7 van de 25
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
La GS de Bogarde. verkocht!
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 maart 2008 09:41 PM
  [ # 91 ]
waterman771 schreef:
DriverD schreef:

Wel gemakkelijk dat het magazijn open was. Schijnt niet zo gemakkelijk te vinden te zijn…. dat magazijn bedoel ik he! Very Happy

Ja, dat hoorde ik ook Laughing  Laughing  Laughing

Volgens J.B. stonden er vooral brakke benzen in dat dorp…. Na veel zoeken zag ie één Gs… Laughing

Ja, die Benzen had ik ook al eerder gespot. Zit een verzamelaar daar. Ook veel Benz-combi’s (Universal enzo).

Zit die gaffel er al in? Smile

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2008 09:46 PM
  [ # 92 ]
DriverD schreef:

Zit die gaffel er al in? Smile

Jep. Gaffel, bronzen toplager, drukgroep, druklager en de keering van de verdeler zitten er al weer in.

We kwamen nog een probleempje tegen Laughing  De buizen van het voorverwarmingssysteem van de carburateur zitten helemaal dicht met koolaanslag. Zo erg dat we de boel moeten gaan doorslijpen om ze weer open te krijgen. Zie hier dus ook de reden van het niet voldoende warm worden van de Lpg stift Shocked

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 maart 2008 09:51 PM
  [ # 93 ]

Volgens mij komt dat vaker voor. Kan je die koolaanslag niet eruit steken? Die pijpjes zijn niet meer orgineel te krijgen en nu duur (nieuwe productie).

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2008 09:53 PM
  [ # 94 ]
DriverD schreef:

Volgens mij komt dat vaker voor. Kan je die koolaanslag niet eruit steken? Die pijpjes zijn niet meer orgineel te krijgen en nu duur (nieuwe productie).

Nou, die aanslag zit zó vast dat we daar snel mee gestopt zijn. J.B. heeft een nieuwe buis gekocht, maar het onderste deel zit ook dicht blijkt nu. Helaas betekend dat dat de hele pijp van de rechter cilinderkop d’r af moet Evil or Very Mad

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 maart 2008 09:58 PM
  [ # 95 ]

Is uitboren van die aanslag nog een optie (moet je wel een lange boor hebben, en toegang vanaf 2 kanten)?

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2008 11:09 PM
  [ # 96 ]
DriverD schreef:

Is uitboren van die aanslag nog een optie (moet je wel een lange boor hebben, en toegang vanaf 2 kanten)?

Het kan wel, maar er zit één bocht onwijs in de weg. Effe doorslijpen dus…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 maart 2008 11:13 PM
  [ # 97 ]

Dat zijn toch de hotspotpijpjes?  Bij mij was er eentje doorgeroest. Ik heb een andere uit het magazijn gekocht.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 maart 2008 11:37 PM
  [ # 98 ]
waterman771 schreef:
DriverD schreef:

Is uitboren van die aanslag nog een optie (moet je wel een lange boor hebben, en toegang vanaf 2 kanten)?

Het kan wel, maar er zit één bocht onwijs in de weg. Effe doorslijpen dus…

Kan je dat niet ” gewoon” uitstoken zoals aanslag in de uitlaat van een tweetakt ??

Sterkte bye

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2008 08:32 PM
  [ # 99 ]

Boog heeft vandaag de uitlaatbuisjes heet gestookt en ontkoold. Net zo als vroegâh met je brommer Laughing

Inmiddels heeft ie het blok d’r weer in zitten, en loopt de GS weer. De koppeling gaat als een warm mes door de boter Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 maart 2008 08:34 PM
  [ # 100 ]
waterman771 schreef:

Boog heeft vandaag de uitlaatbuisjes heet gestookt en ontkoold. Net zo als vroegâh met je brommer Laughing

Inmiddels heeft ie het blok d’r weer in zitten, en loopt de GS weer. De koppeling gaat als een warm mes door de boter Very Happy

Snelle actie, al met al!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 10 maart 2008 08:43 PM
  [ # 101 ]
waterman771 schreef:

[We kwamen nog een probleempje tegen Laughing  De buizen van het voorverwarmingssysteem van de carburateur zitten helemaal dicht met koolaanslag. Zo erg dat we de boel moeten gaan doorslijpen om ze weer open te krijgen. Zie hier dus ook de reden van het niet voldoende warm worden van de Lpg stift Shocked

Die buisjes verwarmen alleen maar het inlaatspruitstuk , die stift zit toch op de linker uitlaatcollector ??

Of heb ik het mis ??

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2008 08:55 PM
  [ # 102 ]
wbogaerts schreef:
waterman771 schreef:

[We kwamen nog een probleempje tegen Laughing  De buizen van het voorverwarmingssysteem van de carburateur zitten helemaal dicht met koolaanslag. Zo erg dat we de boel moeten gaan doorslijpen om ze weer open te krijgen. Zie hier dus ook de reden van het niet voldoende warm worden van de Lpg stift Shocked

Die buisjes verwarmen alleen maar het inlaatspruitstuk , die stift zit toch op de linker uitlaatcollector ??

Of heb ik het mis ??

Walter

Je hebt het deels mis: de stift zit IN de buis die van het linker spruitstuk naar de inlaatbuis loopt. De stift wordt verwarmd door het hete uitlaat gas wat er langs stroomt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 maart 2008 11:49 AM
  [ # 103 ]

Nadat ik de contactpunt ontvet en ontcorrodeerd had Rolling Eyes  had wel ff op de plank gelegen in het magazijn waarschijnlijk startte ze meteen.

Nu een nieuw probleem: De auto loopt niet stationair op benzine en slecht op LPG onder de 2000 rpm…

Huh? Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2008 11:54 AM
  [ # 104 ]
bogaard77 schreef:

Nadat ik de contactpunt ontvet en ontcorrodeerd had Rolling Eyes  had wel ff op de plank gelegen in het magazijn waarschijnlijk startte ze meteen.

Nu een nieuw probleem: De auto loopt niet stationair op benzine en slecht op LPG onder de 2000 rpm…

Huh? Rolling Eyes

Losse vacuumslang?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 maart 2008 11:59 AM
  [ # 105 ]

Kunnen het ook twee problemen zijn? Een slecht contact op de elektronische stat.sproeier en een verdamper die afgesteld moet worden omdat hij een slinger heeft gehad tijdens het uitbouwen?

Profiel  
 
 
7 van de 25
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook