Het lijkt me wel handig om een temperatuurmeter voor koelwatertemperatuur op het dashboard te hebben, maar bij mijn budget reflex zit ie er niet standaard in Als ik er een setje klokken uit een duurdere uitvoering in zet, werkt de temperatuurmeter dan ook, of zit de bedrading er ook niet??
Bedankt alvast!!
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
hoorde vandaag van ZX1.4i die bij me langskwam voor die kop dat dat gewoon kan worden aangesloten.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Bedankt Michelangelo!
Ik heb vandaag op de sloop een setje klokken uit een duurdere versie gehaald en ook de motortemp. meter doet het prima! Da’s toch een stuk chiquer dan zo’n universeel kreng op je dashboard
Stekkers en alles is precies hetzelfde dus het ‘ombouwen’ stelt helemaal niks voor.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
hehe toevallig ben ik vandaag ook op de sloop geweest ervoor, wil ook zo’n mooiere klokkenset
heb je wel gelet op dat het een type 2 was? ik hoorde dat dat veranderd is mbt toerentellen tov een type 1
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
maritt schreef:Michelangelo schreef:hoorde vandaag van ZX1.4i die bij me langskwam voor die kop dat dat gewoon kan worden aangesloten.
ik heb dezelfde zx 1.4.i break van 1996 ; hoe sluit men die dan aan ??
De voorbereiding is meestal al aanwezig, als je een tellerpaneel met temp.meter aansluit, dan doet deze het meteen. Voor een benzine kan ik dit met 100% zekerheid zeggen, maar voor een diesel ga ik toch even twijvelen, daarvoor zou ik een blik onder de motorkap moeten werpen. Mocht de sensor niet aanwezig zijn, dan vind je in de onderstaande link vast wel de info hoe je deze kan aansluiten.
In dit topic staat een hoop nuttige info, toen had ik een ZX en was ik ook fanatiek bezig om e.e.a. te verbouwen.
Bij een diesel werkt is het ook ‘plug-and-play’. De sensor zit er gewoon. Ik heb een setje klokken uit een ‘nieuw’ type in m’n ZX uit ‘93 gezet en dat gaat prima. Hij begint wel steeds te knipperen dat er te weinig olie in zit, maar die sensor ontbreekt wel helaas.. Misschien het lampje er maar eens uithalen.