Hee, ik zal eerst iets over mij en mijn DS vertellen;
Ik ben Maarten en ben net lid
Het is een Ds 19 uit 1966 met LHS.
De onderdelen die sowieso gereviseerd zijn;
- Hogedruk regelaar
- Koppelingscilinder
- LHS vloeistof afgelopen zomer ververst (eerst gespoeld met spoelmiddel)
- Voorraadbol, vooste bollen, remaccu
- stuurhuis moet nog gebeuren maar komt binnen kort
Nu is het volgende;
Als ze nog koud is kan je hem gewoon in zn achteruit zetten zoals “normaal” je hoort nix geks, en alles werkt gewoon
Maar als ze warm is dan gooit die hem er echt in, met een klap. maar reageert verder niet. na ongeveer 3 pogingen pakt tie hem
De andere 4 versnellingen hebben hier totaal geen last van, nog koud, of warm.
Dit was trouwens al voor het verversen van de LHS
Heeft iemand mssn een idee, of ervaring van herzelfde? ik hoor het graag!
Groetjes Maarten
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Half automaat?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja het is een half automaat.
ik wist dat ik wat was vergeten
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voet op de rem als je schakelt?
Kan te weinig of verkeerde soort bakolie zijn.
De achteruit is niet gesynchoniseerd. Koud is de bak trager en stoppen de tandwielen eerder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hee ik zal het eens proberen!
Hopelijk is het dan weg.
Olie heb ik besteld en is onderweg
nog baedankt!