Hallo allemaal,,
Ik ben in het bezit van een BX 1.4 uit 86 duss met het speciale oudere dashbord.
Wanneer ik rijdend door een scherpere bocht rijdt ongeveer 50 km/h dan heeft tie de neiging om wel eens weg te vallen dat tie dus niet rijdt maar even weg valt.
Wat kan dat zijn wanneer de auto weer uit de bocht is pakt tie weer verder op.
Is dit een bekend probleem??
Gr ErnstJan
mischien een los contactje?? je zou het dashboard ff los kunnen halen om te kijken dat is vrij gemakkelijk. Mischien zie je dan vanzelf het probleem al
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Mij is eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er weg valt… ops:
Mij is eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er weg valt…
Dan ben ik gelukkig niet de enige….
Mij is eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er weg valt…
Ok als ik ‘wat sportief’, laat ik dat even voorop stellen een bocht aansnijd en dan mijn voet op het gas houd, dan reageerd hij niet in de bocht. Ik merk dan dat hij even dood is.
Wanneer je dan weer het stuur recht gooit ‘als je de bocht uit bent dus’, gaat het weer goed.
Het gaat ook goed wanneer ik normalite bochten aansnijd of rotondes neem. Het doet zich dus alleen voor bij scherpe bochten, in combinatie met het wat ‘sportief’ rijgedrag.
lastig uit te leggen kom anders even bij me in de auto zitten
wanneer het niet duidelijk is laat het me even weten, dan rij ik even het des betreffende bochtje en let ik even op de details
Gr ErnstJan
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Dus de motor valt uit in een bocht?
Let aub even op de leestekens, erg vermoeiend om te lezen zo.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
goed dat je het zegt ops:
Ja dat klopt, zou dat een brandstof probleem kunnen zijn?
ErnstJan
dat lijkt me het meest logische, ja.
benzinepomp of ... je mag weten ik ben meer in de bromfietshandel thuis een auto heb ik niet eerder los gehad.
Waar zou ik het moeten zoeken ??
wie kan me verder helpen??
Gr ErnstJan
ernstjan schreef:benzinepomp of ... je mag weten ik ben meer in de bromfietshandel thuis een auto heb ik niet eerder los gehad.
Waar zou ik het moeten zoeken ??wie kan me verder helpen??
Gr ErnstJan
Dit kan aan vanalles liggen. Probeer eerst eens duidelijk de symptomen te omschrijven.
Valt de motor helemaal uit? Hapert de motor? Doet ie het alleen bij linkse, rechtse of alle scherpe bochten? Gaan er lampjes op het dashboard branden? etc.
Eric Vertogen schreef:ernstjan schreef:benzinepomp of ... je mag weten ik ben meer in de bromfietshandel thuis een auto heb ik niet eerder los gehad.
Waar zou ik het moeten zoeken ??wie kan me verder helpen??
Gr ErnstJan
Dit kan aan vanalles liggen. Probeer eerst eens duidelijk de symptomen te omschrijven.
Valt de motor helemaal uit? Hapert de motor? Doet ie het alleen bij linkse, rechtse of alle scherpe bochten? Gaan er lampjes op het dashboard branden? etc.
Ik denk gewoon dat ie kapot is?
Ich bin ein Breaker
Dit gebeurt alleen als ik een scherpe bocht naar echts maak, de motor begint dan meer te haperen, hij houdt in dan. Het voeld alsof tie wegvalt alsof je in de bocht remt ineens maar toch gas geeft.
De beninepomp kapot ja ?
al vast bedankt voor jullie reacties,
Gr ErnstJan
ernstjan schreef:Dit gebeurt alleen als ik een scherpe bocht naar echts maak, de motor begint dan meer te haperen, hij houdt in dan. Het voeld alsof tie wegvalt alsof je in de bocht remt ineens maar toch gas geeft.
De beninepomp kapot ja ?
al vast bedankt voor jullie reacties,
Gr ErnstJan
Hapert dus. Maar verzuipt ie (vermogen valt weg maar motor loopt) of hapt ie juist lucht (slaat af maar blijft draaien omdat de auto nog beweegt)?
Het eerste zou je kunnen zoeken in de carburateur denk ik, het tweede in de luchtdichtheid van de benzine-aanvoer. Een sterke benzinelucht, bijv. onder auto ter hoogte van de achterbank, wijst op een lekkage in de aanvoerleidingen.
En, flauw maar waar, merk je verschil tussen het rijden met een volle tank en een wat legere tank?
Je zou dit kunnen onderzoeken door tijdens zo’n hapering de koppeling in te trappen, als de verkeerssituatie het toestaat. Slaat de motor dan af dan ben je 1 heel klein stapje verder.
Ich bin ein Breaker
Dat ga ik dan even doen bedankt karel, er is wel een benzine lucht in de auto. Dit wanneer ik bijvoorbeeld de auto parkeer en er dan later in terug kom dat ik denk he wat apart lijkt wel een benzine luchtje.
Dat duit dan op de aanvoer een lekkage dus ik zal nog even onder het rijden kijken wat er gebeurt met de koppeling.
Benzineluchtje zou vanuit de achterzitting kunnen komen begrijp ik?
Al vast bedankt,
Gr ErnatJan
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Controleer als de donder de benzineleidingen van achter naar voor onder de auto en in motorruimte op haarscheurtjes (slangen met de hand verbuigen). Ik denk dat die zwaar oud zijn (oude leidingen kunnen slecht tegen moderne benzines, kwaaltje komt/kwam vaak voor bij oudere BX’en en Visa’s).
In tweede instantie denk ik aan een ouder wordende benzinepomp, maar dan zou je bij starten ook wat moeite moeten hebben.
In derde instantie denk ik aan de vlotter in de carburateur; misschien loopt die wat tegen een wand aan in een bocht of is niet goed afgesteld.
De auto start zo koud goed.
Wanneer de auto warm is, dan gaat het starten wel wat moeilijker.
De benzine leiding is nooit eerder vervangen, ik kan deze dus van buiten zien? Als ik onder de auto lig kan ik de leidingen dus naar voren zien lopen begrijp ik?
Gr ErnstJan