Zo, wat een actie de laatste maanden. Nadat ik het idee kreeg dat het niet meer ging lukken voor de zomer heb ik er niet veel meer aan gedaan.
Wel had ik de dynamo weggebracht omdat er een geluidje in het lager zat. De dynamoagrarier heeft er nieuwe lagers ingezet. Nu pas heb ik em weer teruggemonteerd. Helaas sneuvelde daarbij de plastic carterventilatieslang die onder het spruitstuk doorloopt en op de oliepeilstokbuis zit aangesloten.
Ik zou er wel een dikker stuk slang overheen kunnen schuiven en evt, dichtplakken met vloeibare pakking of lijm. Misschien maar beter even een nieuw stuk leiding trekken. Zal wel niet meer origineel verkrijgbaar zijn. ops:
Binnenkort maar weer fijn een jaartje schorsing lappen, al hoop ik nu wel dat ik em over een paar maanden kan ontschorsen.
Anders heb ik waarschijnelijk nog wel een carter ventilatie slang moet ik als ik in mijn loods kom even zoeken laat je het je nog wel even weten.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
citrospeeds schreef:Anders heb ik waarschijnelijk nog wel een carter ventilatie slang moet ik als ik in mijn loods kom even zoeken laat je het je nog wel even weten.
Niet om nou je vriendelijke aanbod de grond in te boren, maar toch: hoe degelijk is zo’n stuk plastic slang nog na 25 jaar? Die van mij brak niet voor niets droog af bij het minste of geringste. Ben bang dat ik toch maar beter een nieuw stuk slang kan gebruiken. Wellicht niet origneel, maar ik verwacht wel duurzamer.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mpostma schreef:citrospeeds schreef:Anders heb ik waarschijnelijk nog wel een carter ventilatie slang moet ik als ik in mijn loods kom even zoeken laat je het je nog wel even weten.
Niet om nou je vriendelijke aanbod de grond in te boren, maar toch: hoe degelijk is zo’n stuk plastic slang nog na 25 jaar? Die van mij brak niet voor niets droog af bij het minste of geringste. Ben bang dat ik toch maar beter een nieuw stuk slang kan gebruiken. Wellicht niet origneel, maar ik verwacht wel duurzamer.
Nieuw is bijna niet meer te viden.
Ik heb ze wel een na gemaakt van koper , gaat perfect.
citro-power schreef:
Nieuw is bijna niet meer te viden.
Ik heb ze wel een na gemaakt van koper , gaat perfect.
Hmm, da’s ook een idee
Het enige prolbeem dat ik eigenlijk dan nog heb is dat het inlaatspruitstuk er al weer op zit. (die betreffende slang loopt over de oliekoeler, onder het inlaatspruitstuk en startmotor naar de oliepeilbuis). Nu is het blok nog niet heet geweest, maar zouden de nieuwe pakkingen het nog overleven als ik het inlaatspruitstuk er nog weer zou afhalen? Of moet ik dan weer nieuwe pakkingen gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je wil niet weten hoe vaak de in- en uitlaatspruitstukken eraf geweest zijn bij de GS en de GSA. Ik vernieuw ze bijna nooit. Ook geen problemen.
Citroen!
DriverD schreef:Je wil niet weten hoe vaak de in- en uitlaatspruitstukken eraf geweest zijn bij de GS en de GSA. Ik vernieuw ze bijna nooit. Ook geen problemen.
OK. Dat maakt het een stuk makkelijker bereikbaar.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Beetje vloeibare pakking er tussen doen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zo heeft mijn spruitstukpakking het ook reeds 20k volgehouden na een startmotorwissel. Dat gaat dus heel goed.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het voordeel van de juiste vloeibare pakkig is dat als het een keer los moet de pakking heel blijft , zonder wil het wel voorkomen dat de pakking plakken blijft en je hem kapot trekt.
Aangezien er bij een GS wel eens wat los moet…
Goed, inmiddels nieuwe motorsteunen en oliekeerringen besteld bij Chevronics.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Was dat goedkoper/gemakkelijker dan bij de GS-club NL?
Citroen!
DriverD schreef:Was dat goedkoper/gemakkelijker dan bij de GS-club NL?
De motorsteunen bleken niet leverbaar bij de GS club. De keerringen zijn wel leverbaar bij de GS club, maar als ik het toch bestel dan laat ik het maar gelijk meekomen. Daar is chevronics wel wat duurder, maar ja.. anders moet ik weer de gs club achter de broek zitten… ben ik een zaterdagmiddag kwijt voor een magazijndag, etc.
Goedkoop is anders.. motorsteunen kosten 41 pond per stuk ex btw/verzending
totaaal 126 pond.
Edit: @postkantoor ook maar weer mijn schorsing verlengd.
Ik wil binnenkort het aandrijfaggegraat er weer in hangen, maar heb nog een paar vraagjes:
@citropower. Die koperen buis waar je het over hebt. Is dat gewoon standaard waterleidingbuis of heb je juist iets specifieks automotive’s gebruikt. Botweg gezegd: waar haal ik dat spul en is het een beetje te buigen zonder buigijzers.
Uitlaatklemmen:
worden in het hele traject dezelfde klemmen gebruikt of heb ik verschillende maten nodig? Verdient een specifiek merk aanbeveling of maakt het niet zoveel uit? Ik heb een nieuwe y-stuk en einddemper.
Ik ben bang dat ik een van de moeren/bouten van de homokineet op de de homokineet kwijt ben. Vervelend maatje (m9 metrisch fijn). Iemand die dat nog heeft liggen?
Het statisch afstellen van de onsteking (contactpuntlichthoogte en onstekingstijdstip) zal wel goed genoeg zijn om de motor aan de praat te krijgen, maar is het nog goed om hem dynamisch te stellen?
Uitlaatklemmen zijn niet allemaal gelijk dat wil zeggen er zijn er voor twee verschillend vraag niet waarom maar de onderdeelnummers zijn anders ik zelf zie het verschil niet. Je kunt ze gewoon bij brezan bestellen van bossal
zijn gewoon te leveren. Is je carter ventilatieslang zo erg uitgedroogd dat je hem niet meer kunt gebruiken? bij al mijn gssjes zijn ze gelukkig nog goed
maar dat kan ook mazzel zijn natuurlijk.eigenlijk nooit zo gaar meegemaakt
Je onsteking kan je eerst op de bassisafstelling zetten daar moet hij op starten daarna met een stroboscooplamp afstellen
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven