8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX’en van Rik prestige en Marieke
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 12 maart 2008 11:04 AM
  [ # 106 ]

Zo, gisteravond erachter gekomen waardoor de dame de laatste tijd toch wat moeite had af en toe tijdens het rijden… Reed ik midden in de spits vlakbij station Leiden, uiteraard erg druk op de weg. Ineens slaat de motor af… proberen te herstarten, maar nee hoor, aanslaan deed ze niet meer ook al draaide de startmotor wel lekker rond…
Daar stond ik dan midden op de weg… gelukkig door een vriendelijke man in een slopel eventjes weggesleept naar een parkeerplaats (handig om altijd sleepkabels bij je te hebben!). Nog een paar keer rustig geprobeerd, en toen de wegenwacht maar gebeld…
Anderhalf uur later waren die ter plaatse, alle ontstekingen doorgemeten enzo, motor deed alles goed. En toen werd mijn vermoeden bevestigd, de motor krijgt geen brandstof en dus is of de aansluiting naar de brandstofpomp, of de brandstofpomp zelf een beetje deaud.

Nu mijn vraag dus… waar zit de brandstofpomp? en is het eventueel te checken ter plaatse van de brandstofpomp of deze stroom krijgt? (ja voltmetertje tijdens het starten erop waarschijnlijk). Ik las dat hij in ieder geval bij het rechterachterwiel zit.

Aangezien ik in Leiden was kon de dame helaas alleen binnen Leiden versleept worden op kosten van de ANWB, dus ik heb dr maar naar huis laten brengen. Nu staat ze plat op d’r buik voor de deur, te wachten tot ze weer lekker mag pruttelen.

Groet, Rik. die toch heel blij is dat hij zijn bixje nog heeft Very Happy

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 12 maart 2008 11:13 AM
  [ # 107 ]

Je kan het stekkertje eraf halen en dan met een spanningsmeter kijken of ie spanning krijgt. ,Moet je ff iemand anders laten starten. Hij zal wel in de buurt van de tank zitten, in de benzine leiding.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 maart 2008 11:15 AM
  [ # 108 ]

Brandstofpomp zit vlak bij je tank aan de rechterkant. Ergens onder de auto dus.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 12 maart 2008 11:16 AM
  [ # 109 ]

Oke, binnenkort dan eerst eens een stel goeie steunen halen en dan ff een mooi dagje zoeken om te gaan inspecteren wat er mis is Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 maart 2008 11:17 AM
  [ # 110 ]

Ik zie toevallig ook, dat het massapunt van je rechterachterlichtunit hetzelfde massapunt is voor je pomp.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 20 maart 2008 03:18 PM
  [ # 111 ]

Zo, de auto vandaag eens omhoog gegooid, en er onder gekeken. Ik heb het idee dat ik de brandstofpomp gevonden heb. Klopt het dat deze dus idd rechtsvoor de tank zit en dan voor een dik dwarsstuk van het subframe (waar ook de achterveerbollen zo’n beetje zitten). De brandstofleidingen gaan dan eerst over dat dwarsstuk heen en komen bij de pomp die met een rubberen ding en 2 bouten op zijn plaats wordt gehouden.

Als dit hem is dan ben ik benieuwd hoe ik hem moet demonteren, dat rubberen ding houd hem goed op zn plekkie, en de 2 boutjes losmaken lijkt er niet voor te zorgen dat je het rubber van de moeren af kan schuiven…
Maar goed, nu regent het weer dus ik zit weer effetjes binnen en vraag hier ondertussen maar eventjes hulp…

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 08 april 2008 03:25 AM
  [ # 112 ]

Zo, afgelopen weekend bij het CX-club onderdelen magazijn wat zooi gehaald. Binnenkort komt er dan eindelijk een serie 1 GTi stuur in, zoals het hoort… Verder nieuwe antenne en 2 zonnekleppen voor voorin. Morgenochtend komt Van der Laan ook de CX ophalen aangezien ik hier voor de deur met de CX op poten enzo toch echt te weinig ruimte heb om de brandstofpomp er onderuit te halen. En dus gaan zij het voor me doen. Meteen gaan ze wat andere dingetjes doen, dus over korte tijd kan ze weer in het rond zoeven Wink

Tevens in de planning: binnenkort even bij een vriend langs waar ik de auto een beetje kan spuiten (die primer- en plamuurvlekken eindelijk wegwerken met motip spuitbus) de kleur zal waarschijnlijk niet perfect matchen, maar een beetje uitwaaieren en dan komt het een heel eind. Verder nog met behulp van een “la CX en route” van een paar maandjes terug de Diravi weer even bijstellen zodat ze weer 100% rechtuit gaat. En dan als het goed is krijgt ze nog een grote beurt vlak voor de zomervakantie zodat ze in de zomervakantie mee kan op vakantie naar Frankrijk. Wat heb ik daar een zin in om met de dame onder mn kont en mn vriendin naast me lekker te toeren Cool

Maar goed, tot zover deze update maar weer… eens kijken of ik weer wat veauteaux kan schieten zodra ze weer in het rond zweeft Smile

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 april 2008 05:49 PM
  [ # 113 ]

Hij doet het inmiddels weer, maar we zijn er nog niet helemaal mee klaar…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 08 april 2008 06:27 PM
  [ # 114 ]

Ik kan niet wachten om haar weer op te halen Very Happy Wink

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 08 april 2008 10:46 PM
  [ # 115 ]

Goed man!, binnenkort kan je weer lekker rijden Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 14 april 2008 12:57 PM
  [ # 116 ]

Kom je er nog ene keer mee langs voor een foto sessie met de DS ? Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 14 april 2008 08:09 PM
  [ # 117 ]

Met plezier! Ze zweeft weer fijntjes in het rond… gisteren echter ineens bij het tanken een enorme plas… ik denk… huh… dat komt toch niet van mijn auto, dr zit net van alles daar nieuw Shocked
Naja, motor draaiend houden, ff een metertje vooruit geduwt boven de plas vandaan, even later lag er dus een 2e plas… Sad
Maar snel naar huis gereden en alles goed in de gaten gehouden, ik had al gezien dat de lekkage van de tank kwam, dus er werden geen hete onderdelen geraakt. Vanochtend direct even bij Van der Laan langs, en die hadden het in een mum van tijd weer verholpen waar ik bij stond Very Happy

Overigens ook al met mijn vriendin 3x er op uit geweest om fotos te gaan schieten rond zonsondergang… de ideale tijd voor fotos. De goed gelukte fotos staan in mijn emmer <linkje>
En hier wat hoogtepuntjes:
<link1> Hoe kan een CX toch perfect opgaan in het landschap.
<link2> Aan de boulevard van Katwijk.
<link3> Kleur van de CX past mooi bij die van de lucht Wink (deze foto is genomen bij het voormalige station van Lisse)

Goed, dat was em voor dit keer, nu eerst een tijdje lekker zweven!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 april 2008 08:19 PM
  [ # 118 ]

Een CX met de achterlichten onder in de lichtunit, dat zie je niet zo vaak meer. Mooi hoor! Cool

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 april 2008 10:12 PM
  [ # 119 ]
Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 14 april 2008 11:32 PM
  [ # 120 ]

Die tweede foto Shocked ..... Prachtig!! Surprised

Profiel  
 
 
8 van de 32
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook