2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Koelwater wordt te heet !! Wat is de oorzaak ??
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 25 februari 2008 11:01 PM
  [ # 16 ]

B_iks,

reactie via PB.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-12-2007

Gepost: 27 februari 2008 08:53 PM
  [ # 17 ]

Niets persoonlijk;
maar ik vind het zo jammer dat iedereen een AX (of wat voor auto dan ook) afschrijft als deze een lekke koppakking heeft.

Zelfs al laat je het door een garage doen, en ben je 300 euro kwijt, voor dat geld koop je echt geen 100% goede andere auto hoor!
Maar er word ook altijd over koppakking gepraat alsof het heel ernstig is en al, maar het is; zonder dat je kopvlakt en allerlei andere dingen vervangt binnen 2/3 uurtjes gedaan, als hobbiest Wink
Vorig weekend nog koppaking + koprevisie (klepseals) en alle pakkingen en keeringen vervangen, AX op het pad gereden, 5 uur later liep ie weer…  Totale kosten waren een pakkingset, spanrol en de koppaking.

Overigens, als ik een tip voor de volgende keer mag geven,
rij NOOOOIT door als je lampje oververhit brand. Zet hem echt direct stil

Stel de boosdoener was de waterpomp, of bijv de thermostaat, en de motor word te warm door slechte/geen doorstroom water of te weinig water, dan is het met 2 schroefjes opgelost….. Rijd je door blaas je je koppaking eruit, of waarschijnlijker en erger, rijd je je cilinder kop krom.

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 27 februari 2008 09:29 PM
  [ # 18 ]

Dag Grietje,

geen speld tussen te krijgen, maar in dit geval gaat het om een puur financiële afweging. Een gerestaureerde AZ 18 PK en een DS 21 zijn om diverse redenen nou niet bepaald geschikte 2de auto’s, maar het gegeven dat ze wél inzetbaar zijn (nou ja, de AZ is “bijna” inzetbaar Wink ) is wél van invloed op ons besluit: de AX gaat er uit, is gewoon niet meer nodig, en er komt niets voor terug (= méér dan CO2-neutraal Laughing ). En ik schrik niet van een koppakking-reparatie, heb ik zelfs bij de C5 aan de hand gehad (en dan schrik je dus wél van de rekening).
En ja, dat rooie lampje: mij werd telefonisch gemeld dat onderweg het rode lampje van de olie soms brandde…........... Evil or Very Mad .Maar hoe dan ook ware het verstandiger geweest om dit ter plekke te gaan beoordelen.

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 27 februari 2008 09:34 PM
  [ # 19 ]

@Grietje: die 300 euro bij een garage lijkt me ook ietwat optimistisch, dan moet het wel bijna low-budget zijn. De dealer redt het daar per definitie niet voor. Maar ik geef je helemaal gelijk dat het niet het einde hoeft te zijn, zeker als je zelf de handjes uit de mouwen steekt kan het inderdaad redelijk kostenvriendelijk worden gefixt en kan je ax er wat dat betreft weer jaaaaaren tegen.

@JoF: Ik snap je beweegreden volkomen. Mooie voitures heb je trouwens!

Profiel  
 
grietje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 05-12-2007

Gepost: 27 februari 2008 10:13 PM
  [ # 20 ]

JoF: Ik snap Wink Ik zie je rijtje autos idd staan, dan is een AX idd ook erg overbodig Razz Moet ik zeggen met 4 axen Wink haha

en die 300 euro, ja eerlijk gezegt heb ik ook geen idee, ik laat nooit dingen maken, behalve bandenwisselen, daarvoor ga ik nog wel naar een garage Razz Maar ik had zo gerekend, onderdelen (pakking, driem, spanrol, kopbouten, waterpomp) is 150 euro, + 100 euro arbeirdskosten (anderhalf uur ofzo? Langer zou een monteur er toch niet over moeten doen…. EN dan nog 50 euro voor kleine troep enzow…

Maarja garages doen alles ntrlk volgens de regels, en vervangen alles…

Toen ik bij mijn blauwe mn kop en koppaking verving (ik had de kop goed krom gereden Surprisedops: ) heb ik alles hergebruikt Razz kopbouten, driem, spanrol…. waarom? automaterialen zaak was niet open en ik MOEST hem gebruiken de dag erop Wink En die driem en alles zat er nog geen 6000 km op dus.. moest ook wel kunnen

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 10 maart 2008 07:09 PM
  [ # 21 ]

Topic kan wat mij betreft op slot.
AX is vandaag op de sloop beland Crying or Very sad , in afwachting van (gedeeltelijke) reïncarnatie in welke 3-deurs AX dan ook !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 maart 2008 07:14 PM
  [ # 22 ]

Zonde, ik zal een slotje pakken.

 

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook