1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
koeling!
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 11 maart 2008 11:05 PM

mijn wagen spuugt zijn koelvloeistof uit… kokende motor na 30 kilometer is het gevolg Sad

vandaag onder de kap gekeken en een sissind geluid bij themostaathuis gevonden, maar toen de motor goed op temp kwam en de meter op dashboard over de 100 ging begon hij koelvloeistof te lekken bij de aansluiting op het schutbord…

bij een vol reservoir koelvloeistof word mijn bekleding aan bestuurderszijde nat…

wat is er aan de hand :O
en wat zijn de verbanden :O

als iemand me er over wil bellen mag dat ook
06-53704819

groeten, maarten

it never gets any easier!

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 11 maart 2008 11:24 PM
  [ # 1 ]

Re: spoedje over koeling!

keej, maar hij is ook nog ergens lek… waar blijft anders mijn koelvloeistof? :O

it never gets any easier!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 11 maart 2008 11:27 PM
  [ # 2 ]

Kachelradiateur vermoed ik, aangezien je het hebt over koelvloeistof in je interieur.

Jeroen

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 11 maart 2008 11:30 PM
  [ # 3 ]
toniclight schreef:

Kachelradiateur vermoed ik, aangezien je het hebt over koelvloeistof in je interieur.

Jeroen

ja, maar hij lekt sowieso op het schutbord… is het misschien dat hij daar binnen en “buiten” lekt?

maar goed, dash moet er sowieso uit dus… dan vervang ik de radiator ook wel gelijk, als ik er toch bij zit Wink

hoop werk dus…

it never gets any easier!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 11 maart 2008 11:33 PM
  [ # 4 ]

Misschien is de lekkage daar wel het gevolg van het te hoog oplopen van de temperatuur. Kan me zo voorstellen dat bij een enorme druk het systeem lek raakt op een zwakke plek.

Jeroen

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 11 maart 2008 11:48 PM
  [ # 5 ]
toniclight schreef:

Misschien is de lekkage daar wel het gevolg van het te hoog oplopen van de temperatuur. Kan me zo voorstellen dat bij een enorme druk het systeem lek raakt op een zwakke plek.

Jeroen

hmm, maar dan zou mijn koppakking ds safe zijn?
ik ben nogal bang voor dat ding namelijk

it never gets any easier!

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 12 maart 2008 03:04 AM
  [ # 6 ]

lekken bij de kop is je koppakking, dat kun je zo zien aan het zout (opgedroogde KVS)

KVS bij je bijrijdersstoel is kachelradiateur. Al dan niet door de hoge druk opengesprongen, maar dat betekend alsnog ergens een lek…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
obicham
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 25-10-2005

Gepost: 12 maart 2008 04:10 PM
  [ # 7 ]

Een niet goed ontlucht systeem zorgde bij mij ook al eens voor het hoog oplopen van de temp.
Na het ontluchten van het systeem was het oplopen van de temp ook verholpen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 maart 2008 04:55 PM
  [ # 8 ]

hoe lang is die plek in de cabine al nat ?

ik zet een kratje bier op een lekke kachel radiator en als gevolg daarvan een lekke koppakking….

sorry…

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 13 maart 2008 12:16 AM
  [ # 9 ]

OMG niet mijn koppakking!  Shocked :’(

ik heb geen olie in mijn KVS en geen aanslag in mijn olietankdop… dat was toch de indicatie :O
of kan het ding ook naar buiten stuk…  Rolling Eyes

maar goed, gaat een duur geintje worden dus…

it never gets any easier!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 maart 2008 12:28 AM
  [ # 10 ]

rustig aan. De wereld vergaat niet hoor.

Start je motor eens en draai de dop van je expansie vat/radiator eraf. Zie je bubbels omhoog komen ?

Mayo, waar jij op doelt, hoeft niet altijd op te treden bij een lekke pakking. Net zo dat het niet altijd hoeft te duiden op een lekke pakking als je WEL mayo hebt. Een auto met altijd zeer korte ritjes zal het ook kunnen hebben, zonder dat de pakking door is.

Waar staat die auto ergens?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 maart 2008 12:31 AM
  [ # 11 ]

oh ja, draai die dop er natuurlijk niet vanaf als de boel kokend heet is he…

Koude motor, dop eraf en lekker laten stationair laten draaien en slangen voelen. Staat op alle slangen druk? welk deel word warm, bij welke temp slaat de fan aan… komen er bubbels omhoog?

waar zie je precies witgroene aanslag ( corrosie door kvs lekkage)

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 13 maart 2008 12:43 AM
  [ # 12 ]
gompy58 schreef:

oh ja, draai die dop er natuurlijk niet vanaf als de boel kokend heet is he…

Koude motor, dop eraf en lekker laten stationair laten draaien en slangen voelen. Staat op alle slangen druk? welk deel word warm, bij welke temp slaat de fan aan… komen er bubbels omhoog?

waar zie je precies witgroene aanslag ( corrosie door kvs lekkage)

ja, dop eraf had ik op de snelweg al een keer gedaan toen ik kokend stond… ja, ik hield rekening met hoge druk en hoge temp, maar geen druk en geen geborrel… (dat is mijn thermostaat die stuk ik had ik begrepen) mijn fan slaat wel aan, welke temp ga ik morgen even testen, net zoals de rest van je voorstellen!

in mijn reservoir zit trouwens bijna geen KVS meer, opnieuw afvullen? desnoods met water? systeem moet toch leeg voordat ik echt weer ga rijden…

de auto staat in rozenburg (ZH) in de buurt van spijkenisse, r’dam
lekker dicht bij sohail, ik weet het Wink

bedankt gompy

mzzl, maarten

it never gets any easier!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 maart 2008 12:45 AM
  [ # 13 ]

geen water!

een liter kvs kost hooguit 5 euro. Die kosten moet je best kunnen dragen als je auto rijd…

iig zorgen dat je op het minimum kvs peil zit.

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 13 maart 2008 12:48 AM
  [ # 14 ]

oh, gompy, zou jij je nummer ff willen PB-en zodat ik je eens kan bellen over die skirts die jij eronder heb gezet?

de mijne liggen nog in mijn kamer en ik vraag me nog steeds af wat ik allemaal moet gaan modden Surprisedfftopic

it never gets any easier!

Profiel  
 
aller-aller
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 04-10-2006

Gepost: 13 maart 2008 12:05 PM
  [ # 15 ]
Michelangelo schreef:

lekken bij de kop is je koppakking, dat kun je zo zien aan het zout (opgedroogde KVS)

KVS bij je bijrijdersstoel is kachelradiateur. Al dan niet door de hoge druk opengesprongen, maar dat betekend alsnog ergens een lek…

bijrijderskant is droog trouwens, bestuuderskant is nat…

it never gets any easier!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook