Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zijn er nog meer GS’en die zo gerestaureerd worden :
Ik heb nog meer foto’s hiervan maar hoe ik dat hier moet plaatsen :
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Aangezien het hier over mijn GS restauratie gaat blaas ik dit topic maar eens een nieuw leven in.
Zal straks er wat meer over vertellen. Ook maar eens kijken hoe ik hier foto’s plaatsen kan.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hierbij de foto’s en verhaal achter de GS:
Zoals velen zijn er redelijk wat GS/A de revu gepasserd bij mij. Allemaal met werk , rot enz.
Het verlangen naar een perfecte GS/A die helemaal perfect is was dan ook groot.
Ik had toen een GS Pallas uit 1976 in de schuur staan die daar aan moest gaan voldoen.
Echter toen die helemaal uitelkaar was bleek dat het einde verhaal was. De gehele koets was erg rot op de bekende GS plekken ondanks dat ie uit Frankrijk kwam.
Ik had echter nog 1 achter de hand , een GS 1015 Club uit 1972. Die was op de achterste binnenschermen na helemaal hard.
Omdat ik zelf niet lassen en overspuiten kan , op een klein vierkant stukje na , moest ik een bedrijf zoeken die daar vertrouwd mee is en ze moesten natuurlijk ook “iets” hebben met het merk Citroen.
Aangezien die niet op elke straathoek te vinden zijn kwam ik terecht bij Blikwerk in Drachten , erg leuke lui die perfect werk leveren. (over het geld wil ik het net hebben)
Die hebben er voor gezorgd dat de GS helemaal gelast werd waar nodig was , de GS voorzien van een frisse laklaag en de gehele GS getectyleerd.
Toen moest ik zelf aan het werk. Ik heb de ondersteldelen laten stralen en spuiten. Na alles te hebben gemonteerd was de motor en bak aan de beurt. Zoals je op de foto’s kan zien ben ik daar bijna klaar mee.
Aangezien dit allemaal in de vrije avond uurtjes en in het weekend moet ben ik hieral zo’n 2 jaar mee zoet. Valt niet mee om alles schoon te maken en het nieuw te maken.
Dan kan ik verder met het interieur , ramen , lampen enz.
Het interieur ligt bij de bekleder , net als de hemel. daar heb ik dus niet zoveel werk van.
Het streven is om hem volgend jaar rond deze tijd klaar te hebben.
Maar ja , er zijn meerdere auto’s die om aandacht vragen….
Hier een paar foto’s :
Dat is gewoon weer een nieuwe gs
Als de mijne er ZO uitzag zou ik er geen meter meer mee rijden als het regent of zelfs het wegdek maar nat was.
Ziet er goed uit
Benieuwd hoe het nu met deze gs is.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vind het ook heel mooi!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Wauw!!!
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Petje af werkelijk schitterend hoe krijg je het zo mooi voor elkaar
Dit resultaat krijg je toch niet alleen met schoonmaken denk ik?
zal ook wel veel moeten vervangen om het zo nieuw te krijgen.
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bedankt voor alle complimenten , voor meer info en foto’s en nieuwe berichten zie mijn nieuwe topic :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186994
Deze mag dus op slot.