Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Probleem bij dat koken zou zijn dat de vloeistof niet weg kan? Expansievat denk ik dan, maar wie ben ik?
En de laatste van weer een andere inbouwer: we hebben het een aantal keren ingebouwd maar de pomp van het koelwater brandt zo door, dus daarom bouwen we niet meer in.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
baroen schreef:En de laatste van weer een andere inbouwer: we hebben het een aantal keren ingebouwd maar de pomp van het koelwater brandt zo door, dus daarom bouwen we niet meer in.
Met een 2e hands elektriek waterpompje van een mercedes gaat het al 2 ton goed in de vw-pick-up van een kennis. Kostte wel 20 hele euro’s op de sloop
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn Bosch pomp (idd, Mercedes, maar ook VW) doet het ook al tijden prima, en idd met een expantievat. (uit een Opel, Whaaa!!!)
Maar goed, ik heb de verhalen allemaal mogen aanhoren. Zo zag ik eens een eend staan in Bolsward met een PG installatie (met kvs) welke door de LPG-boer in Heerenveen was geplaatst. Toen ik hun om informatie vroeg, vertelden ze mij doodleuk dat het niet kon en dat zij er zeker ook niet aan wilden beginnen.
Toen confronteerde ik ze met die eend, en toen wisten ze mij te vertellen dat die eend alleen maar problemen had met die installatie, en dat dat de reden was waarom ze er nooit meer aan wilden beginnen.
Het grappige is dat de eigenaar het tegendeel beweerde. Deze LPG/smoesjes-verkoper had vakwerk geleverd terwijl hij dat ontkende!
Geen zin, dat is alles. Arrogantie wegens succes? Alleen nog maar de standaard bouwpakketjes willen leveren, dus gemakkelijk verdienen? Wie het weet mag het zeggen, maar smoesjes worden er zeker verkocht! En dat door zeker 19 van 20 door mij benaderde LPG-“specialisten”. Er was slechts 1 die vertelde dat hij het wel kon doen, maar dat hij er geen zin in had. De rest vertelde mijn dat het absoluut niet kon.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
In de jaren ‘80 heb ik zo’n 5 jaar lang een GS met 1015cc motor op LPG gereden. Uitlaatstift voor verwarming (mocht toen nog). Nooit problemen gehad, ook niet bij 20 graden vorst (ja, dat had je toen nog!).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Nou de laatste prijsopgave gehad. Een legaal systeem voor 1750,=. Er werd me niet verteld wat voor verwarmingssysteem, dat was het geheim van de smid (met een pompje, ja zoiets), maar in ieder geval geen stift. Yuri had deze getipt voor 1400,= maar er werd verteld dat men zich destijds nogal verkeken had op het werk dat (aan deze eend, dus geen GS/a) er bij kwam kijken. Vandaar een toch wel fors hogere prijs. Merk Lovato, het enige dat past op een GS/A aldus inbouwer.
Ik denk er nog even over, met stift(en) voor 1250,= of dit voor 1750,=
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Of…. zelf KVS-systeem inbouwen van sloop-materiaal en voor 950 euro een installatie in Eindhoven halen, Revanti!!!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die stift werkt prima! Zelfs met een compleet dichte hotspot pijp rijdt ze mits het boven nul is PRIMA op LPG. Ook lange stukken op de snelweg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Na enige honderden kilometers gemengd LPG gebruik, maar eens getankt. Het verbruik ligt nu 1:9,25 km. Best aardig vind ik bij vanmiddag nog 0,525ct per liter
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi! Wat voor systeem heb je nu laten inbouwen? Heb je ook foto’s?
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Een OMVL systeem. Ik heb wat meer info bij het onderwerp ” koude tik” staan. Foto’s zal ik later eens plaatsen. Eerst een weekje vakantie in het land van herkomst; van de GSA dan
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )