Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ontstekingstijdstip verkeerd?
1 van de bougiekabels (bij voorkeur 1 van de 2 lange) ligt tegen massa?
1 van de tandriemen van de nokkenas 1 tandje verkeerd (had ik, loopt ie wel, maar niet lekker…)?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hmm ik ben wel de carterontluchtings slang op het luchtfilter vergeten…
De vacuum zit vast dacht ik.. 3
De bougiekabels zitten allemaal in hun klemmetjes. De auto liep ok met de sev ontsteking erin. De duc. staat even vroeg (maximaal).
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:De auto liep ok met de sev ontsteking erin.
Was dit voor de koppelingswissel? Of heb je hem er na pas gewisseld?
Sja, als ie goed loopt met SEV onsteking, dan zou ik toch de schuld geven aan de duc onsteking.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Hmm ik ben wel de carterontluchtings slang op het luchtfilter vergeten…
De vacuum zit vast dacht ik.. 3
De bougiekabels zitten allemaal in hun klemmetjes. De auto liep ok met de sev ontsteking erin. De duc. staat even vroeg (maximaal).
Die carter slang is belangrijk, er zit m.i. namelijk ook weer een vacuumslang aan vast. Begin maar effe met dat ding vast te zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. dat eerst. dan de duc. er weer af! GGGRRRRRRR ! Het houdt nooit op ( met regenen)....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Nog ff doorbijten dus.
Even gelateerd vraagje aan waterman.
Bedoel je hier puur de vacuumslang tussen verdeleer en carburateur (die is bij mij trouwens van hard plastic in bedenkelijke staat ) of ook de carterventilatieslangen tussen luchtfilter, carter en peilstokbuis? Met name dat knietje tussen een soort verzameldoosje en het luchtfilter heeft bij mij zijn soepelheid ook wel verloren. Of valt het belang hiervan nog wel mee op alleen benzine?
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
patje74 schreef:de elektronische stat.sproeier
de WAT?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Elektronische stationairsproeier. En OK, het is geen verklaring voor je problemen op LPG…
bogaard77 schreef:patje74 schreef:de elektronische stat.sproeier
de WAT?
Weet niet of de GS die wel heeft. De elektronische afsluiter van je stationaire sproeier op de carburateur. Misschien meer iets voor GSA danwel BX. Dat ie niet nadieselt.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn GS heeft er een. Maar da’s wel een 2e type.
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:bogaard77 schreef:patje74 schreef:de elektronische stat.sproeier
de WAT?
Weet niet of de GS die wel heeft. De elektronische afsluiter van je stationaire sproeier op de carburateur. Misschien meer iets voor GSA danwel BX. Dat ie niet nadieselt.
hahaha ik weet wel wat het is. en Nee die heeft de GS niet! hihihi
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BTW, ik kreeg in het magazijn nog de tip om het bronzen toplager voor je het monteert eerst 24 uur in motorolie te laten weken… Nog nooit van gehoord. Ik heb het uiteindelijk denk ik 3 uur laten weken voor we het gingen inbouwen… Tsja, we zien wel.
De keerringen die eruit kwamen, de top keerring en de verdelerhuis keerring waren allebei keihard !
Wel eens tijd dus…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:BTW, ik kreeg in het magazijn nog de tip om het bronzen toplager voor je het monteert eerst 24 uur in motorolie te laten weken… Nog nooit van gehoord. Ik heb het uiteindelijk denk ik 3 uur laten weken voor we het gingen inbouwen… Tsja, we zien wel.
De keerringen die eruit kwamen, de top keerring en de verdelerhuis keerring waren allebei keihard !
Wel eens tijd dus…
Die prise as bus op je duim zetten, vullen met olie en dan met een andere vinger de olie aanpersen. Na een seconde of 10 komt de olie door de porien naar buiten. Het is heel bros spul en kan daardoor olie echt opnemen. Met dat aanpersen versnel je het.
Bij mij kwam de toplagerkeerring er in stukken uit. De bronzen bus was er niet veel beter aan toe. Niet zo gek dat ie soms een heel hard schurend/gierend geluid begon te maken met verhoogd stationair toerental en ingedrukt koppelingspedaal (wat je al snel hebt als ie nog op de choke draait).
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
AHA. Mijn keerringetje was keihard maar nog heel. De bus was nog in orde…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog een paar plaatjes:
Een nieuwe hevel met het druklager, wat van een nieuwer model is.
Nieuwe drukgroep op ‘t blokkie
Meteen even een Ducellier verdeler gemonteerd:
En hier dan het totaal dichtgekoolde uitlaatbuisje….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste