zo snel warm als de diesels.

Eigenlijk ben ik niet zo enthausiast over de turbodiesel als carvantrekker. Nja.. eigenlijk ben ik helemaal niet enthausiast over sleurhutten in het bijzonder. Pak gewoon een tent of een hotel en ga niet met zo’n ellendig hok rijden.

Gr,
Marten

en bedankt Wink
waarschijnlijk ga ik voor de 1.6 of 1.9 benzineversie van de bx. heb voorwat betreft het trekken van sleurhutten toch al niet al te veel positieft gelezen over de diesels.
zoals al in dit topic te lezen valt heb ik al een 1.6 progress op het oog. zit daar nou hetzelfde blok in als in mijn zx of is dat een ander blok?

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 16 maart 2005 06:03 PM
  [ # 29 ]

Voor het trekken van een caravan kun je beter een diesel hebben, veel meer koppel. vooral de TD is super met een caravan, geen last van warmlopen, airco aan en berg op zonder snelheid verminderen geen probleem.

Nissan X-Trail ‘17

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 maart 2005 06:04 PM
  [ # 30 ]
metro2005 schreef:
mpostma schreef:
Bram schreef:
CitroenAZU schreef:

..................
............

Gr,
Marten

en bedankt Wink
waarschijnlijk ga ik voor de 1.6 of 1.9 benzineversie van de bx. heb voorwat betreft het trekken van sleurhutten toch al niet al te veel positieft gelezen over de diesels.
zoals al in dit topic te lezen valt heb ik al een 1.6 progress op het oog. zit daar nou hetzelfde blok in als in mijn zx of is dat een ander blok?

zelfde blok idd. Waarom houd je die ZX niet gewoon? Zo’n 1.6 zal het waarschijnlijk prima doen.. Om je auto nu weer in te gaan ruilen voor die ene keer op vakantie.

Gr,
Marten

PS. Mocht je er nog aan denken. Automaat + diesel met caravan moet je niet aan beginnen of het moet een modern hok zijn.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook