Ik heb een aanbod gekeregen om mijn Xsara Picasso 2.0 HDI in perfecte nieuwstaat om te ruilen met een C8 2.0-16V benzine in ook zeer goede staat.
Aangezien ik zeer weinig kilometers doe ( 11.000 km / jaar ) lijkt mij dit een zeer redelijk aanbod.
Mijn Picasso heeft momenteel 27.000 km, De C8 daarentegen heeft er 83000 km opzitten.
Beide zijn ze van het jaar 2005 en in de SX uitvoering.
De eigenaar van de C8 doet deze weg vanwege een echtscheiding en geen volumewagen meer nodig + teveel kilometers per jaar met benzine.
Ik hoor graag van jullie argumenten om het wel of niet te doen….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 7810
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb je al een berekening gemaakt over de vaste kosten per maand en de verbruikskosten? Dat is voor ons nederlanders natuurlijk van doorslaggevend belang
Op zich vind ik 83.000 voor een benzine helemaal niet zoveel. Daarbij komt dat een C8 natuurlijk nog een stukje meer auto is dan een Picasso. Een lastige keuze inderdaad.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zou het doen… maar dat is persoonlijk, en niet op berekeningen berust!
DigiDaan schreef:Heb je al een berekening gemaakt over de vaste kosten per maand en de verbruikskosten? Dat is voor ons nederlanders natuurlijk van doorslaggevend belang
Op zich vind ik 83.000 voor een benzine helemaal niet zoveel. Daarbij komt dat een C8 natuurlijk nog een stukje meer auto is dan een Picasso. Een lastige keuze inderdaad.
De vaste kosten komen in Belgie per jaar overeen uit ( beide 2000 cc motor ) nu de extra dieseltaks is afgeschaft per 1 Januari 2008.
De verbruikskosten zijn natuurlijk meer bij de C8 , dat kan ik niet verloochenen.
Daartegenover staat dan wel dat de C8 een gigantische koffer heeft waar onze 2 honden gemakkelijk een plaats in vinden en die nu in men Picasso nog nooit hebben meegereden ( wel in de Partner ).
De inruilwaarde van beide auto´s ligt ook echt dicht bijeen.
Inderdaad, de keuze is niet zo makkelijk.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
De kogel is door de kerk !!!
Vanaf Vrijdag aanstaande neem ik toch wel met enige droefheid afscheid van mijn Xsara Picasso en wordt ik toch wel met enige fierheid de eigenaar van een Citroen C8.
Ondervindingen en Foto´s volgen als het zover is.
Ondertussen merk ik voor de eerste keer dat er op dit forum geen C8 onderdeel is
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Daar ga je geen spijt van hebben denk ik, ik wacht vol ongeduld op de foto’s.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vanaf vandaag ben ik de Eigenaar van een C 8 2.0-16V.
Één van de volgende dagen zal ik mijn voorlopige bevindingen neerschrijven en enkele pics posten.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Na een dikke dag met de C8 in verschillende omstandigheden gereden te hebben is de eerste indruk overwegend positief.
De C8 komt eigenlijk verassend soepel en behoorlijk snedig (indien nodig) uit de hoek voor een 2.0-16V, ik had daar minder van verwacht.
Vanaf bvb 1200 t/min in derde optrekken is geen enkel probleem met deze wagen.
Wel is het anders rijden met een benzine dan met een HDI diesel die dan nog gechiptuned was op koppel, in het begin was dat effe aanpassen.
Van het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, maar dat ligt logischerwijs een pak boven dat van de Xsara Picasso HDI.
Daartegenover staat dat de C8 een veel ruimere en toch wel comfortabelere auto is dan de Picasso.
Ook is de werking van de motor stiller ( eigen aan benzinemotoren ) en ook de afrolgluiden zijn veel minder.
Bij de C8 is de werking van de verluchting/verwarming en de airco ook wel efficiënter.
