Je zou het zelf kunnen doen als je een beetje voorzichtig bent:
De deksel met de goede kant op een doek o.i.d. tegen beschadigen.
De ring in het midden aandrukken met iets zwaars.
Met een goede föhn (of verfafbrander, maar die kan erg heet worden) de deksel rondom verwarmen.
Met wat druk (hand of gewicht) de deksel af laten koelen.
Kost wat tijd en geduld, dan monteren en klaar is Caysee.
Het helpt echt, want na drie dagen zitten ze nog mooi strak.
Grand C4 Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat sinds 20-9-2007 (Privérijder)
Mazda CX-5 2.0 TS-plus automaat AWD sinds 7-11-2012 (nog steeds Privérijder)
Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Laat even weten of ze bij jou blijvend goed zijn….
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Zo, ook maar even de föhn ter hand genomen. Een gewicht op de dop gelegd, flink warm gemaakt, laten afkoelen en zie daar: ze passen perfect.
Ik moet wel bekennen dat ik even geen geduld had om ze helemaal af te laten koelen. Dus misschien moet ik het nog een keer over doen, maar vooralsnog zitten ze prima.
C4 Picasso Intensive / Seat Mii
C5 2.0HPi Berline 1 / C4 GP 2.0 L. Business LPG / C4 Berline VTI 120 Tendance / C5 1.6HDI Break 2 / C5 1.6THP Sedan Lim. Business 3 / C5 1.6HDI Sedan L. Business 3 / C4 Berline VTI 120 L. Business / C5 2.0HDI Tourer L. Business 3 / C1 Collection / C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 / C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 / C5 2.0HDi Tourer “Allemange” 3 / C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
MichielC5 schreef:Zo, ook maar even de föhn ter hand genomen. Een gewicht op de dop gelegd, flink warm gemaakt, laten afkoelen en zie daar: ze passen perfect.
Ik moet wel bekennen dat ik even geen geduld had om ze helemaal af te laten koelen. Dus misschien moet ik het nog een keer over doen, maar vooralsnog zitten ze prima.
Bij mij blijft het er goed uitzien.
Nu zijn de wielen in ieder geval zoals ze moeten zijn. Fraai…......
supertip ! zo werkt het forum op zn best!
bij de eerste winterbandenwissel bij Euromaster (de auto stond een week op kenteken) zijn de afdekkers dusdanig bruut verwijderd dat ze lekker veel speling hebben
De volgende keer, ook bij een bezoek aan de dealert, haal ik ze er dus zelf met beleid van de velgen af..
Blijft dat deze fantastische velgen ook met een veel kleiner afdekplaatje prima hadden gestaan. Dan maar moeren in het zicht..
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Heb gisteren eindelijk de tip en de fohn ter hand genomen….
Geweldig ! De afdekkers sluiten zeer strak aan; sterker nog: zo hebben ze er nog niet opgezeten!
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Ze zitten bij mij nog steeds perfect aangesloten.
Ben dan ook erg blij met deze ‘schoonheidsbehandeling’