Jawel, ook mijn bakkie mag morgen 12-3 voor controle terug. Is inmiddels de 3e x dat de dealer er naar kijkt. Warm of koud; hij blijft stoterig optrekken in 1. Schakelt ruwer door dan nieuwstaat. Ben ook een keer op de A12 (spitsuur) op de linkerrijbaan stil komen te staan. Wilde niet meer uit N komen. Afgezet en na een paar minuten schakelde de bak pas zoals het hoort: in A1. Erg vervelend voor mij, doch vooral voor de mensen achter mij in de file…
Ben benieuwd wat ze er van maken. Inmiddels 350000 gereden, zonder andere noemenswaardige problemen.
Laat weten wat ze ervan maken.

Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Re: EBV6 update
AlbertW schreef:Inmiddels 350000 gereden, zonder andere noemenswaardige problemen.
![]()
Laat weten wat ze ervan maken.
Hoevéél km’s? Bij 350000 vindt ik het geen wonder dat-ie wat gaat schokken.
Maar ik neem aan dat dit en tikfoutje is?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Re: EBV6 update
AlbertW schreef:Inmiddels 350000 gereden, zonder andere noemenswaardige problemen.
Dat is één keer per 116000 km! Bofkont!!!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Inderdaad 35.000. Foutje.
Geen bofkont, want was madame 3 dagen kwijt. 5 persoons Picasso mee met 1.6HDi en EBV6. Reed uitstekend zonder bokken. Vrijdag jl weer ingeleverd en eigen C4GP teruggekregen. Probleem (garantie) nog niet verholpen. Wachten op onderdeel uit Frankrijk, maar wanneer deze komt is niet bekend. Systeem ontkoppelt direct na wegrijden vanaf 0km even en koppelt weer aan, waardoor een bonkend effect optreedt. Lijkt wel steeds erger te worden. Wacht met spanning op het telefoontje van de dealer. Tot nu toe correcte service. Nu nog verhelpen.
Onderdelen stop
Nadat ik madame op 13 maart weer mocht ophalen, is er niets veranderd. Nog steeds een hakkelend schakelen. Computer koppelt en ontkoppelt een aantal malen. Zit volgens de dealer in de drukgroep. Dat onderdeel moet worden vervangen, doch Frankrijk levert niet uit. Er komt een gemodificeert onderdeel.
Dat doen ze vast niet alleen voor mij, dus houdt je garantietermijn goed in de gaten.
Als ze eenmaal rijdt, dan vergeet ik de ellende gelukkig weer snel….