Hiermee wil ik zeker geen afbreuk doen aan de Xsara Picasso die ik ook een zeer fijne wagen vond om mee te rijden.
Als nadeel aan de C8 kan ik voorlopig kan ik voorlopig twee dingen opnoemen.
Ten eerste was de snelheidsmeter van de Xsara Picasso beter ( lees sneller )afleesbaar in een oogopslag want deze is digitaal.
Ten tweede : de linkse opstaande vulling van de bestuurdersstoel is slecht doordat de moesse is gebroken door in en uitstappen en dit na ruim 80.000 km.
Dit is zeker niet exemplarisch want heb ik al bij zeer veel C 8en gezien, doch wel oplosbaar.
Nu moet ik toegeven dat bij de Picasso dit er ook stilletjesaan zat aan te komen en dit na maar 27.000 km.
Heeft er trouwens iemand ervaring met het monteren van een nieuwe stoelmoesse ?
Voila tot hiertoe een beknopte beschrijving van mijn eerste bevindingen over de C8.
Pics volgen later want het is geen weer om een deftige foto te nemen.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Ruilen?
De C8 voelt meer aan als een zware auto. de picasso heeft dat veel minder! ook veel minder dan een xantia, die voelt veel robuuster aan.
Peter1 schreef:
Ik wens je veel aangename km’s met je C8.
Groetjes,
Peter
Bedankt hoor, ook voor de link naar eurovan.
Kan ik mij nog wat meer verdiepen in de C8
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Kleine update betreft mijn C8.
De voorbije week heb ik de zitting van de bestuurdersstoel zelf vernieuwd.
De geopperde prijs van ongeveer 250 euro sloeg wel tegen aangezien die ondertussen bijna verdubbeld is, namelijk 498 euro zonder plaatsing.
Wat een lederen zitting dan wel kost, daar durf ik nog niet eens aan te denken.
Enfin, daarom heb ik het werkje zelf uitgevoerd.
Eerst het zaakje effe grondig bestudeerd en na de hoogteverstelling in de hoogste stand geplaatst te hebben bleek dat het vervangen van de zitting een fluitje van een cent was.
Op krap een half uurtje werk was de zaak geklonken, alles wijst gewoon zichzelf uit.
De stoel moet hiervoor niet gedemonteerd worden, men kan gemakkelijk overal zo aan.
Wel heb ik gemerkt dat bij de nieuwe zitting de opstaande kanten nu versterkt zijn met een soort geweven soepele glasweefsel.
Aangezien alle C8 modellen blijkbaar gevoelig zijn aan problemen met de zitting is dit zeker geen overbodig luxe…
Ben benieuwd naar het resultaat binnen x aantal kilometers.
Maandag gaat de wagen binnen om de zijruiten te laten blinderen ( koffer en schuideurramen ) de achterruit is namelijk al origineel donker getint.
Dan kan ik foto´s nemen en hier plaatsen.
Picasso was niet alleen een schilder…......
@ Big charlie, als je nu nog eens iets nodig hebt voor de C8 informeer eens voor prijzen bij peugeot of fiat.
ik weet in het verleden heb ik de dakdragers van de Berlingo ook bij peugeot gekocht, kostte daar 60 euro tov 85 euro bij Citroen.
Peter1 schreef:Hallo BIG charlie,
lijkt mij 500 Euro voor enkel een zitkussen toch wel erg veel….
Mijn garagist heeft mij in november 2007 (dus recentelijk) echt de prijs van 250€ genoemd, laat dat dan nog excl. BTW zijn geweest
Ja, ik schrok er ook wel van maare….
Ik heb eerst gekeken op Citroen service ( http://service.citroen.com/ ) en daar staat dus exact dezelfde prijs bij de zitting.
Kijk zelf maar eens, is een leuke en informatieve site.
Maar soit, we zitten nu ook weer goed en optisch is het ook een stuk beter zo.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......