![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
gompy58 schreef:
Misschien wat overbodig, maar liever dat dan dat iemand hier opeens met rode oortjes zit en zich nooit meer hoeft te scheren of knippen
Rode oortjes, kleine oortjes bedoel je, die van Nikki Lauda
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
par eXeMple! schreef:Beetje onduidelijk is waarom jij met kwik soldeert ipv met tin…
Ahh, vandaar, nou begrijp ik ook waarom ze zo moeilijk doen bij de gamma als ik weer om een thermometer vraag…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
malle pietje schreef:par eXeMple! schreef:Beetje onduidelijk is waarom jij met kwik soldeert ipv met tin…
Ahh, vandaar, nou begrijp ik ook waarom ze zo moeilijk doen bij de gamma als ik weer om een thermometer vraag…
Heb je al bij de dokter verteld welke temperatuur je op die staaf tin hebt afgelezen?
Even weer terug naar het onderwerp… (sorry hoor). Dus die electrodraad die onder de achterbank loopt is voor het aangeven de hoeveelheid brandstof in de tank? Dacht dat die nog wel iets met de vering van doen had of zo. Was wel een redelijke klus om die draad los te krijgen.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
nee deze draad is alleen voor de tank, daar stopt ie ook. Het zijn 5 aders, 3 voor de bezine meter en 2 voor de pomp, die herken je meteen die zijn iets dikker.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Marco, als jij dit gaat aanpakken, door middel van solderen o.i.d., kun je dan ff een foto maken ervan? ops:
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Ja, hahahaha, eentje van voor de brand en eentje van erna…..
Nee. hum, maar alle gekheid op een stokje. Het is altijd handig een en ander anschouwelijk te hebben.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
De boel gesoldeerd en de brandweer is niet nodig geweest. Ik heb wel een foto kan ik die hier in plakken??
Hoop dat het probleem nu over is.
Heb nog een probleem, als de xm warm is en na een uur ga ik starten doet ie soms bijna niet. Ik heb zelf het idee dat het komt door die slechte stekker op de tank met als gevolg dat de bezine pomp niet voldoende spanning krijgt. ff afwachte of dit nu ook is opgelost.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hoi Marco, je kunt je foto ff online zetten op internet en dan hier linken naar de locatie door deze binnen te zetten.
Je kunt de foto ook aan mij mailen op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken), dan zet ik hem ff hier online.
Helaas helpt niet. Meter valt soms nog steeds uit
Zie wel verschil, als ik nu het contact aan zet en de meter heeft er zin in reageert ie direct! Eerst was ie heel traag.
Maar goed dat wordt verder zoeken dus. Denk zelf nu dat de vlotter stuk is, eens kijken of ik die kan nameten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hier is je foto.
Wat heb je nu precies gesoldeerd?
Die bruine stekker heb ik eraf geknipt en draadjes rechtstreeks op de vlotter gesoldeerd.
Die bruine stekker is echt rommel, hele gamelen contactjes.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_568.jpg)
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Als je nou wat rommelt met die lintkabel, wat doet je brandstofniveaumeter dan? Misschien zit er wel ergens een klein sluitingkje tussen de tank en de carosserie in?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Lijkt me onwaarschijnlijk, maar ga ik zeker weer proberen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980